geen school

Nou,
ik ben een meisje van 20 jaar en heb last van een depressie. Heb daarvoor therapie gehad en heb afgelopen schooljaar mijn VMBO gehaald maar de depressie is er nog. Ik had mezelf zo gefocust op school dat ik men gevoellens wegdrukte zodat ik persee men diploma kon halen. Vorige week ben ik dus helemaal ingestord. Mijn MBO opleiding paste niet bij mij, de klas niet enz. Nu gaan mensen mij helemaal onderzoeken, wat er aan de hand is, en willen ze mij dus helpen. Ik heb hier een goed gevoel over, maar ondertussen ga ik dus niet naar school, omdat ik dit op het moment gewoon niet aankan. Kan jij ook niet naar school, of ken jij iemand die dat niet kan?
Verder heb ik mensen in mijn omgeving die van andermans problemen genieten. Heeft iemand tips hoe ik daarmee om moet gaan? Die mensen hebben natuurlijk wel MBO enz. Ik weet niet precies hoe ik het uit moet leggen, maar het komt zo neerbuigend over. Weet iemand een passende opmerking die ik kan gebruiken als ik merk dat die ander zich beter voelt? Ik kan namelijk wel goed leren maar de depressie zit mij in de weg en ik vind het juist fijn dat er weer mensen zijn die mij gaan helpen!!
Even voor de duidelijkheid, ik zit in een rotsituatie, maar ik heb het gevoel dat ze mij gaan begrijpen enz. dus ik ben niet zielig!!

Nou ja, ik kan wel naar school, maar ik mis vaak 1-2 dagen in de week omdat ik altijd heel moe ben. Al 4 jaar, dus daar word je ook niet vrolijk van. Ik word ook nog altijd heel ongesteld dus dat maakt alles helemaal compleet.

En tuurlijk ben je niet zielig!

Mijn klasgenoot is manisch deprie, dat is heel apart.
Ik kon vroeger in de eerste niet naar school, omdatik heel erg gepest werd. en ze bang waren dat ik mij zelf iets aan zou doen als ik naar school bleef gaan. Toen ben ik naar een speciale school gegaan, en gaat het een stuk beter. Heb mijn Vmbo en bijna mn MBO diploma.

Ik moet zeggen dat ik het heel knap van je vind, dat je je VMBO diploma heb gehaald! Dat was voor mij niet makkelijk, en voor jou vast ook niet.
Probeer veel te schrijven of tekenen of wat je helpt. En wat je nu doet, contact zoeken, is echt heel goed en belangrijk.

Ik heb veel discovery en andere series gekeken en gelezen, zodat ik het gevoel had, dat ik toch nog iets deed :stuck_out_tongue:

Jep, ik doe ook nog VWO. Maar gelukkig gaat het me redelijk goed af. Kan van mezelf geen 8’en meer verwachten, maar daar heb ik de energie helemaal niet voor. Ik ben wel heel blij dat ik dit nog aankan, dat als ik er , hopelijk, bovenop kom, dat ik dan wel een leuke studie kan gaan doen!

Ik kan niet naar school.

Ik ben vorig jaar ergens eind november begin december met vreselijk veel pijn in mijn borsten wakker geworden. tot ergens in februari maart wist ik niet wat ik had. Iedere week maar weer een nieuwe dokter bezoeken.
& toen wist ik het. Ik heb gewoon mijn studie gevolgd. Helaas hebben zij mij niet de kans gegeven om door te mogen naar tweede jaar tandartsassistente. Buiten dat om geven zij aan alle scholen waar ik me aanmeld dat het advies mij niet aan te nemen, omdat ik geen stabiele gezondheid heb en niet goed kan functioneren daardoor. Dus word ik nergens meer aangenomen.
Ik voel me hier heel erg kut over. Ik moet iedere dag 6 pillen slikken en ben kapot van binnen. Ik kan niet eens mijn borsten aanraken zoveel pijn doet het.

Ik wil best wel met je msnen kunnen we elkaar beetje opvrolijken!

Kus heel veel sterkte!

Lager omdat je niet naar school gaat? Dat is echt zo bevooroordeeld! Ik kan zulke mensen echt niet uitstaan. Bij mij denken ze altijd dat ik gewoon beetje thuis leuk ga zitten doen, maar zo is het helemaal niet. We gaan gewoon door een rotperiode en daar kunnen we hun dan helemaal niet bij gebruiken!

Sterkte!

Dankje.

ik heb je een berichtje gestuurd.
We praten zo. Ben even roken.

ben terug op msn alleen sta op afwezig, maar ik zie je niet in mijn lijst terwijl ik je geaccepteerd heb. echt vaag. nja zeg maar eventjes iets als je online bent :slightly_smiling_face:

Zelf heb ik hier ook last van gehad. Toen ik vwo deed kreeg ik depressie klachten, en zakte naar havo. Later ben ik zwanger geworden, en ben ik er een jaar tussen uit geweest. Hierna begon ik weer en heb ik ook mijn diploma gehaald. Alleen het laatste jaar was heel lastig omdat ik heel erg met die depressie zat.
Ik heb ook in dat jaar een dagbesteding gehad, en dit hielp mij wel om het ritme wel aan te houden.
Wens je veel succes, en hoop dat je ergens je verhaal kwijt kunt en verder kan gaan. Ook met de draai vinden over een tijd met school :slightly_smiling_face:

heey meid
ik ken je niet ofzo maar je lijkt me een goede,life en gevoelige persoon.
ik hoop dat je een manier kan vinden om je probleem op te lossen
ik heb geen idee hoe ik je kan helpen want ik ben nog nooit in zon sitiatie geweest maar als ik het was zou ik het niet eens mijn diploma halen je moet erg trots op je zelf zijn.
veel sterkt meid and ik hoop dat het goed komt met je.
er zijn altijd mensen die van je houden ook al zei je ze nu niet
geef het niet op<3