Geen respect, voor je geloof

hahaha nee oke true maar de meerderheid zal er vrij weinig om geven.

dit inderdaad. Een vriendin van mij is ook gelovig en ik moet er altijd echt om denken om dan niet zo te schelden :’) en ze weet ook wel dat ik het probeer en ze moet er ook wel om lachen als het te spraken komt want man, dat is lastig hoor :’)

En ik heb ook docenten die religie wel eens belachelijk maken. Of nouja, ze maken er grapjes over. maar over iedereen en alles gelijk. En hij geeft ook altijd aan dat hij niemand voor 't hoofd wil stoten. Maar psychisch gestoord vind ik ook niet oké nee.

Hmmm ja ik ben zelf ook gelovig. Zelf geef ik er vrij weinig om als iemand vloekt, maar ik heb er wel moeite mee als mensen in mijn gezicht gaan roepen dat God niet bestaat en dat ik mijn tijd verdoe met mijn geloof. Zelf heb ik ook een leraar die helemaal anti-geloof is en ook wel eens tegen mij geroepen heeft dat gelovigen wel heel naïef moeten zijn om in die lulkoek die in de Bijbel staat te geloven. Hij weet dan ook niet dat ik christelijk ben dus het was een soort van puur toeval dat ik net die persoon moest zijn.

Ja weet je, ik blijf niet hangen in het feit dat iemand ‘gvd’ of ‘jezus’ heeft gezegd, ik snap best dat dat er een keer uitfloept, maar ik vind het vervelend als mensen het heel erg vaak gebruiken. En vooral als ze weten dat mensen in hun directe omgeving (in de klas, op het werk) daar wel moeite mee hebben.

(edit: laat maar)

Dit. Ik geloof niet, maar als iemand mij vraagt om in zijn/haar buurt alsjeblieft geen ‘godverdomme’ of ‘Jezus’ te zeggen, zal ik daar absoluut rekening mee houden. Beetje medemenselijkheid hier.

Ik vind eigenlijk dat je hier niet zo veel op te zeggen hebt. Je hebt al gezegd dat je gelovig bent en liever niet hebt dat ze schelden, maar je kan het ze niet verbieden ofzo.

+ dat ik eigenlijk ook geen respect heb voor het geloof als ik eerlijk ben. Prima als je gelooft en daar heb ik ook niks op aan te merken oid maar voor het geloof en de religies kan ik geen respect hebben eigenlijk.

^ Maar is het dan voor jou moeilijk om daar rekening mee te houden als iemand daar netjes om vraagt? Als iemand aan jou vraagt (bijv. een klasgenoot waarmee je in een project werkt) of je minder/niet wilt vloeken in zijn/haar buurt, houd je daar dan rekening mee en pas je je hier op aan?

Mensen schelden tegenwoordig met alles wel. Zoals met kanker inderdaad- daar kan ik absoluut niet tegen, maar ik heb er dan ook veel te maken mee gehad.
Soms schelden ze zelfs met ‘Autist’ oid. Een keer bijvoorbeeld noemde mensen autisten en mensen met stoornissen dom, terwijl ik erbij zat. En ik had een betere cijferlijst dan hun :slight_smile:
Ook vergelijkt een leraar mijn wiskundeklas soms (op een botte manier) met ‘kinderen uit de Mullockhower’, een school van het speciaal onderwijs waar mijn broertje op zit.

Punt is, dat mensen vaak niet doorhebben dat het iemand pijn kan doen, en je mag het zeker aangeven als je het niet fijn vind. Mijn ervaring is dan dat mensen er meestal rekening mee proberen te houden- maar je kan het ze niet verbieden. Soms moet je het gewoon leren om te negeren en een harde huid kweken, zo zit onze samenleving nu eenmaal in elkaar.
‘Psychisch gestoord’, vind ik trouwens wel erg ver gaan- veel leraren maken grapjes over vanalles, zo’n leraar heb ik ook. Meestal bedoelen ze er niets ergs mee, maar dit vind ik niet kunnen.

Moeilijk? Nee. Maar het komt er vaak zo standaard uit dat ik niet echt zin heb om moeite te doen om het te laten want ik heb het al gezegd voordat ik het doorheb. Plus dat ik het persoonlijk een beetje aanstellerij vind waardoor ik er ook niet echt mee bezig ga/wil zijn.

Ik ben zelf ook gelovig maar ik vind niet dat je van anderen kunt eisen om niet te vloeken in jouw bijzijn. Daar zou je boven moeten staan vind ik. Ja, ik vind het dom en onnodig maar als een ander dat wil zeggen, moeten ze dat lekker doen.

Dat je klasgenoten het expres doen is wat anders, dat is echt heel flauw. Maar hoe meer jij er op in gaat, des te meer ze het gaan doen. Negeer het gewoon.
Dat je docent dat soort dingen zegt vind ik heel apart, een docent heeft een voorbeeldfunctie en hoort dat soort dingen niet te zeggen.