Geen relatie potentie :(

Hallo,

Ik ben nieuw hier om jullie advies/hulp te vragen. Ik probeer het in het kort uit te leggen!

Ik ken een jongen nu voor 2 maanden. We hadden veel contact via facebook.
Na een tijdje kwam hij bij mij thuis langs. Hoewel ik normaal een beetje afstandelijk ben en terughoudend zelfs met zoenen enz. bleef hij slapen bij mij en hebben we sex gehad.
Hij was nog maagd en had nog nooit iets met een meisje gedaan. Hij heeft ook niet aangedrongen, het gebeurde gewoon. Hij had zelfs een taxi besteld voor terug naar huis, dus hij had zeker niet de intentie om te blijven.

Vlak nadat hij weg was, kreeg ik een app van hem met 2 hartjes. We spreken elkaar nu elke dag… en we spreken elke week af bij mij thuis om leuke dingen te doen en meestal blijft hij ook slapen. Op een avond belde hij me dat onze (4de?) ‘date’ niet door kon gaan; migraine! Jammer, maar vervolgens komt hij online op facebook en praat hij de hele avond tegen me. Ik heb toen aangedrongen om alsnog langs te komen, omdat ik dacht we zitten allebei nu alleen thuis en we praten via een scherm… waarom dan niet bij elkaar zijn? Hij deed kortaf en wilde echt niet komen, we kregen er een beetje ruzie over omdat hij vond dat ik teveel aandrong.

De dagen daarna bleeft het een beetje kortaf. Hele dagen lang zit hij online op facebook, maar praat hij niet tegen me. Als ik hem aanspreek, reageert hij enthousiast… als ik bewust niets van me laat horen krijg ik savonds een berichtje om half 11 met: heey alles goed. Voor mij is dat wel een goed teken. Toch heb ik met hem een kleine discussie gehad over dat ik vond dat het allemaal wel vanuit mijn kant komt. Dan doe ik alles om hem te zien en hij zegt gewoon jammer, ik wil liever niet op die avond, terwijl hij niets bijzonders gaat doen. Op een gegeven moment leek het erop dat ik hem 2 weken niet ging zien, aangezien hij bijna elke dag iets te doen had. Toen ik een beetje aan ging dringen dat ik hem toch wel echt wilde zien die week, zei hij dat hij niet 1 of andere gigolo was die ik zomaar kon bellen om langs te komen.

De volgende dag liet hij me weten dat hij me leuk vind, om me geeft maar gewoon vrienden wil blijven. Ik vroeg hem daarop om bij mij te komen om te praten. Hij vond dit goed. Tot een half uur ervoor: hij kon toch niet komen ivm studieopdrachten. Het enige wat ik toen heb gezegd is: Doe wat je wil, het maakt me niet meer uit. Toen ik dat had gezegd zei hij uit het niets: ik kom er nu aan! Hij kwam hier en moest huilen. Hij zei dat hij een beetje depri was/overspannen door werk en opleiding. Hij had het extreem druk. Hij zei dat hij gelukkig is als hij bij mij is. Hij zei dat het niet persoonlijk is dat hij geen relatie wil, maar dat het gewoon niet gaat voor hem omdat hij nu al amper tijd heeft. Tot na zijn studie wil hij hoe dan ook geen relatie… (dit duurt nog 3 jaar!) Hij wil nu vrienden blijven. Hij geeft eerlijk toe dat hij sex wil met mij omdat hij dat speciaal vind. Maar hij geeft ook aan het te respecteren als ik geen sex wil en gewoon leuke dingen wil doen als vrienden. Hij zegt dat hij het niet leuk vind als ik met andere jongens zou daten omdat hij dan jaloers is.

Nu komt hij dit weekend weer bij mij. Maar ik zit nu een beetje met mezelf in de knoop. Het rare is dat ik op dit moment nog niet totally in love met hem ben. Alleen ik had misschien wel gehoopt dit te worden en dan misschien iets serieus te kunnen krijgen met hem, ook al zou dat over een jaar zijn… Ik vind heme echt superleuk! Alleen ook nu doet hij soms zo afstandelijk, hij appt niet snel uit zichzelf enz… en ik weet dat dit een beetje een mannendingetje is…maar je zou toch zeggen dat als je gek op iemand bent diegene ook aanspreekt? Ik spreek hem nog steeds elke dag en als ik wil afspreken reageert hij ook echt enthousiast… Maar ik krijg geen hartjes meer van hem, en i like you’s :frowning_face: Als ik niet samen met hem ben voel ik een afstand tussen ons…letterlijk en figuurlijk. Maar als hij hier is voel ik me superclose met hem en geeft hij me het idee dat hij me leuk vind en respect voor me heeft en hier voor altijd wil zijn…

Soms heb ik het gevoel dat ik hem misschien een beetje afgeschrokken heb… door te vragen wat hij nou vind van ons en door vragen over relaties in het algemeen. En door een beetje wanhopig te reageren als hij afzegt ofzo… En daarbij heeft hij nog nooit een relatie gehad… misschien weet hij niet zo goed wat hij er mee aan moet. Hij zegt ook steeds dat ik alles zo goed voor elkaar heb (huis financieel werk etc) en dat hij dat nu eerst ook wil. Voelt hij zich misschien zwak bij mij? dat hij minder is, aangezien hij nog echt naar school gaat en volgens zijn zeggen nog niets bereikt heeft? Wat moet ik nou doen? Op deze manier doorgaan… maar voor hoelang? Tot ik misschien wel verliefd word en het me pijn gaat doen? Of misschien dat hij me wel als relatie potential gaat zien, als hij het wat rustiger op werk en studie heeft? Ik wil hem niet uit mijn leven… dus de andere optie is: vrienden zijn en dan ook echt zonder sex… maar kan ik dat? Ik voel nu toch een soort van connectie met hem Wat is jullie mening?

Het verhaal komt op mij een beetje over alsof hij jou gewoon voor de seks gebruikt.
Seks with benefits heet dat volgensmij.

Dat denk ik soms ook maar ik heb hem uitgetest door aan te geven dat ik geen sex wilde en dan kwam hij alsnog… en respecteerde dat ook…

Oohh, nou je zou kunnen proberen een vriendschap met hem te behouden als je daaraan toe bent natuurlijk. En kijken wat de toekomst daarna voor jullie brengt. Als hij je echt wilt blijft hij wel hoor :slightly_smiling_face:

Tja je word er zo onzeker van! En het is nu moeilijk om in 1 x als vrienden naast elkaar op de bank te zitten en niet echt close te zijn (zoenen knuffelen etc) Hij is niet ervaren in het hebben van een relatie of sex of met vrouwen omgaan, dus ik denk ook dat hij niet zo goed weet wat hij moet ofzo. Anders ga je toch niet zo tegen mij doen qua lieve dingen zeggen enz Als hij hier is heb ik echt het gevoel dat hij verliefd is !

He… wat rot…!! :frowning_face:

Ik zou het zo kunnen hebben geschreven, alleen had ik met de jongen in kwestie geen seks gehad maar wel korte tijd een echte relatie, toen was zn gevoel ineens weg :flushed:

Maja… ik zou ook niet weten wat ik in jouw situatie zou doen, sowrry :frowning_face: Het enige wat ik kan doen is je heel veel succes wensen en let er vooral op dat je je niet door hem laat misbruiken!

Ik denk niet dat hij je gebruikt. Ik vind het wel moeilijk in te schatten wat hij nou voor je voelt. Aan de ene kant lees ik uit je verhaal dingen waardoor ik denk hij moet wel iets voor je voelen, maar aan de andere kant als je iemand leuk vindt dan wil je een relatie: wat er ook is met een opleiding o.i.d.
Je kan niet in zijn hoofd duiken dus je zal er voorlopig even vrede mee moeten hebben dat je niet weet wat hij nou precies denkt. Wel kan je voor jezelf de beslissing maken. Wil jij seks met deze jongen hebben ondanks dat je hem zo leuk vindt en er een kans in zit dat hij je hierdoor per ongeluk kwetst? Vind je het niet tegenstrijdig dat hij liever niet wil dat je met andere date maar ook niks met jou hoeft. Persoonlijk denk ik dat friends with benefits kan werken als er van beiden kanten niks anders dan aantrekkingskracht is en dat is in dit geval duidelijk niet het geval. Het lijkt me al moeilijk om gewone vriendschappelijke dingen met hem te doen, puur omdat dat je verliefder kan maken.

Misschien moet je een tijdje afstand van hem nemen. Zo kun je hem rustig loslaten en misschien over een tijd weer een vriendschap opbouwen. Wie weet schudt dat hem ook wakker en realiseert hij zich wat hij laat lopen! Succes!

Hij is ook niet zo een prater, hij heeft echt gemixte gevoelens. Niet alleen ten opzichte van mij maar ook over wat hij zelf nou wil in het leven enz. Hij kan in een uur 2 totaal tegenovergestelde dingen zeggen… Ik geloof niet dat hij me gebruikt. Op dit moment ben ik niet superverliefd, maar ik denk dat dat meer komt omdat ik best wel hard ben daarin en nu hij heeft gezegd dat hij geen relatie wil de komende 3 jaar denk ik dat ik me gewoon heb afgesloten om verliefd te worden, uit zelfbescherming.
Sommige vrienden zeggen: Jullie hebben het leuk samen, hij zit nu met bepaalde problemen en keuzes in zijn leven die hij eerst moet fixen. Ga gewoon door en kijk hoe het gaat en geniet tot die tijd.

Maar dan denk ik, als hij nu al uitsluit de komende 3 jaar geen relatie te willen, moet ik dan 3 jaar lang op deze manier doorgaan? Ik zou nu ook niet perse een relatie willen. Maar bij mij is het altijd meer van: ik zie wel hoe het gaat ik sluit niets uit… Als hij dat had gezegd… zo van nu niet: maar we zien het wel, was het verhaal anders geweest. Nu sluit hij het zo hard uit dat we ooit een relatie krijgen, dan raak ik er echt van in de war wat het nou allemaal betekend!

Thanks! maar bij hem is het niet echt dat zijn gevoel weg is… Hij is gewoon meer afstandelijk als hij niet hier is (via app en facebook) als hij hier is, zie ik hem echt stralen en wil hij me vasthouden enz (ook op de momenten dat hij weet als er geen sex bij komt kijken) en hij zegt allemaal lieve dingen. Hij zegt ook dingen als: we moeten echt binnenkort dat ff gaan doen of dat… wat totaal weer los staat van sex. Dus hij komt ook zelf wel met bepaalde dingen, maar dat maakt het juist moeilijk. Iemand die alleen sex wil zou het ook niet erg vinden denk ik als k met andere mannen zou daten… of zou ook geen andere dingen willen doen, of zou het snel gezien hebben als ik zeg ; ik wil liever geen sex.
Hij is juist zo lief en respectvol over dat soort dingen. En als ik hem dus bewust loslaat e hem niet aanspreek, dan spreekt hij mij juist aan… dus hij zoekt wel contact met me… Hij zit ook zo met zichzelf in de knoop dat misschien als ik ook nog aan loop te dringen van langskomen en aandacht willen enz hij het helemaal niet meer kan handelen :slightly_smiling_face:

Hij wilt geen echte relatie, maar gewoon af en toe bij je zijn (met of zonder seks). Niet dat er verwacht wordt van hem dat hij jou elke dag spreekt. Hmm, misschien wel een relatie, maar hij wilt je niet kwetsen denk ik omdat hij je zo weinig kan zien!

Persoonlijk zou ik het gewoon officieel (dus geen open relatie) maken met hem, dan zie je hem misschien niet zo vaak maar ik heb het gevoel dat hij het wel waard is.

Ik heb zelfs een tijdje met hem afgesproken dat ik hem niet meer uit mezelf zou aanspreken, zodat hij gewoon iets kan laten horen als hij rustig is. Maar dan spreekt hij me ook elke dag aan, dus dat is het ook weer niet… En een relatie wil hij dus niet de komende 3 jaar dus ik kan het niet echt officieel maken :slightly_smiling_face: En ik wil hem daar ook niet in pushen ofzo. Normaal ben ik degene met bindingsangst en dat mannen achter mij aan zitten en me bijna lopen te stalken tot ik er klaar mee ben… Maar deze jongen is zo anders dat ik echt een zwak voor hem heb!

Hmm, moeilijk! Ik denk ook het verplicht mee met verjaardagen van familie etc. Dat wil hij niet omdat hij daar geen tijd voor heeft, maar vind je wel leuk genoeg om tijd mee door te brengen.

Ja, als dat het is… Ga ik juist graag zo door. En dan kijken hoe het gaat toch. Alleen hij zegt het wel echt alsof hij het de komende 3 jaar echt uitsluit… dat maakt het zo moeilijk voor mij. Meestal zeg je dan toch: nu ff niet laten we het rustig aan doen… en we zien wel… Maar hij zegt per definitie geen relatie te willen binnen die 3 jaar. Misschien dat hij zich toch een beetje onder druk gezet voelt… omdat we nu al lastig 1 x per week afspreken… en ik daar soms een beetje moeilijk over doe… Ik denk dat ik gewoon ga genieten van onze tijd samen, leuke dingen ga doen met hem. En hem voorlopig de tijd en rust geef die hij nodig heeft om zijn dingen op orde te krijgen. Thanks voor je reactie ook ! Soms heb je er meer aan als iemand die je niet kent op afstand de situatie bekijkt :slightly_smiling_face: