geen relatie, geen 'liefde', wel blijven slapen.

Stomme en onduidelijke titel, maar kon echt even niks anders bedenken.
Al een paar maandjes zoen ik regelmatig met een jongen. We zijn regelmatig met elkaar (zijn ook collega’s) ga vaak met hem en z’n vrienden wat drinken. Ik heb ook 2 keer bij hem geslapen, toen hebben we wel wat gedaan maar geen seks gehad. Inmiddels gaat het dus al een tijdje zo door, maar het zit heel anders dan bij normale scharrels. Wij weten van elkaar dat we niks met elkaar willen, dat we allebei nog steeds met andere zoenen of seks hebben en dat ook niet erg vinden, dat we elkaar niet aan onze ouders gaan voorstellen omdat het niets serieus is en ook niet wordt. Hij komt uit een relatie van 5 jaar en is er helemaal klaar mee, het enige wat hij nu wil is gewoon de leuke dingen; seks en gewoon een beetje chillen. Maar elkaar niks verbieden, of juist opdragen. Ik ben totaal geen relatie mens, zie ons ook echt niks officieels hebben en wil me niet eens binden. Toch voelen we ons aangetrokken tot elkaar en hier komt dus m’n probleem. Ik ben 18 jaar oud en woon nog gewoon thuis. Heb twee hele lieve ouders, twee broertjes en een bed dat groot genoeg is voor 5 personen. Hij zou dus gewoon kunnen blijven slapen. Máár we hebben niks, ik wil niet dat hij bij ons aan tafel hoeft te zitten, met mijn ouders hoeft te praten over van alles en nog wat. Ik wil gewoon dat hij kan blijven slapen en de volgende dag gewoon weg kan gaan. Op een of andere manier vonden zijn ouders het blijkbaar geen probleem, want ze wisten heus wel dat er een meisje bij hem was maar ik heb ze de volgende ochtend niet eens gezien. Maar ik kan me niet voorstellen dat mijn ouders staan te juichen als ze op een ochtend wakker worden en ik loop met hem naar beneden. En ik wil ze ook niet uitleggen dat we tja ‘friends with benefits’ zijn ofzo? Het zou zo handig zijn als ik momenteel op mezelf zou wonen. Niet dat m’n ouders het erg zouden vinden als er een jongen blijft slapen, maar ze zouden het denk ik niet snappen. Ze zouden dan gewoon denken dat hij m’n vriend is. En dat is dus niet zo.

Sorry voor het vage en onsamenhangend verhaal, but I need tips. Hoe ga ik dit aan m’n ouders uitleggen, of moet ik het maar gewoon niet doen?

Je kunt toch gewoon bij hem blijven slapen? Of af en toe een hotelletje. Meer zit er niet in denk ik.

Sommige dingen kun je gewoon niet doen als je nog bij je ouders woont. Ik denk dat je daar mee moet leren leven eigenlijk. Tenzij je heel erg open-minded ouders hebt die dat allemaal niks uitmaakt, maar dat is niet het geval zeg je.

Lastig inderdaad. Ik denk dat jij het beste weet hoe je ouders erop zouden reageren. Als je nu al denkt dat ze het niet zullen begrijpen maakt het lastiger om het er toch met ze over te hebben. Als je een goede relatie met ze hebt kun je het er gewoon over hebben, en als zij het niets vinden dan houdt het op. Of misschien is het handiger als je bijvoorbeeld op kamers gaat (niet alleen voor die reden natuurlijk). Dan kan je meer je eigen ding doen en gewoon die jongen laten komen wanneer jij wilt.

Upje. Ik heb besloten dat ik het toch aan mama ga vertellen, dan kan zij het mooi aan papa vertellen. Ze zullen niet boos zijn, en ik weet ook wel zeker dat het oké is maar het is een beetje akward. Want hoe ga ik een beetje soepel aan m’n ouders uitleggen wat hij is van mij zodat ik niet hoef te liegen als ik daar slaap en dat hij hier gewoon kan slapen. Tips welkom dus!

Vertel dat jullie wel elkaar leuke vinden maar geen relatie willen dan klinkt het wat minder als friends with benefits :upside_down_face: ( Ik en mijn " beste vriend" zijn ook een beetje aan het kloten maar ja aangezien mijn moeder denkt dat we gewoon vrienden zijn ( we kennen elkaar al 11 jaar ) hoef ik niks raar uit te leggen over het logeren :cold_sweat: )

M’n ouders zijn wel open-minded dat is het juist niet, maar het is meer dat ik niet weet hoe ik het moet vertellen :’)

En thanks Nerdstyle, dat is inderdaad wel lekker subtiel.

Ik zou het inderdaad gewoon zo een beetje verwoorden. En dan er over hebben dat het kan zijn dat hij ook wel eens blijft slapen.

Ik zou het niet doen, omdat ik weet dat mijn ouders dat niet leuk zouden vinden en ik vind het zelf ook niet echt kunnen (geen commentaar op jou verder hoor). Als je denkt dat je ouders het niet raar vinden dan zou ik het gewoon zeggen. En anders gewoon zo laten, je bent 18 en gaat vast binnenkort wel op kamers? Dan hoef je niemand geen verantwoording meer te geven :wink: