Geen relatie aankunnen, help?!

Hallo meiden,
Ik zal proberen het zo kort mogelijk te houden…

Ik ben 18 jaar oud, gescheiden ouders, gehandicapte broer, niet zo’n geweldige band met mijn vader door een stiefmoeder waar ik niet mee kan opschieten en ik ben in mijn jeugd misbruikt. Ik heb nog nooit een echte relatie gehad, wel een vriendje waar ik mee zoende maar that’s it en dat hield niet lang stand (we waren toen ong. 13/14 btw)
Nou word ik natuurlijk ook steeds ouder en wil ik ook graag een vriendje. Op de een of andere manier val ik al sowieso op ‘onbereikbare’ jongens en.ik denk dat dit is om te voorkomen dat het iets wordt… verder is er een jongen die mij leuk vindt en ik zie hem ook zitten en als we contact hebben via sms ofzo zijn we ook echt aan het flirten en is het heel gezellig. Maar zodra ik hem weer in real life zie krijg ik de drang om weg te rennen, word ik misselijk en zie.ik het helemaal niet meer zitten (met hem). Erg frustrerend voor hem ook maar zelf weet ik er ok geen raad mee… ik heb echt het gevoel dat ik zo nooit een relatie kan beginnen en weet ook echt niet wat ik moet :frowning_face:

Iemand die tips heeft of dit ook heeft?

Bedankt voor het lezen!

Weet je wel zeker dat je die jongen dan echt leuk vindt, of ben je bang dat je echt last hebt van ‘bindingsangst’ of iets dergelijks?
Ik dacht namelijk ook dat ik zoiets had, totdat ik de ‘juiste’ jongen tegenkwam, waarbij ik niet meer het wegren gevoel had…

Ik ben inderdaad bang dat ik iets in de richting van bindingsangst heb…

Hey, ik herken me (gelukkig) niet in jouw situatie qua gezin en misbruikt worden, maar wel in de soort ‘bindingsangst’.
Ik ben 19 en heb nooit een relatie gehad. Eén keer 4 weken een soort scharrel, maar er was op een gegeven moment geen verliefdheid meer van mijn kant en ik voelde me beklemd. Ik had dat al als hij mijn hand vast wilde houden en het zoenen was vrij ongemakkelijk :stuck_out_tongue: Maar dat kwam waarschijnlijk doordat ik hem gewoon niet leuk meer vond.

Ik wil wel graag een vriendje, maar zoek net als jou juist jongens uit die onbereikbaar zijn en blijf altijd op afstand. Ik noem excuses voor geen acties ondernemen, terwijl ik dat best had gekund (op hem afstappen oid).
Ik herken me er dus wel in en ik denk dat wel meer meiden dit hebben. Ik weet helaas niet een oplossing ervoor, maar ik denk dat we gewoon moeten wachten tot we iemand tegenkomen die we echt heel leuk vinden en vertrouwen. Jouw vertrouwen is waarschijnlijk doordat je misbruikt bent (door familielid?) weg en je zal nu lastig nieuwe mensen kunnen toelaten. Heb je al eens met een professioneel iemand hierover gepraat? Ik verwacht dat dat wel zou kunnen helpen!

Lang verhaal! In ieder geval, heel veel succes! En we krijgen uiteindelijk wel iemand :slightly_smiling_face:

Dit is precies wat ik bedoel! Heel erg bedankt en dan moet ik maar wachten op de ‘ware’…
En nee gelukkig niet door een familielid maar wel iemand die ik vertrouwde. ik heb daar met een psycholoog al over gepraat maar dat was nogal zwaar en ik heb er een chronische moeheid aan overgehouden en heb ook vroegtijdig moeten stopzetten…

ik heb precies hetzelfde! niet in jouw situatie, maaar die faalangst ken ik! 17 en nog nooit een vriend gehad, wel eens gezoend… Op dit moment ben ik ook met hem aan het smsen en ik vind hem oook echt leuk maaar als ik hem dan zie durf ik nie meer naar hem toe:$ Achteraf baaal ik ontzettend want ik ben echt bang dat hij het straks nie meeer ziet zitten… Bij mij is het denk combi van faaalangst en leeftijdsverschil van 4 jaaar en dat ik nog noooit een vriend heb gehad en hij al een relatie van 2 jaar ofzo… Maaarjaa oook ik heb geen oplossing:S

ik zit zelf niet in die situatie, maar misschien is het een idee om hem eerst beter te leren kennen als vriend zeg maar. En dat je zo probeert vertrouwen op te bouwen… En dan hoef je toch niet meteen te zoenen, want dit is best iets intiems vind ik. Je kan daar toch best even mee wachten totdat je weet dat het wel of niet goed zit. En als hij je echt leuk vindt zal hij echt niet afhaken hoor. En je kan ook zeggen dat je even moeten wennen of dat je het moeilijk vindt om je meteen te binden. Als hij je leuk vindt heeft hij daar toch wel begrip voor!

En nu ik erover nadenk heb ik ook in zon soort situatie gezeten. Het is gewoon raar om van alleen ineens naar met zn tweeën te gaan. En bij mij heeft het ook lang geduurd, gingen gewoon als vrienden met elkaar om, samen opstap, en zelfs toen we het hadden moest ik zelf ook heel erg wennen.

Maar ik zeg al; als hij je leuk vindt snapt hij dat echt wel

Hij is al jaren mn beste vriend en weet ook alles. Hij is heel begripvol en is nu al 3 jaar zo met me bezig… We hebben het al een keer eerder geprobeerd maar toen lukte het me ook niet…
Maar bedankt voor je reactie!

[b][message=10236577,noline]kiwisoep schreef op 21 November 2011 @ 22:41[/ message]:[/b] ik zit zelf niet in die situatie, maar misschien is het een idee om hem eerst beter te leren kennen als vriend zeg maar. En dat je zo probeert vertrouwen op te bouwen.. En dan hoef je toch niet meteen te zoenen, want dit is best iets intiems vind ik. Je kan daar toch best even mee wachten totdat je weet dat het wel of niet goed zit. En als hij je echt leuk vindt zal hij echt niet afhaken hoor. En je kan ook zeggen dat je even moeten wennen of dat je het moeilijk vindt om je meteen te binden. Als hij je leuk vindt heeft hij daar toch wel begrip voor!

En nu ik erover nadenk heb ik ook in zon soort situatie gezeten. Het is gewoon raar om van alleen ineens naar met zn tweeën te gaan. En bij mij heeft het ook lang geduurd, gingen gewoon als vrienden met elkaar om, samen opstap, en zelfs toen we het hadden moest ik zelf ook heel erg wennen.

Maar ik zeg al; als hij je leuk vindt snapt hij dat echt wel

precies hetzelfde. had ook een minirelatie, dacht dat ik verliefd was maar op een gegeven moment vond ik het al vervelend als hij me een kus wilde geven en had ik er na een maand al geen zin meer in haha. en ik vind altijd jongens met vriendinnen leuk, lekker onbereikbaar.

Up!

ik denk dat je, juist door je verleden, er niet geestelijk toe in staat bent om ‘probeer-relaties’ te hebben (want de meeste van ons hebben 2/4 serieuze relaties voordat we ‘de ware’ vinden), maar ik denk dat als jij die ene jongen tegen komt die écht perfect voor je is, en die jou ook perfect vind; dat het dan allemaal goed loopt.

Thanks, je geeft me hoop hihi x

Ups

Up?

up!
ik heb deels hetzelfde.
qua bindingsangst dan he. Echt vervelend. Want daardoor val ik alleen maar op onbereikbare jongens en heb ik dus nog nooit iets gehad.