Ik heb nu al zo’n 2 jaar een heel lief vriendje. Maar een half jaar geleden is hij “geestelijk vreemdgegaan”, om het zo maar even te zeggen. Ik heb 'm 1 laatste kans gegeven en daarna is het eigenlijk bergafwaarts gegaan met onze relatie.
Ik ben enorm vaak chagrijnig op hem en hij weet dan niet hoe die moet reageren. Maar het probleem is dat hij weet waarom ik zo chagrijnig ben. Ik zit er nog zo mee. Met álles, álle problemen die we hebben, kan ik geen normaal gesprek met hem voeren. Hij zegt ‘weet ik niet’, geeft geen antwoord of praat erover heen.
Dat heb ik zo gruwelijk gehad en ik heb het hem ook al heel goed duidelijk gemaakt, maar het veranderd niet.
Zo krop ik dus alles op en komt het er in ‘chagrijnigheid’ uit.
Iemand énig idee hoe ik dit kan veranderen?
hahaha ik zag de titel en erachter stond: geen reacties
Maar sorry, ik zou het niet weten! Jullie relatie heeft een klap gehad die blijkbaar bij jou heel hard aankwam, en het vertrouwen in hem moet weer groeien denk ik. Misschien een goed idee om er eens een middagje goed voor te gaan zitten en met hem te praten?
^We hebben dus al 2 avondjes gehad om erover te praten. Nouja, ik vroeg dingen en ik kreeg geen reactie. Waardoor ik superkwaad werd en gewoon een boek pakte en begon te lezen.
Het dringt verdorie gewoon niet tot hem door!
Hm. Het is eigenlijk echt wel normaal dat je in een relatie soms verliefd wordt op iemand anders. Vooral als het al een paar jaar duurt, jou zal het vast ook nog overkomen.
Jouw vriend heeft duidelijk gekozen voor jou omdat hij van je houdt en hij enkel verliefd was op dat ander meisje.
Misschien moet je het loslaten…
^Ik wil het wel loslaten. Daarom heb ik 'm ook nog een kans gegeven (: Maar het is zo dat ik het nog steeds op krop, juist om ik geen normaal gesprek erover heb gehad.
Oh, belangrijk dat er natuurlijk ook nog bij moet is dat hij het allemaal achter mijn rug om deed. Hij heeft tegen dat meisje vertelt dat tie haar leuk vindt en al dat geflirt, zeg maar. En ik kwam daar pas later achter, zelf, hij heeft me niets verteld.
Dan zeg je hem dat je er onmogelijk mee door kan gaan als je er geen gesprek over kan hebben. Lijkt me inderdaad gewoon zot frustrerend.
Vertel hem dat je het opkropt en dat je echt een goed gesprek met hem aan wilt gaan wil je de relatie tot stand houden
succes in ieder geval, weet verder ook niet echt wat ik zou doen
Ja, maar als ik daarmee dreig dan betekent dat dat ik het op een gegeven moment ook moet doen. En het liefst wil ik het gewoon weer hebben zoals het was. En het is gewoon zo frustrerend idd!
Ik zou het uitmaken. Met mijn ex had ik ook zoiets. Nou ja, hij was niet vreemdgegaan, maar ik had écht behoefte om over bepaalde dingen te praten met hem en dat lukte om de één of andere reden niet. Ik hield/hou veel van hem maar op een gegeven moment voel je je om die kleine dingen niet meer ‘lekker’ in de relatie en ga je toch wat minder spanning willen. Nu word je bijvoorbeeld telkens kwaad wanneer je niet tot hem door kunt dringen. Stel dat het nooit tot hem doordringt. Heb je dan nog zin met hem te blijven?
Ja… Dat moet je onder ogen zien. Misschien wordt het niet meer zoals het was en moet je verdergaan. Het is je geluk dat op spel staat.
Ja, ik weet zeker dat het niet meer wordt zoals het was. Ik weet ook wel bijna zeker dat ik 'm niet meer ga vertrouwen, ook al wil ik dat nog zo graag.
Maar het probleem is dat ik 'm echt nog leuk vindt.
Denk dat jouw situatie een van de moeilijkste is die je kan hebben in een relatie. Hij maakt je niet gelukkig maar je kan ook niet zonder hem.
Laat hem misschien eens dit topic lezen?
Ja, precies hoe jij zegt ja. Hij maakt me op dit moment echt niet meer gelukkig, maar de gedachte dat hij niet meer mijn vriendje is, vind ik ook niet geweldig leuk eigenlijk.
Was ik al van plan, haha. Misschien dat 't dan 'n beetje tot hem doordringt…
spreek er gewoon een tijdje niet over maak weer plezier als vroeger en na een tijdje moet je hem er weer eens over aanspreken . Als je hem elke keer opnieuw erover aanspreekt wordt hij er gewoon zot van . Denk niet alleen aan dat ‘ene’ wat gebeurd is maar kijk ook naar wat jullie waren en nog steeds kunnen zijn .
^Dan wordt tie er maar ‘zot’ van :’). Hij moet het maar eens gaan begrijpen, mag ook wel na een half jaar.
En tuurlijk denk 'k niet alleen aan ‘dat ene’ en hebben we ook leuke momenten.
mischien moet jij niet alleen naar jezelf kijken -niet kwaad bedoeld-
omg. dit is voor mij echt zo herkenbaar. mijn vriend heeft dat ook bij mij gedaan. VRESELIJK. 1 jaar kut gehad. daarna goed gepraat maar dan ook echt goed. en nu hebben we het echt leuk weer samen en hij is nu ook veel liever enz. omdat hij mij niet kwijt wil en naja hij ziet in wat hij heeft gedaan en dat dat echt heel kut was. En naja nu is alles weer goed. dus echt je moet goed vertellen wat je wil, hoe jij het ziet, vergelijken met elkaar en echt even goed praten…
^misschien moet hij gewoon één normaal gesprek met mij voeren, zodat ik het niet meer opgekropt heb zitten.
Mja daar ben ik het niet mee eens. Akkoord dat als hij zou meewerken en zijn best zou doen om haar vragen te beantwoorden, dat ze ermee zou moeten ophouden maar naar wat ik begrijp heeft ze nooit duidelijkheid gekregen. Dat verdient ze wel…
up