geen plek om af te spreken

hey! ik wil graag met een jongen afspreken maar het probleem is dat hij graag bij mij wil zitten maar bij mij is echt niks te doen. ook is altijd bijna iedereen thuis en dan kunnen we sws niet gewoon op de bank zitten want dat hebben mijn ouders liever niet en dit vind ik zelf ook een beetje awkward aangezien ik hem pas 2 keer gezien heb etc.
op mijn kamer zitten kan ook niet want ik heb een een persoons bed en verder geen plek om te zitten en ook geen tv dusja dan zitten we daar maar wat…
heeft iemand tips?

Waarom wil hij graag bij jou zitten? Je kunt ook voorstellen om bij hem thuis af te spreken?

Anders gewoon even eerlijk zeggen dat het bij jou thuis niet zo handig is, omdat beneden op de bank geen optie is en je boven niet zoveel ruimte/te doen hebt?

Jullie hoeven toch niet persé te zitten? Je kan ook een stuk wandelen, fietsen of zoiets

nou we zijn de vorige keer bij hem geweest, en hij zei van jaa ik kom wel naar jou toe. ik heb eigenlijk geeen idee waarom hij nu bij mij wil waarschijnlijk omdat het de vorige keer bij hem was haha

Waarschijnlijk wilde hij naar jou komen omdat jij de vorige keer naar hem moest komen. Dat is vast goed bedoelt. (: Je kunt inderdaad ook een stukje gaan wandelen in het park of in het bos? Met mooi weer neem je een kleedje en wat lekkers te eten en drinken mee, maar dan moet het weer wel mee gaan zitten.

jaa het weer is idd een probleem want het is nu niet echt lekker om buiten iets te gaan doen, wat doen jullie zoal met een jongen ?

Het is jammer dat het weer niet echt meezit inderdaad, dan zou je een wandeling kunnen gaan maken en picknicken. Of een stukje fietsen, zwemmen etc. Ik heb toevallig binnenkort ook een date met een jongen, maar we weten nog niet wat we gaan doen.

Ik ben wel eens naar een jongen toegegaan, of een jongen naar mij en toen hebben we gewoon op zijn kamer gezeten of bij mij beneden, maar wij hebben twee ‘woonkamers’ dus mijn ouders hebben er geen last van als ik beneden zit met een jongen.

Je zou ook naar de film kunnen gaan? Alleen kun je dan niet echt praten dus dat is wel lastig.

ik ben ZO jaloers op mensen die zon plek hebben haha dat lijkt me echt fijn…
film is inderdaad wel een idee maar hij heeft maar heel even tijd om te komen dus halen we dit waarschijnlijk niet. hmm oke dit is echt lastig bedankt voor het mee denken!! :slightly_smiling_face:

Anders toch maar even op je kamer gaan zitten? Dat lijkt me dan misschien de beste oplossing…

maar denk je dan niet dat het ongemakkelijk ofzo word als we dan maar gewoon een beetje op mn bed zitten te niksen haha ik ben altijd bang dat er dan niks te doen is :flushed:

Kun je ook niet aan je ouders vragen of zij het goed vinden als hij langskomt en jullie dan beneden een filmpje gaan kijken? Wie weet vinden ze het wel helemaal niet zo’n groot probleem.

Verzin dan wat dingen die je kan doen, of wat vragen die je hem wilt stellen. Uiteindelijk voel je je helemaal op je gemak.

Het loopt vanzelf wel los! Nodig hem uit en als het stil loopt kun je altijd gewoon voorstellen om de volgende keer wat ‘‘actiefs’’ te gaan doen, bioscoop/bakken/film kijken.

Wees eerlijk tegen hem en zeg dat je liever nog even wil wachten ermee, en ga naar een grasveldje ofzo om gewoon beetje te chillen enzo!

Je kunt ook ergens in de stad wat gaan drinken of lunchen ofzo, is ook gezellig! Alleen heb je dan geen privacy ofzo, maar ik weet ook niet of dat nodig is haha.

Je kan ook iets lekker en een kleed meenemen en ergens in het park gaan zitten ofzo, is ook heel gezellig, moet het weer alleen een beetje meezitten :bowing_man:

Ga gewoon lekker ergens wat drinken of lunchen!