Geen plaats over op harde schijf van laptop

Hallo iedereen
Op de harde schijf van mijn laptop is geen plek meer over. Daarom hebben alle sites een vreemde lay-out, ik kan me niet aanmelden ( op facebook bv), de laptop is traag en ik kan geen filmpjes bekijken op youtube. Het is gewoon heel vervelend. Ik snap ook niet waarom het zo vol zit want alle liedjes en afbeeldingen staan op mijn usb, ik heb haast programma’s gedownload. En ik kan gewoon niets verwijderen want al die programma’s heb ik nodig, dus nu weet ik niet wat ik moet doen. Ik hoop dat er hier iemand misschien ietwat van computers afweet en mij kan helpen.

Misschien kan je je harde schijf formatteren ofzoiets? Dat deed mijn vader altijd.

externe harde schijf?

ja die heb ik ook, is echt heel makkelijk.
ik had namelijk het zelfde als jou en toen heb ik alles op me een externe harde schijf gezet en hij deed weer gewoon normaal.
en daarbij als er een keer iets met je laptop gebeurd waardoor hij het niet meer doet dan heb je al je foto`s, documenten etc nog gewoon.

Al mijn foto’s en liedjes staan op mijn usb en een deel op de D schijf (daar is nog superveel plaats vrij) maar de C schijf is HELEMAAL vol. Dus ik heb geen idee wat ik er kan van af gooien, aangezien er alleen programma’s en bestanden opstaan waardoor die programma’s werken. Kan je die bestanden misschien ook op de D schijf zetten? Want dat neemt al vrij veel plaats in. Maar dan weet ik niet of die programma’s nog werken.

als je een externe hardeschijf neemt en hij blijft gewoon aangesloten op jou laptop dan kan je die programma`s ook gewoon daar op zetten geloof ik.
en anders moet je misschien even naar een computer zaak gaan daar weten ze vast wel welke programma`s er op en er af kunnen

Heb ik ook, ik heb ook zoveel mogelijk op D gezet. Maar bij mn vorige pc had ik alle bestanden eraf gehaald, en de schijf was nog te vol. Toen is die gecrasht.

Ow shit, ja ik zal mijn laptop maar formatteren dan. Ik wil niet dat dat ding gaat crashen.

Je kunt programma’s als het goed is ook overzetten naar de D schijf, hoe groot is je harde schijf in je laptop?

C schijf is 37.2 GB
D schijf is 97.1 GB

Oke dat is ook niet zo heel veel, misschien dat je ook al je internet geschiedenis etc kan verwijderen dat scheelt soms ook wel wat, en je prullenbak leeg maken maar dat zijn maar kleine dingen. Ik denk dat een externe harde schijf wel het makkelijkst is ook voor programma’s maar die moet je dan wel de hele tijd op je laptop aansluiten als je een programma wilt draaien. Veder kan ik je ook niet helpen, misschien even op google zoeken?
Succes ermee!

Dat heb ik allemaal al gedaan ( geschiedenis verwijderen en prullenbak leegmaken)

Dat had ik op mijn vorige computer ook. En hij was heel sloom en ik had net zoveel geheugen dus als jij.
En C was dus ook helemaal vol. Dingen verplaatsen werkte niet goed terwijl ik altijd al dingen op D neerzette. En D raakte ook vol.

Naja wat ik heb gedaan is een nieuwe computer gekocht. Nu heb ik nog 95 GB op C en op D 774 over.
Niet de beste oplossing ik weet het… maar hij was wel al oud.
Misschien kan je er meer geheugen in laten zetten ofzo?

Misschien kan het ook aan je video kaart liggen? haha ik weet niet ik ben echt niet slim op dit gebied. maar mn broer kon ook geen filmpjes meer kijken en toen moest hij een betere video kaart entoen was het weer goed!

okee waarschijnlijk nutteloos dit zie dit als een up haha

Sommige games nemen ook veel plek in beslag. En ik heb programma’s zoals CCleaner en Advanced Cleaner. Die maken je computer schoner (die verwijderen internetgeschiedenis en nog meer dingen, scheelt vaak heel veel). En daarna nog even defragmenteren zodat alles weer netjes komt te staan op de harde schijf (merk je zelf niet zo veel van maar mijn laptop loopt daarna weer wat soepeler). :3

Ik heb ook een keer een virus gehad en die nam al mijn schijfruimte in beslag door allemaal zooi te downloaden, maar dat zal het wel niet zijn? xD