Geen onvoldoende nederlands, engels en wiskunde.

Mijn moeder zei net tegen me dat als je van de 3e naar de 4e over wil gaan dat je geen onvoldoende mag hebben voor engels, nederlands en wiskunde. Maar dat is toch alleen als je examen gaat doen?

Op elke school liggen die dingen nog wat anders, sommige scholen hanteren wel de examenregels, andere scholen nog niet geheel.
Dus dat moet je even op school navragen hoe dat zit.

bij ons mag je met alle vaken samen niet onvoldoende staan.

bij ons mag je gewoon onvoldoende staan hoor, je mag zelfs 4 tekorten staan & dan ga je gewoon over.
als je maar genoeg punten hebt (compensatie)

Bij ons op school gelden die exameneisen ook gewoon voor je overgang. Alleen die exameneisen zijn op dit moment dat je maar één 5 mag staan op wiskunde, Engels en Nederlands dus in principe mag je wel één onvoldoende op die drie vakken staan, mits die niet lager is dan een 5.
Maar verder heb ik geen idee of ze het op elke school hetzelfde hanteren, dus dat kun je beter even navragen bij je eigen school.

Eigenlijk is dat bij elke school even anders . Bij ons was het eerst dat je een 5 mocht staan voor deze 3 vakken, maar dit jaar is het minimaal een 6. De eisen worden steeds strenger.

Bij ons is het dat je voor Nederlands, Engels en Wiskunde maar 1 5 mag hebben.

Bij moest je voor Nederlands, Engels en Wiskunde opgeteld op een bepaald aantal punten uitkomen om over te mogen

Bij ons moet je vanaf de 1e een min. 6 staan voor NL & WIS. & ENG. als je 5.9 staat wordt er een vergadering enzow over je gehouden of je dan wel over kan !

O, oke. Dankjewel.

Bij ons is het zo dat je voor max. 1 van de vakken een 5 mag staan. Even op je school vragen zou ik zeggen.

Bij ons zo is dat je voor maximaal 1 van de 3 vakken een onvoldoende mag staan, en dan moet het ook nog een 5,0 zijn.

bij ons mag je maar 1 onvoldoende (5) staan voor engels wiskunde en nederlands, bj 2 blijf je zitten.

(AAAHH ik sta nu een 4,5 voor engels… poeh… )

dubbell

Mijn school:

• wiskunde, engels of nederlands: één van de drie vakken sta je een 5.
  • rest van de vakken: 10 (bijvoorbeeld)

Dan ga je alsnog niet over :c

Mijn school:
Voor wiskunde, engels of NL mag je niet lager dan een 4 staan, maar bij één van de vakken mag je wel één 5 hebben.
Je moet uiteraard wel een 6,0 of hoger staan voor de rest om te kunnen voldoen aan de rest van die lame eisen -.-

ja volgens mij is dat sinds dit jaar op elke school in gevoerd.
op mavo tot de 2e.
havo de derde
vwo ook de derde.
wat ik weet.
omdat je na dat jaar vaak je pakket gaat kiezen

Bij ons mag je alleen voor een van die vakken een 5 staan.

bij ons geldt die norm alleen bij het examen, niet bij de overgang. als jij in de derde voor alle drie een 5 hebt en je hebt genoeg compensatie, dan mag je gewoon over.

Wij hebben op onze school niet van zulke regels. Officieel mag je niet meer dan 2 onvoldoendes staan over het geheel geloof ik, maar dan is er altijd nog een rapportenvergadering waar de leraren gaan kijken naar je cijfers. Ik ben een keer met 5 onvoldoendes overgegaan, maar dat komt omdat in dat jaar mijn ouders net waren gescheiden, ik een maand ziek was geweest en twee weken op uitwisseling geweest. Verder kende ik wel een paar leraren heel goed waar ik toen les van had, dus die hebben het ook helemaal voor mij opgenomen op die vergadering hoorde ik later, echt aardig!

Dus, het ligt maar net aan je situatie!