Geen munt

Hallo,
Ik heb een probleem… Mijn adem stinkt, ik poets mijn tanden maar zonder tandpasta… Ik lust geen munt. Ik heb een tandpasta zonder munt maar die heb ik ook niet zo graag… Is er iets dat ik kan doen zodat mijn adem niet meer stinkt en dat ik ook niks met munt hoef te doen?

Danku

Hoezo poets je je tanden zonder tandpasta dan? Ik zou dat toch maar gaan doen ondanks je het niet zo lekker vind. Ik vind sommige tandpasta’s ook super goor, maar zonder vind ik nog ‘viezer’.

Gewoon met tandpasta poetsen en je niet zo aanstellen.

nouja tandpasta is, volgens m’n tandarts, niet eens echt nodig maar het is natuurlijk wel fijn om niet uit je mond te stinken. Misschien een milde mondwater?

Maar wat kan ik doen zodat mijn mond niet meer stinkt?

Zoals al gezegd word, je tanden poetsen met tandpasta. Tandpasta is er niet alleen om je tanden schoon te krijgen, maar ook voor een frisse adem.

Maar ik zei toch dat ik geen tandpasta lust… Het lukt gewoon niet

Hoe oud ben je? Je klinkt echt als een kind van 3 met je ik lust het niet.
Je hoeft geen hele tube in 1 keer leeg te vreten.

Flossen kan misschien ook helpen, er zitten bacteriën tussen je tanden en als je flost open je die soort van. Al moet je dan wel doorgaan met flossen, het niet 1 dag doen en dan nooit meer.

En mondwater kan je ook proberen.

Maar je moet ook gewoon goed 2 keer per dag je tanden poetsen, met tandpasta voor een frissere adem. En poets ook je tong!

Sorry, maar dan stel je je echt een beetje aan. Het is maar tandpasta… je hoeft het niet op te eten. Er bestaan wel 100 soorten, er is er vast wel 1 die niet vies is.

in tandpasta zitten ook ingrediënten die goed zijn voor je tanden. niet zeuren, gewoon tandpasta gebruiken. en anders je hebt ook babytandpasta, die is wat zoeter volgens mij

Dit inderdaad. Kwestie van verschillende soorten proberen en dan vind je vast wel eentje die niet zo vies is.

Je hebt 2 opties:

1. Je gebruikt tandpasta (eventueel nog extra mondwater of een spray) en stelt je niet zo aan
  2. Je blijft uit je mond stinken en waarschijnlijk wordt je gebit er ook niet beterop als je geen tandpasta gebruikt.

En wat al eerder is gezegd, je hoeft geen tube op te eten, je poetst je tanden en spuugt het weer uit. Niet zo aanstellen en fatsoenlijk je tanden poetsen

om maar even aardig te doen, ik vind tandpasta ook walgelijk en ik vind de reacties hierboven enorm triest :’)

Danku! :slight_smile: wat doe je dan?

Er is van listerine een mondspoeling die niet zo naar munt smaakt, die is oranje! Daarnaast kun je misschien kinder tandpasta gebruiken? Die zijn meestal zoet omdat jonge kinderen munt ook niet zo lekker vinden.

Flos je je tanden en kiezen? Dat is sowieso heel belangrijk. Je kunt blijkbaar ook zelf tandpasta maken: http://gezondheidenvoeding.nl/zelf-maken/tandpasta-gezond-en-natuurlijk-zelf-maken-met-kokosolie/ (dan hoef je geen munt te gebruiken).

Ik gebruik zelf parodontax omdat ik vervelend tandvlees heb, zit volgens mij geen munt in maar wel zout dus ja het is geen geweldig alternatief :’)
maar ik poets ook vaak genoeg met alleen water

Waarom gebruik je geen kindertandpasta? Het is natuurlijk niet zo goed als normale, maar het is beter dan niets.

Hou je neus dicht tijdens het poetsen met tandpasta.