Geen motivatie

Ik heb er echt met alles last van: met school, sporten, opruimen, m’n relatie echt met alles gewoon. Ik wil dingen doen en veranderen maar ik doe het gewoon niet. Met school bijvoorbeeld ik wil ik echt goede punten halen maar als het er op aan komt dan denk ik daar niet aan en leer gewoon niet. De oplossing is gewoon doen, ik weet het. Maar ik doe het dus nog steeds bijna nooit, iemand tips?

Als je echt wilt veranderen dan kun je echt wel die motivatie ergens vandaan halen. Denk aan de consequenties, op school bijvoorbeeld als je niet leert.

Als ik ècht geen motivatie heb, dan helpt dat ook niet :’)

Kun je niet achterhalen waarom je geen motivatie hebt? Ben je misschien heel moe, of zit je in een sleur?

Ik herken dit heel erg. Het wel willen maar niet doen.
Echt tips heb ik niet, behalve het tegen jezelf zeggen dat het nu echt moet. Dat wil af en toe nog wel eens helpen bij mij.

Willen is kunnen! Al moet je niet in één te veel hooi op je vork nemen. Kies wat je als eerst wil aanpakken zoals opruimen. Als je echt beter wil worden met opruimen dan kan je vast wel het bij elkaar rapen om even 5 minuten op te ruimen. Ondanks dat er dan nog troep lig heb je toch iets gedaan. Iets is beter dan niets. Als dit dan om de zoveel tijd doe komt het vanzelf. Zoals bij het sporten wordt gezegd motivatie laat je beginnen, maar de gewoonte zorgt dat je het volhoudt. Dus met andere woorden. Probeer steeds een beetje totdat het een gewoonte wordt. Zo wordt het vanzelf makkelijker om het te doen.

Zelf zit ik ook van ik wil dit, ik wil dat. Het gebeurt niet, omdat ik het eigenlijk niet de moeite wil doen. Als ik het namelijk echt wilde had ik het allang gedaan.

Ik heb het ook… Moet nog heel veel voor school doen, weet ik ook. Ik wil ook wel goede cijfers halen, dit jaar halen en volgend jaar verder gaan.
Maar ik kan me er gewoon niet toe zetten, en al heb ik eindelijk m’n spullen klaar liggen en een word bestand open staan, ik KAN het gewoon niet.

Geen tips dus… Sorry

Ik heb precies hetzelfde, ik heb toetsweek en ik leer gewoon niet urrhhghgh