Geen motivatie

Hee meiden,
ik denk dat jullie het wel kennen: ik kan niet stoppen met eten, maar dan ook echt niet.
Het ligt aan mij, I know maar ik moet me gewoon volstoppen…
Ik wil écht heel graag kilos kwijt maar het stoppen met chips ect. is heel erg moeilijk voor me.

Heeft iemand handige ideeën/tips?

Ik ben trouwens 16, 165cm, 63 kilo…

xoxo

Neeee, sorry heb hetzelfde probleem!
Heb net op het werk te veel gesnoept! Iets van 3 roomboter cakejes en 2 bonbons. :flushed:

Ik had het ook altijd.
Maar op een begeven moment was ik het zat en toen heb ik met met mezelf afgesproken dat ik helemaal niet meer snoep doordeweeks.
Als je dit doet dan val je vanzelf af.
Nu is dit natuurlijk wel heel moeilijk. Je moet vooral gewoon genoeg gezonde dingen blijven eten. Dus genoeg boterhammen en genoeg eiwitten.
Hier raak je gevuld van, en grijp je minder snel naar iets lekkers.
Op het begin heb ik een schema voor mezelf opgesteld waar ik me aan gehouden heb. Dit heeft mij iig heel erg geholpen.
En als ik nu trek krijg in wat lekkers dan eet ik snel een boterham of een banaan, of ga wat anders doen. Even naar buiten o.i.d.
In het weekend kan ik nu wel gewoon normaal snoepen, zonder in 1x alles op te eten.

Oja, en als je eenmaal een tijdje niet/minder gesnoept hebt wordt het echt makkelijker.
Suiker is namelijk erg verslavend, dus hoe meer je eet, hoe meer trek je erin krijgt.
Maar hoe minder je eet, hoe minder trek je erin krijgt :wink:
Succes!

Bedankt voor je reactie, ik heb zelf steeds de gedachte van ‘‘Dit kleine bakje chips kan geen kwaad’’ of ‘‘Dit stukje chocolade kan wel…’’
ik weet dat het niet goed is maarja. :wink:

Ik zal toch echt me best moeten doen om af te kicken.

Het schema is een goed idee. Oookal is mijn motivatie ver te zoeken, is ga het echt proberen.
ik voel me helemaal niet lekker met die dubbele kilo’s.

Heej waarom zou je eigenlijk die kilo’s kwijt willen? Je hebt een BMI van 23. dat is een half boven het ideaal van 22.5. En ik kan het weten, ben bijna diëtiste.
Zo zwaar ben je dus helemaal niet. Je hebt een goed gewicht voor jou lengte hoor :wink:

Als je resultaat gaat zien, dan krijg je vanzelf meer motivatie. Bekijk anders eens positieve youtube filmpjes over mensen die (gezond!) zijn afgevallen en daardoor ook beter in hun vel zijn gaan zitten, misschien kan dat helpen

Als je het gevoel krijgt dat je een eetbui krijgt moet je thee drinken (zonder suiker natuurlijk) dat hielp bij mij heel goed =)
Hierdoor ben ik van eenzelfde probleem afgekomen en nu kan ik mezelf prima beheersen (meestal dan :cold_sweat: )