Geen makkelijke ''Ik hou van jou''

Hey,

Het is niet zo zeer dat ik ermee zit. Maar ik vroeg mij af of hier meiden zijn die zich hier in herkennen. Vriendje lief zegt soms weleens van mij te houden. Ik daar in tegen kan het amper onder woorden brengen. Ik ben meer dan verliefd op hem, ik hecht mij aan hem. Maar om nu na bijna na 2 maanden ‘‘Ik hou van jou’’ te zeggen vind ik vrij snel.

Ik ben ook van mening dat je echt houden van gaat na een langere tijd. Zijn hier meiden die zich in herkennen? Ergens ben ik ook wel bang dat ik hierdoor misschien wel een onzekerheid mee creëer. Al is dat niet iets waar ik super bang voor ben. Ik wil mijn ‘‘ik hou van jou’’ denk ik gewoon niet te snel geven zodat ik hem niet teleurstel mocht het spaak lopen.

Dat had ik ook ja, is vrij normaal!
Ik ga niet tegen hem liegen dus heb het gewoon aan hem uitgelegd. Na een tijdje kon ik oprecht zeggen dat ik van hem hield :slightly_smiling_face:

Ik zeg altijd tegen mijn vriend (is Amerikaans):
I’m in love with you, and one day I will love you.

Het duurt even voor je echt kan houden van iemand. Je begint met verliefd zijn.
Na een tijdje verandert dit in houden van. Bij de een is het sneller dan bij de ander.
Het is wel een intense emotie dus je moet het niet licht nemen

Ik heb het zaterdag pas voor het eerst tegen mn vriend gezegd, we hebben nu bijna een half jaar. Dus het lijkt me vrij normaal dat je het niet de eerste week al gelijk zegt

Mja, ik gebruik graag zien voor de periode van verliefdheid en houden van voor als ik echt van iemand hou. Anders vind ik het ook maar raar. Maar dat kan ook puur Belgisch zijn, weet niet of Nederlanders ‘ik zie je graag’ zeggen

@ Brod: de meeste niet. Zit er een verschil tussen ‘ik houd van je’ en ‘ik zie je graag’ ? (in films/series vertalen ze het altijd naar ik houd van jou, dus ik ging er vanuit dat het hetzelfde was).

Ik persoonlijk dat dat er veel verschillende manieren zijn waarop je van iemand kunt houden, en dat je dus in principe vrij snel ‘ik houd van je’ kunt zeggen.
Maar jij voelt je er kennelijk niet fijn bij, dus dan moet je het ook niet doen.
Ik zou het wel uitleggen aan m’n vriend, dan begrijpt hij ook gelijk dat je er mee zit.

Had precies hetzelfde, hij zei het volgens mij ook na 2 maanden, ik na 4,5/5. Hij snapte het en was eigenlijk alleen maar blij dat ik even had gewacht, nu weet hij dat ik het wel echt meen.

Wij zeiden het beide pas na 5 maanden. Je moet het alleen zeggen als je er klaar voor bent :slightly_smiling_face:

Bij mij ging dat juist heel snel. Maar wij zeiden het voor het eerst toen we on drugs waren, wat voor ons echt een heel mooi moment was op dat moment. Ik weet ook zeker dat ik van hem houdt, verliefdheid heb ik nooit gehad, en hij heeft hetzelfde.

na 2 maanden is ook heel snel.

mijn vriend zei het de avond zelf nog dat hij me verkering vroeg. ik schrok me echt de tering! ik kon het ook echt niet terugzeggen, ik kreeg het gewoon niet uit mn mond… hij zei wel dat hij het snapte maar vond het toch jammer dat ik het niet kon zeggen. ik denk ook niet dat hij het meende maar hij hield (en houdt) nog steeds vol dat hij het echt meende. ik kon het na een maand of 3 terugzeggen.

Haha supergoed! Ik vind zelf ‘houden van’ in mijn ‘relatie’ echt nog even veel te ver gaan, maar elkaar complimenten geven on drugs is echt een heel apart (positief apart) gevoel vind ik altijd n_n

“Ik heb je lief/ik vind je lief” is voor mij makkelijker dan “ik hou van jou”. Het is minder intens en dus geloofwaardiger als je nog maar pas met iemand hebt. Houden van komt als de verliefdheid voorbij is.

Ik hield van mijn vriend voordat het officieel ‘mijn vriend’ was zegmaar.

We hadden al een redelijke band opgebouwd en ik was ook niet bang het te zeggen.

Maar zoals CHERRYBLOSSOMS zei, iedereen op z’n eigen tempo

Ja dat was ook écht heel fijn. Ik vind dat nog een van de mooiste momenten van mijn leven.

Het heeft bij mij 4 maanden geduurd eer ik “Ik hou van jou” kon zeggen. Niet omdat ik niet genoeg voor hem voelde ofzo, ik denk meer omdat ik zeker wou zijn. Sowieso ben ik niet iemand die na een dag al roept dat ik iemand graag zie, ik heb daar tijd voor nodig en ik denk iedereen wel.

nog geen ervaring hierin helaas. Maar ik denk ook dat ik te nuchter ben om het vrij snel te zeggen… :flushed:

Ik hield snel van m’n vriendje, maar ik kan het nog steeds moeilijk zeggen. Omdat iemand me ooit afgewezen heeft toen ik het zei, dus ja :’) maar na 2 maanden is het vrij snel, maar zolang jullie relatie goed zit, zie ik er niks raars in.

Het heeft bij mij bijna een jaar geduurd voor ik het zei.
En soms vind ik het nog ‘raar’ om te zeggen. I love you gaat me makkelijker af dan ik hou van je.
Ik doe het wel en voel het. Maar de 4 woorden gaan lastig.

Ik weet nog dat ik er heel erg over zat na te denken steeds, maar toen mijn vriend het voor 't eerst zei (na 3 maanden relatie denk ik, maar we waren daarvoor al een tijd bezig en een nog veel langere tijd goed bevriend) voelde het zo goed en fijn en ik zei het terug en heb er nooit spijt van gehad.

Nu zeggen we het echt heel vaak tegen elkaar, minstens een paar keer per dag en als we echt samen zijn dan nog veel vaker. Maar we menen het ook. Ik had altijd gedacht dat je het niet te vaak moet zeggen, want dat is niet speciaal. Maar elke keer als we het zeggen voel ik me zo ontzettend gelukkig dat ik het het liefst elke minuut zou zeggen. Voor mij is het elke keer speciaal. Natuurlijk zwakt dat op een gegeven moment af, maar voor mij mag het altijd doorgaan.