Geen make-up

Heey

ik zit in de 2e en iedereen in mijn klas gebruikt make-up
Alleen ik niet…
Ik werd vroeger gepest en ben op een of andere manier
bang om te veranderen ik ben helemaal niet tevreden hoe ik nu ben…
Ik kan niet goed laten zien wie ik echt ben
alleen maar omdat ik bang ben dat mensen me raar gaan vinden…
Wat kan ik hier tegen doen…
Met me ‘‘vrienden’’ kan ik hier ook niet over praten.
Want soms weet ik niet meer wie nou me ECHTE vrienden zijn…
En met wie ik nou om wil gaan en met wie niet…

.x.

je kan proberen mascara of iets te gebruiken
maar je bent in de puberteit dan is iedereen onzeker
dat is normaal
ik ben ook enorm lang onzeker geweest
maar dat is nu laatste maanden
niks of niemand interesseert me meer wat ik maak de grootste lol ook al is het in me eentje
en als je geniet van de kleine dingen
zal je zien dat je je zelf ook stuk zekerder gaat voelen

Doen waar jij je goed bij voelt, en zeggen andere mensen er iets negatiefs over? hun probleem! Jij zal je er lekker en mooi mee voelen, en daar gaat het om.

Mooi gezegd =).

Lastig, ik was ‘vroeger’ ook erg onzeker ik ben nu zestien en het intresseert me nu echt niets wat andere van me vinden of wat ze zeggen. Maar meid, als je niet goed weet wie je vrienden zijn moet je eens op zoek gaan naar andere vrienden bij een sport of wat voor vereniging dan ook. :slightly_smiling_face: Succes

Boeiend ik ben bijna 20 en draag geen make up en dat maakt me echt niet minder zelfverzekerder of raarder dan andere mensen :slightly_smiling_face:

Wel of niet zo’n big deal is het niet :stuck_out_tongue:

meestal draag ik wel make-up omdat ik dat gewoon mooi vind en ik vind het verzorgd staan. ik doe meestal mascara, blusher en oogschaduw op. maar als ik bijvoorbeeld even snel ergens naartoe ga dan ga ik gewoon zonder make-up de deur uit.

Doe het gewoon wanneer je daar zelf zin in heb, ik ben het pas op mn 16e gaan gebruiken. Daarvoor vond ik het nog totaal niet interessant, en nu doe ik ook nog vaak niks op.:3

ye moet dingen doen waar jij je goed bij voelt.
dus ye moet je zelf niet raar vinden!!
omdat je geen make-up draagt
ik draag wel make-up omdat ik het mooier vind staan
anders lijk ik iemand van 12 inplaats van 14.
maar sommige meisjes zonder make-up zien er ook ouder uit door:
de haren los te doen.
en door zich ouder te kleden
enz enz

Heej meid!

Nou, luister echt niet wat anderen zeggen, of trek het je niet aan…
I know, dat is echt moelijk… Ik was ook zo’n beetje toen ik 14-15 jaar was, maar nu ik mijn vrienden echt beter ken ben ik niet meer verlegen & gesloten zoals vroeger … Nu draag ik ook af en toe make up die wat opvalt, maar of mijn vrienden het nu mooi vinden of lelijk trek ik me niet zo aan, net zoals nieuwe kledij die zij niet mooi vinden!
Dus geloof in jezelf!
En miss gewoon een oogpotlood & mascara aanbrengen? Is niet zo erg :slightly_smiling_face:

njaa dat had ik ook … pas eind 3e ging ik een beetje mascara gebruiken enzoo…maar nuu doe ik gwn wat ikwil :grinning: jemoet scheit hebben aan iedereen…alsof zij druit zien :wink:

Ik weet niet welke kleur haar je hebt? Als het blond/lichtbruin is kun je misschien beginnen met wat bruine mascara, dat valt niet gelijk zo op.
Maar wat je ook doet, doe niks omdat je “erbij” wilt horen of wat dan ook!

weetje, ik draag ook amper make up, misschien soms als ik uitga 'm beetje mascara & lipgloss.
het klinkt misschien arrogant wat ik nu zeg maar, ik ben best populair op school of ik nou geen make up heb op school en tijdens het uitgaan wel.
ik ben gewoon mezelf.
ik doe wat ik wil en als je last van me hebt, dan heb je wss pech.
Mensen mogen mij, omdat ik gewoon mezelf ben en nu dat ene makeupsletje ben ofzo.

Dankje allemaal voor de reacties Ik heb er echt wat aan :slightly_smiling_face:

had ik vroeger ook! ik dierf niets aan mezelf te veranderen omdat ik bang was voor reacties omdat ik me ook niet echt thuisvoelde in mn school. toen ging ik naar een andere en ben ik “losgebarsten” en ik voel me veel beter in m’n vel nu. als je wilt kan je stapje voor stapje “veranderen”, als je vind dat het in een keer te veel is.

en trek je vooral niets aan van wat mensen over je zeggen. als ze zo’n opmerkingen maken zijn ze gewoon losers en om wat losers denken moet je niets geven. het is belangrijk dat je jezelf “vind” want dan ga je hoe dan ook veel gelukkiger zijn en eerlijker in het leven staan.

veel succes ermee! x

Bedankt :slightly_smiling_face:
Ik vind mezelf ook nogsteeds te dik en draag vaak vesten etc om het te verbergen dat ga ik ook niet meer doen mensen nemen me maar zoals ik ben en als je dat niet doen zijn hun gewoon dom. :ok_woman:

Ik draag ook niet elke dag make-up, ongeveer 2-4 keer per week en ik ga ook gerust zonder make-up de deur uit. Trek je niet zoveel aan van wat andere mensen vinden, als ze je echt aardig vinden zal het ze heus niet uit maken of jij wel of geen make-up draagt. De mensen in mijn klas maakt het ook geen zak uit of ik met of zonder make-up naar school kom.

je hoeft egt niet veranderen alleen als je dat zelf wil. en al die make-up nou en. doe gewoon dingen die je zelf wil. en over die vriendinnen je vind vast wel een vriendin waar je alles aan kwijt kan en 1 ding moet je egt onthouden zelfs de populairste trientjes zijn wel is onzeker je bent egt niet de enige.

oohh ik ben 13 en ik gebruik ook geen make up omdat ik zonder mooier vind en naturel vind ik mezelf gwn mooier en mensen die gaan zeiken heb ik gwn schijt aan.:blush: ik ben gewoon mooi en heb geen make up nodig dat hun het nodig hebben tjaa:$

Nou meid, ik gebruik ook geen make-up! Alleen wat mascara en dat is het… als je in de spiegel kijkt en je ziet dat je er goed uit ziet dan is het goed, misschien kun je gewoon wat mascara gebruiken en je bent klaar, niet?
Als je ziet dat je een stralende huid hebt moet je het zo laten! Je moet het dan niet gaan camoufleren met poeder of foundation, maar wat mascara voor mooie wimpers kan je gebruiken! Het is niet erg dat jij je niet shminkt en de rest van je klas wel!
Kus Nathalie