geen make up dragen... raar??

heey,
ik ben een meisje van 16 en draag nooit make up,
wel af en toe naar feestjes ofzo.
Maar zijn er meer die geen make up dragen?
en vinden jullie dat raar?
xx

nee, als jy je daar niet fyn by voelt of wat dan ook.
gewoon niet doen, als je het niet wilt, niks raars aan hoor

Ik vind het helemaal niet raar hoor, als het niet ‘nodig’ is, is het alleen maar beter. Ik gebruik wel mascara omdat ik daar nou eenmaal mee ben begonnen toen ik ong. 13 was, en zonder zie ik er gewoon moe uit. Maar als je er niet mee begint, raak je er ook niet zo aan gewend, scheelt juist weer.

Nee, dat is niet raar en zelf vind ik dat juist ideaal. Ik heb vriendinnen bij wie het opvalt wanneer ze geen make-up dragen; dan vragen mensen of ze ziek zijn of ze gehuild hebben ofzo. Nou, daar moet je het van hebben, dat mensen het raar vinden om jou te zien zoals je gewoon zelf bent.

Zelf draag ik weinig make-up en valt het ook absoluut niet op als ik geen make-up draag, totdat ik er zelf over begin.

Ik ben ook 16 en doe soms mascara op,
maar dat is ook alleen wanneer ik er zin in
heb en wanneer het niet regent.
En verder gebruik ik ook niks.
Ik vind 't helemaal niet raar hoor :wink:

nee, in het dagelijks leven alleen een beetje camouflage stift om plekjes weg te werken, als het nodig is. En als ik uitga maak ik me wel op, als ik er zin in heb. Ik heb echt niet het geduld om smorgens een kwartier voor de spiegel te staan en je hoeft veel minder op te doen om er een keer ‘speciaal’ uit te zien :slightly_smiling_face:

Ik vind het niet raar, ik heb tot mijn 16e ook geen make-up gedragen. Nu alleen mascara en alleen met feestjes wat meer.

Ik kreeg alleen in de 1e/2e klas vaak de vraag ‘Waarom draag jij geen makeup? ik zou voor nog geen 1000 euro zonder makeup naar school gaan’ daar voelde ik me wel onzeker door toen, maar als ik er nu aan terug denk, klonk dat alleen maar heel erg dom.

Dat vind ik helemaal niet raar hoor! Mijn vriendinnen dragen ook geen make-up, en ik alleen mascara.
Ik vind het mooi naturel, mooier dan dikke klonters in je wimpers :slightly_smiling_face:

ik ken eigenlijk bijna niemand die geen make up draagt (qua vriendinnen)
behalve 1 meisje, en sorry dat ik dit zeg hoor.
we zitten in de derde klas en ze doet TOTAAL geen moeite
soms ziet ze er heel erg slecht uit.

seriously come on

precies!
dat vragen ze dus ook allemaal aan mij

maar buiten make up om doe ik wel heel veel aan me uiterlijk!

in groep 8 droeg ik af en toe wat mascara of oogpotlood, maar toen ging juist iedereen vragen van ‘waarom draag jij make up/draag jij nu echt make up’
nu zit ik in de 2e & draag gewoon mascara & oogpotlood & een heel klein beetje bruine glitterende oogschaduw, :slightly_smiling_face:

maar vind het niet raar. :slightly_smiling_face:

Tuurlijk is het niet raar.
Ik draag soms ook wel mascara, maar dan moet het niet regenen en moet er tijd & zin voor hebben, komt dus niet vaak voor dat ik het op heb xD Gelukkig draagt 1 andere vriendin ook bijna nooit make-up.
Maar ik heb ook vriendinnen die gaan de deur niet uit zonder mascara/ oogpotlood/ eyeliner. Eén vriendin komt bijna elke dag te laat op school omdat ze haar oogpotlood nog op moest doen -.-. Dat vind ik eerder raar…

sommige meisjes zien er zonder make up al supergoed uit.
dat meisje dus niet :’).

nee hoor Ö ik vind het juist stoer dat je gewoon jezelf durft te zijn en waarschijnlijk ben je mooi genoeg om het niet nodig te hebben :slightly_smiling_face:

Daarom plamuur ik me niet vol. (als ik zin heb doe ik mascara op)

Ik draag alleen foundation omdat ik niet de mooiste huid heb. Af en toe mascara of gloss/lippenbalsem als ik droge lippen heb. Maar als je het niet nodig hebt maakt het toch niks uit, ik vind naturel juist mooi, als je je verder tenminste goed verzorgd!

Idd, ik zou liever ook geen mascara dragen,
maar dan vind ik mezelf echt lelijk :stuck_out_tongue:
Omdat ik er eens mee ben begonnen.

Bij bijna alle mensen die ik ken die geen make up gebruiken, heb ik het gevoel dat ze dat beter wel kunnen doen.

Maar ik ken ook mensen die alleen mascara gebruiken, omdat ze gewoon verder niks nodig hebben. Maar over het algemeen vind ik dat iedereen wel een beetje mascara kan gebruiken.

wat veel ‘ben ik raar?’ topics tegenwoordig

maargoed
nee je bent niet raar
er zijn duizenden anderen met je (: