Geen libido?

Hoi allemaal, ik heb een vraagje,

Ik ben nu ongeveer 2 jaar seksueel actief, maar het probleem is dat ik eigenlijk nooit zin in seks heb. En niet alleen dat, ik word ook niet heel erg opgewonden van aanrakingen of wat dan ook. Ik heb wel seks maar dan doe ik het alleen voor mijn vriend die wel gewoon vaak zin heeft (zoals elk normaal persoon). Ik word ook eigenlijk niet echt nat waardoor we altijd glijmiddel moeten gebruiken.

Ik heb geen idee waar dit allemaal aan zou kunnen liggen. Ik ben niet depressief, slik geen medicijnen, slaap genoeg en ik eet redelijk gezond. Het enige waar ik op internet veel over lees is dat de pil grote invloed kan hebben. Ik kan het alleen niet vergelijken met de situatie voordat ik de pil slikte want ik slikte de pil al ruim voordat ik ooit seks heb gehad. Dus ik heb geen libido verandering kunnen merken. Ik begin het nu toch wel heel erg vervelend te vinden omdat ik merk dat mijn vriend zich ook een beetje opgelaten voelt als hij wel zin heeft en ik wil natuurlijk ook gewoon kunnen genieten van seks net als ieder ander persoon. Heeft er iemand advies? Ik zit er aan te denken om over te stappen naar het spiraaltje met hormonen maar ik ben bang dat ik dan precies hetzelfde probleem ervaar of kan dit niet? Ik hoop dat iemand me kan helpen :slightly_smiling_face: Ik ben 18 jaar trouwens, voor als dat nog iets uit zou maken.

Je kunt een paar maanden stoppen met de pil en condooms gebruiken of een koperspiraal nemen, die geeft geen hormonen af.

Ik heb wel eens vaker gehoord inderdaad dat de pil van invloed kan zijn op je libido. Ik het hetzelfde als jij, ik slik de pil al ruim voordat ik mijn eerste relatie had (en seksueel actief werd). Ik weet eigenlijk niet meer zo goed hoe ik me voelde voordat ik de pil slikte.

Ik zou ook zeggen, stop een paar maanden met de pil om te kijken of je verandering merkt. Bij de huisarts kan je ook vragen naar andere manieren van anticonceptie. :slightly_smiling_face:

Masturbeer je wel?

Hier heb ik eigenlijk ook last van. Ik voel van de daad zelf ook niet veel, alleen met sommige standjes voel ik dan wel net genoeg dat ik er toch een beetje van kan genieten. Ik vind het alleen heel fijn om intiem met mijn vriend te zijn en hem te zien genieten, dus ik vind het niet zo erg. Ik heb er zelf ook een tijd over nagedacht om over te gaan op een ander soort anticonceptie, maar het is er nog niet van gekomen. Als jij besluit om het wel te doen zou ik graag willen horen of het voor verbetering zorgt!

Misschien een vreemde vraag, maar als jullie bezig zijn heb je dan het gevoel dat hij alleen maar met jouw plezier en genot bezig is of alleen maar met zijn eigen plezier? In mijn vorige relatie was dat bij mij zo en dan is de ervaring heel anders en werd ik ook niet echt opgewonden.

Voor mij maakt het wel of niet slikken van de pil een enorm groot verschil, dus eens zonder proberen is zeker aan te raden.

Ja dat wel

Inmiddels nog niets veranderd aan de situatie. Ik zit er inderdaad over na te denken om een spiraaltje te nemen maar aangezien ik pas 18 ben weet ik niet of dat een beetje normaal is. Als ik een spiraaltje neem is dat er eentje met hormonen maar ik ben dan bang dat de klachten blijven of weet iemand of er ander soort hormonen in een spiraaltje zitten dan in de pil? En daarbij kost het spiraaltje zetten ook erg veel geld. Nog even geduld dus…

Kun je niet gewoon een jaar lang condooms gebruiken? Die dingen zijn gewoon veilig hoor. En dan merk je echt hoe je lichaam reageert erop.

Een spiraaltje op je 18e is heel normaal hoor! Ik ben twee jaar geleden ook van de pil overgestapt op een spiraaltje (mirena) en sindsdien is mijn libido veel hoger geworden. Dus het kan het proberen waard zijn.

Overigens werd het bij mij vergoed door de verzekeraar, maar ik heb wel een aanvullende zorgverzekering.