Geen leuke sfeer

Ik heb hier 1 of 2 jaar geleden een account op gemaakt en heb toen een topic geopend, hij werd niet zo leuk beantwoord ik werd alleen maar afgesnauwd toen ben ik nooit meer erop gegaan.
Ik vind dit hele leuk site dus heb me weer ingelogd en dus weer een topic aangemaakt en ik word zo weer afgesnauwd door 100 berichten dat er een algemeen topic over is?
Ik ben hier net nieuw ik weet dat niet ik vind dat sommige meiden niet echt leuk reageren en waarom moeten we op algemene topics reageren en mag je niet zelf een topic aan maken dan krijg je sneller reactie dan op een algemeen topic.
Ik snap dan het nut niet van het forum als je zelf geen topics aanmaken.
Ik weet dat ik niks aan de sfeer hier kan veranderen maar ik wil wel zeggen dat sommige meiden gewoon ook leuk kunnen reageren op een bericht en niet meteen een gemene reactie plaatsen zeg dan gewoon helemaal niks.

Bedankt

Ik ga even kijken wat voor soort berichten het zijn, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat je je hier niet welkom voelt <3

Dat algemene topic van vind-hij-mij-leuk is omdat je anders enorm veel topics krijgt met dezelfde soort vragen die meestal klein zijn/makkelijk op te lossen.

Het is inderdaad lastig om alles even door te krijgen wanneer je nieuw bent. Lees vooral eens de forumregels door en kijk bij het board ‘over Girlscene’ voor een hele uitgebreide uitleg.

Zelf topics aanmaken mag best! Maar niet wanneer er al een algemeen topic over bestaat waar je je verhaal kwijt kunt. (:

Het is makkelijker en overzichtelijker om in algemene topics vragen te stellen. Het is ook om irritatie te voorkomen. Hoop dat je je niet teveel aantrekt van de reacties :wink:

Ik had jouw bericht ook nog niet gelezen toen ik dit topic aanmaakte dus voel je niet aangesproken, maar jaar geleden toen ik hier opzat ging het ook al zo en ik vind ook dat het op een normale manier gezegd kan worden.

Je mag inderdaad topics openen, daar is een forum tenslotte voor. Maar als er over een bepaald onderwerp al heel veel topics zijn dan komen er uit eindelijk algemene topics voor. Dit omdat anders het hele forum word overwoekerd door een bepaald soort onderwerp. Ik snap dat het een “eigen” topic vaak fijner is. Maar dit zijn de regels. Lang niet alle “nieuwe” topics worden gesloten als er al iets over is, dit hangt af van de inhoud en de situatie.

Tuurlijk willen we dat jij je welkom voelt, dus als je je onwelkom voelt dan is dat absoluut niet de bedoeling.
Lees inderdaad de regels, dan snap je sommige dingen en reacties misschien al wat meer. Probeer gewoon een beetje te kijken hoe het hier allemaal aan toe gaat en laat je niet weg jagen door stomme reacties.
Niet iedereen is helaas even aardig.

Rot dat je een jaar geleden hier ook wilde zijn, maar je niet welkom voelde.

Overigens kun je altijd een mod noten (mij of iemand anders) als je vind dat iemand onterecht onaardig tegen je doet. Wij kijken er objectief naar en kunnen vaak dit soort dingen beter toelichten of oplossen.

Welkom op Girlscene :slightly_smiling_face:

Mensen besluiten of ze je leuk vinden of niet binnen vijf seconden. Eerste indruk is dus belangrijk.

Dus ik begrijp dat je door deze ene nare ervaring denkt dat de sfeer hier niet zo top is, maar, geloof me, de laatste tijd is de sfeer beter dan 'ie de afgelopen maanden geweest is. Aan de andere kant, snap ik goed dat die mensen reageerden met het plaatsen van die link. Kijk, dit is een groot forum. Dat betekent dat er behoefte is aan grote, algemene topics voor onderwerpen waarover anders veel losse topics aangemaakt zouden worden. Bijv. een make up-topic, omdat we anders tien keer per dag een topic krijgen à la ‘Wat vinden jullie de fijnste mascara?’. Dit betekent ook dat er nou eenmaal veel mensen zijn. En als mensen zich niet aan de regels houden, kan dit best irritant zijn voor andere forumleden. Vooral als het zoiets is wat veelvoorkomend is als dubbele topics of topics speciaal voor vragen die eigenlijk in een algemeen topics gesteld zouden kunnen worden. En ik wil het gedrag niet goedpraten, maar het is wel zo dat je een beetje geërgerd gaat raken nadat je al 10x vandaag iemand op een algemeen topic gewezen hebt. Vooral als je dat 7x per week, 52x per jaar doet. Nee, natuurlijk zijn ze niet verplicht het te doen, maar die mensen vinden het forum leuk en zien het graag opgeruimd en netjes, zodat ze ervan kunnen blijven genieten.

Dus vat het niet te persoonlijk op. Iedereen maakt foutjes. En tip: kijk inderdaad even rond hoe het hier ‘werkt’. Een goed uitgangspunt is dit topic. Geen vereiste, maar gewoon prettig voor jezelf zodat je weet hoe het hier werkt.

Ja inderdaad dat snap ik ook en dat ik nieuw ben snap ik dat ze zulke topic’s irritant vinden, maar ik weet dat ook niet van te voren en ik vind dat ze dan niet meteen zo kwaad moeten reageren.

Ze zijn ook niet kwaad maar ze proberen je alleen naar het juiste topic te begelijden :sob::muscle:

De sfeer is hier de laatste tijd juist erg goed, dus ik vind het een beetje jammer dat je direct zo’n topic aanmaakt.
Ik snap dat het niet leuk is, maar ik heb net even je topic (vindt hij me leuk?) bekeken en het spijt me om het te moeten zeggen, maar je lokt zelf zulke reacties een beetje uit. Mensen zeiden alleen dat er al soortgelijke topics waren en hielpen je alsnog, maar jij gaat meteen aanvallend reageren.
In dat geval is het dus misschien beter om voortaan eerst op je eigen reacties te letten in plaats van topics als dit te openen. We verwachten heus niet dat je de regels (geschreven én ongeschreven) meteen uit je hoofd weet, maar als mensen er dan wat over zeggen is dat geen reden om daar tegenin te gaan. Het is heus niet slecht bedoelt maar jij reageert er niet heel gepast op.

Ik vind Girlscene heel streng in het sluiten van topics en overdreven in het invoeren van algemene topics, zeker als je het vergelijkt met andere fora, tbh. Maar goed, het zijn nu eenmaal de regels en niemand bedoelt het persoonlijk.

Dit, had het niet beter kunnen zeggen.

Ze bedoelen er niks verkeerd er mee,ze helpen je alleen maar
het is dan ook geen aanval die linken staan er dan ook niet voor niks.

ach laat je niet wegjagen door een foutje joh, het is natuurlijk voor beide partijen vervelend (jij voelt je gekwetst en de rest ergert zich aan het nieuwe topic) maar als je hier een tijdje zit merk je ook wel waarom die reacties komen.
ik geef je wel gelijk om het feit dat sommige mensen heel bot kunnen zijn maar er zijn ook heel veel lieve meiden hier die je gewoon nog moet tegenkomen :slightly_smiling_face:

Ik ben het ermee eens dat sommige mensen hier wel een beetje te hard kunnen reageren

Met een topic als dit lok je natuurlijk weer opnieuw reacties uit.
Forum gewoon lekker mee zonder teveel ophef.

dit + dit.

Het is internet, dat moet je niet vergeten. Vind het persoonlijk ook beetje raar dat mensen zich zulke dingen zo kunnen aan trekken op het internet.

Ik denk niet dat je het persoonlijk moet op vatten wat ik zelf heel erg merk is dat als jij een topic aanmaakt waarvan die week al 10 topic’s van zijn aangemaakt, dat sommige daar een beetje moe van worden en reageren ze misschien iets harder omdat ze het die week al 10 x hebben gezegd. De reacties in nieuwe topic’s zijn nu echt veel beter dan eerst en inderdaad de sfeer hier is top dus laat je echt niet wegjagen!