Geen lenzen inkrijgen

Hoi ik zie slecht maar ik wil geen bril dus moet ik lenzen maar ik ben al een paar keer bij de oogarts geweest en geprobeerd om ze in te krijgen maar het lukt gewoon echt niet! Ik krijg de lens gewoon niet op mijn oog en na een hele tijd geprobeerd te hebben doet het een beetje pijn van het open houden. Heeft iemand ervaring of tips zodat ik het beter kan?

Heb je geen tips gekregen van de oogarts? Maar wat ik doe (of deed, heb nu een bril) is mijn lens op mijn rechterwijsvinger, dan met mijn rechtermiddelvinger onder mijn oog en dan met een linkervinger mijn oog openhouden, zodat ik mijn lens in mijn oog kon doen.

Ook kun je een beetje naar boven kijken, zodat je je lens niet meteen op je iris/pupil legt, maar op het witte gedeelte van je oog, dat is wat makkelijker.

En verder, oefening baart kunst :wink:

Oefenen, oefenen, oefenen. Ik doe de mijne op dezelfde manier in als hierboven. Voor je het weet is het supersimpel en gewoon deel van je routine. Ik kon het na een tijdje al in 10 sec per lens en heb allang geen spiegel meer nodig.

Je kunt misschien ook thuis oefenen. Gewoon een goedkoop paar lenzen online bestellen of bij Kruidvat etc kopen.

Oefenen inderdaad. Met je ene hand je oog open, boven en beneden. Met je andere hand erin en idd naar bovenkijken. Zorg dat je oog en de lens vochtig genoeg is want ik heb ook weleens dat ik die lens letterlijk tegen m’n oogbal hou en dat hij hem niet pakt.

zoals meerdere mensen al zeiden, oefenen baart kunst. je moet niet verwachten dat je de eerste paar keer je lenzen al in 5 seconden in kan krijgen. toen ik voor het eerst mijn lenzen kreeg deed ik er de eerste week zeker wel 1 tot 2 uur over om ze in te krijgen. echt een drama was het bij mij. maar na een tijdje ging het stukken beter.

misschien is het een tip om is een keer een filmpje op te zoeken over lenzen in doen? soms kan het helpen als je een beeld in je hoofd hebt over hoe iets nou precies moet.

Oftopic maar ik ben echt benieuwd hoe jij eruit ziet Juno :slightly_smiling_face:

Hahaha same :flushed:

Omg! Ik draag mijn lenzen nu voor mijn 4 jaar. En in het begin is het ook echt heel moeilijk en eng om te doen. Maar eigenlijk is het helemaal geen big deal als je je eigen erover heen zetten want dat is eigenlijk meeste waarom je het niet lukt. Om dat het raar is bij de gedachte je vinger in je oog te doen. De tip om je lenzen toch in te krijgen is

Doe wat lenzen vloeistof een beetje in je lenzen niet teveel

Je drukt als het ware met je wijsvinger je wimpers naar achteren

dan gebruik je tegelijk je andere hand en met je middelvinger duw je je waterline of idk hoe dat onderstukje noemen waar die mini wimpertjes zitten, dat duw je naar beneden en dan als het goed is heb je op deze hand je lens in liggen op je wijsvinger.

Met deze techniek is er geen mogelijkheid om te knipperen of iets en pak je tijd want anders krijg je straks een ontstoken oog… en dat wil je niet hebben natuurlijk!

Gewoon heel veel oefenen. Ik leg mijn lens op mijn wijsvinger en ik doe er dan een beetje vloeistof in en dan in mijn oog. In het begin zitten ze bij mij niet helemaal lekker, maar na een paar keer knipperen gaat t dan wel.
Succes!

Beetje vloeistof vantevoren in je oog wil ook wel eens helpen! Heb je harde of zachte lenzen? Ik ging van harde naar bril naar zachte, en bij beide was het begin een drama. Echt een uur bezig met lenzen indoen.

En als ze dan inzitten: Met harde lenzen moet je opbouwen. Eerste dag dat ik ze 1 uur inhad kon ik nergens in de verte kijken zonder dat mijn ogen enorm gingen prikken. Ik heb dat uur gelezen om mijn ogen rust te gunnen. De dag erna weer een uur met af en toe in de verte kijken. En dan naar 2 uur, 4 uur, 6 uur, 8 uur, 12 uur en uiteindelijk maakte het niet meer uit hoe lang ik ze in had. Duurde een week of 2 het opbouwen.