Geen klik met 'vriendin'

Dit verhaal klinkt misschien ontzettend arrogant, maar ik wil toch wat advies hebben. Vorig jaar heb ik VAVO gedaan, waar ik af en toe met een meisje optrok. Ze is wel oké, maar ze dringt zich gewoon veel te veel aan me op. Ik durf alleen geen ‘nee’ te zeggen, omdat het meisje nogal een heftige periode achter de rug heeft en dus wel wat steun kan gebruiken. Het probleem is dat ik geen klik met haar heb en dat ik me altijd wat opgelaten voel als we afspreken, omdat we weinig tot geen overeenkomsten hebben. Er vallen altijd van die awkward stiltes en onze gesprekken zijn ook niet echt je-van-het. Ik zou haar niet willen kwetsen, maar ik heb gewoon de behoefte niet meer om met haar af te spreken. We praten ook nooit verder, ze vraagt alleen maar om de twee weken of we kunnen afspreken, waarna ik me dus weer ongemakkelijk voel tijdens die afspraak.

Ja, ik weet dat het bitchy klinkt, maar zo ben ik echt niet. Ik hou altijd rekening met haar gevoelens, maar ze is gewoon geen vriendin van me.
Heeft iemand tips om voorzichtig deze eenzijdige “vriendschap” af te bouwen?

gewoon eerlijk tegen haar zeggen dat je niet het gevoel hebt dat jullie goede vrienden worden/blijven, maar dat als ze ergens mee zit ze wel naar je toe kan komen, zo kan ze dus nog wel steun van jou van die kant verwachten. en dat is denk ik wel fijn.

Liefde & Boys?

Kun je het niet gewoon zo laten zoals het nu is.

Er staat in de beschrijving van Liefde & Boys dat het om verschillende relaties kan gaan. Dus ik neem aan ook vriendschappen.

Nou ja, dat wil ik dus eigenlijk niet. Ik erger me een beetje aan onze afspraken, omdat ik er weinig plezier aan beleef, ook al doe ik m’n best.

Misschien kun je het een beetje laten verwateren, anders kwets je haar misschien… Later en kort reageren op berichten, als ze wil afspraken zeggen dat je niet kunt… Maar als zij je echt als vriendin ziet, en jij dan zegt: ik wil geen vrienden met je zijn, kan dat pijnlijk over komen… Ik denk dat ik zoiets gewoon zou laten verwateren…

Ik zou zeggen dat ik druk ben en even echt geen tijd heb. Gewoon proberen om elke keer niet af te spreken. Soms helpt negeren op whatsapp ook wel. Of kortaf reageren.
Als ze het dan niet door heeft dan moet je het uiteindelijk maar gewoon zeggen…