Geen jurk

dude, ze vraagt toch om onze mening
heel veel mensen zeggen ook een pak hoor dat is toch geen jurk

ga in rokkostuum/smoking met zwarte lakschoenen eronder!

http://4.bp.blogspot.com/_RjscLA_unmA/SjdEFkmsX0I/AAAAAAAABpQ/QY-XyMTwx8Y/s400/marlene-dietrich-rokkostuum.jpg

dan ben je stoer

Ik vind een pak bij een meisje gewoon niet staan/ lelijk.
Voor iedereen is er wel een jurk die diegene mooi staat, als je maar lang genoeg zoekt.

Je hebt nu waarschijnlijk geen tijd meer, maar ik zou dan gaan in een mooie zwarte broek + chique topje/hempje met een blote rug ofzo. En natuurlijk (hoge) pumps.

Zelf vind ik een jurk mooier, maar als je je daar niet prettig in voelt, moet je gewoon in een pak gaan. Dan zou ik kiezen voor een zwarte skinny (wel van die stof waar een pak ook van gemaakt is) met een zwart getailleerd jasje en een mooi blousje eronder. Daaronder pumps en dan wat opleuken met sieraden.

O ja, wat ook wel gaaf is: Een meisje van mijn school houdt ook niet zo van jurken en hakken, en die droeg vorig jaar naar het gala wel een jurkje, maar dan met felgroene nikes eronder, dat stond ook heel gaaf, maar je met er wel genoeg lef voor hebben =)

1. Jurk
  2. Pak
  3. Niet
    :’)

schizofrenie :smirk:

ik vind alleen een jurk leuk.
En als je écht wilt opvallen, dan zou je eventueel nog een smoking aan kunnen doen, maar dan wel over-the-top, dus lakschoenen en mooi strikje en eventueel een hoed ofzo.

Ik begrijp dat hele gezeik omtrent gala dresscodes niet… Bij ons is het gala niet zo’n big deal, het grootste deel van de mensen gaat niet en het thema is altijd iets idioots (Raar met je haar, wie draagt de grootste hoed). Volgens mij gaat geen enkele jongen in pak.

gewoon een leuk jurkje (niet te kort niet te lang :stuck_out_tongue: ) met een legging eronder ofzo en pumps?? maar idd dresscode = dresscode…
als niemand zich deraan zou houden ist ook niet meer leuk…

Rok rok rok met colbertje?

Bij ons word je dan gewoon absoluut niet binnengelaten :stuck_out_tongue:

Dit is mijn eerste jaar naar een gala (mag vanaf 4e klas) dus ik weet niet wat er allemaal kan gebeuren. Ik weet niet eens of ik wel of niet wordt binnen gelaten, maar ik ga mezelf echt niet in een jurk proppen. Ik vind jurken wel mooi ensow maar ik voel me er ABSOLUUUUUUT niet prettig in. Ik kan wel overwegen om volgend jaar in een jurk te gaan, maar nu blijft het nog ff in pak x]

Ik heb een deal gemaakt met een vriendin. Als zij tegen haar crush zei dat ze hem leuk vond zou ik naar het gala gaan, anders ging ik niet haah. Maar okay ik had het voor haar over.

Na al die posts lezen (nooit gedacht dat ik zoveel comments kreeg :$) heeft mij wel op ideeetjes gekregen :] Ik dacht dus om een witte blouse, bretelles, een pailetten vestje ofsow en dan een hoedje op te doen xD Leek me wel grappig.

Klinkt leuk =D
Veel plezier!

ik weet niet hoe streng je school is kwa dresscode?
de ene school is wat makkelijker daarin dan de ander…
anders ga je idd gewoon in een mooie pantalon. en een chique
shirtje… een overhemd? of een bandeautopje met een mooie ketting
en pumps. dat kán opzich nog wel. als je school het maar toelaat :wink:

Je kan ook in pak gaan?

Ga dan maar gewoon in een damespak, maar doe ALS-JE-BLIEFT geen spijkerbroek en een T-shirtje aan.
Geloof me, dan val je echt helemaal uit de toon.

Mee eens.
Er zijn altijd wel meiden die zich niet prettig voelen in een jurk en dan een nette zwarte broek met een hesje ofzoiets aanhebben.

Wij hebben ook kerstgala, (voor 1e jaars dan ,)
en een van mijn vriendinnen haat ook jurken, die gaat zo:

Lichtroze blouse met kortje mouwen,
Zwart vestje met driekwart mouwen met pailletjes,
Een nette, beetje skinny zwarte broek,
Pumps met lichtroze pailletjes.