Geen jurk

Hooi!
Ik heb ff gezocht bij zoeken of ik mijn antwoord op mijn vraag kon vinden, maar ik heb het jammer genoeg niet gevonden.
Ik heb vrijdag (11 december) kerstgala en iedereen moet weer lekker sjiek ernaartoe gaan. Probleem is dat ik niet in een jurk wil gaan. Ik zie mezelf er gwn niet in lopen haha.
Ik wil dus gwn in een broek en met wa pumps eronder, maar ik weet niet wat ik erboven moet doen. Laat staan wat ik met me haar ensuw ga doen x]
Weten jullie misschien tips?

Thanks! xx

Dan vind ik dat je echt in pak moet

Ga in jurk of pak, of ga niet.

Sorry, maar persoonlijk heb ik een hekel als mensen zich niet aan de gala dresscode houden.

Ik trek ook geen jurk aan (maar dan voor me eindexamen), iedereen heeft al een jurk ik ga lekker in pak.
Je moet zo een broek kopen (van zo’n pakstof weet ik veel) die een beetje tot skinny loopt maar nog wel netjes en een colbertje erboven.
En dan pumps natuurlijk (geen gedoe met sieraden misschien een subtiele ring maar geen gedoe met kettingen en armbanden dat is zonde).

ik doe ook niet echt een jurk aan,maar gewoon een tuniekje met een tregging .

+1

Als je geen jurk wilt, kun je miss een rok met een feestelijke top fozo?
Want eigenlijk hoor je naar een gala te gaan in een jurk of een pak.
En dan is het echt heel raar als je met een broek gaat, vind ik persoonlijk…

-7

xD kon het niet laten

I agree.

Ik zou dan een zwarte broek (en anders een nette spijkerbroek) aandoen, pumps eronder en een giletje (volgens mij schrijf ik het verkeerd maargoed) met een bloesje? Verder je haren opsteken en mooi opmaken!
Kan altijd, toch? :wink:

en waarom tel jij voor 7 personen? :’)

on topic. Ik heb zelf ook niet zo veel met jurken, maarrr… ik denk dat ik gewoon niet naar mijn gala ga :roll_eyes: Slecht hè.

Kan je niet met een leuk glimmerig zwart topje/shirtje gaan en een rokje met legging ofzo?

Ik weet niet waarom je geen jurk wil, misschien draag je niet vaak zulke kleren.
Maar misschien zou je toch gewoon een paar jurken moeten passen, misschien staat het je hartstikke goed!
Verras je klasgenoten eens (A)

En alternatief is nog een grijze of zwarte lange broek met pumps en een net bloesje.
Maar toch blijft een jurk het best!

Niet voor een gala.

Umh, lekker belangrijk? Wat boeit dat nou, als iemand zich ergens niet prettig invoelt moet ie volgens jou dus maar thuis blijven?

Ik zou gewoon voor een mooi damespak gaan, mooi gesneden broek en jasje, mooi shirtje eronder, misschien wat sieraden, wat leuks doen met je haar (opsteken of krullen/steilen ofzo), misschien pumps eronder of als je dat niet fijn vind mooie ballerina’s. En anders gewoon kijken voor iets waar je je wel prettig in voelt en wat wel redelijk netjes is.

Mensen, het is wel duidelijk wat jullie vinden.
Maar boeiend, als zij zich niet op haar gemak voelt in een jurk of een andere goede reden heeft om geen jurk te dragen, mag ze dat toch zeker zelf weten? En dan mag ze toch zeker wel om tips vragen?
Ja, de dresscode is gala, maar we leven in 2009,
dan mag je er heus wel een draai aan geven.
Als het maar chique is.
Er zijn wel meer chique outfits behalve een galajurk.

indd een jurk of pak

er bestaan 100 miljoen jurkies, je vind vast wel wat in jouw smaak.

En vervolgens beschrijf je een pak :'3

Maar ja ik vind wel wel, ik vind het echt verpestend als de helf in galakleren komt en de andere helft in spijkerbroek en shirtje oid.

Dan doe je een rokje aan :grin:

Je kan moeilijk in je joggingpak met je vieze teenslippertjes an naar gala toe gaan.
Verder ben ik het eens met wat je zegt.