Geen jongens van ouders

hellooo;d
Ik ben een meisje van 14 jaar en ik mag van mijn ouders niet met jongens omgaan, zelfs niet als vriend ! Ik wil dit wel. Ik en een jongen vinden elkaar leuk, maar ik mag nix hebben met een jongen. Hoe kan ik dit oplossen ?
alvast bedankt !

En vinden jullie ‘verkering’ op 14jarige leeftijd jong ? xd

xx

Waarom mag het niet?

Omdat ik nog ‘te jong ben’ om met jongens om te gaan. Mijn moeder zegt ook dat ze vroeger op mijn leeftijd nog helemaal niet met jongens enz bezig waren. En dat ik er niet aan moet beginnen.;$;@

Waarom niet?!
Nee, dat is niet jong. Zolang je het niet doet om stoer te zijn ofzo.

Ik denk wel dat een relatie als 14-jarige anders is dan als 20-jarige ja, maar dat heeft nog niet te betekenen dat je moeder het je helemaal moet verbieden.
Leg het haar gewoon uit, dat het je eerste liefde is enzovoort. Ze kan het je toch moeilijk verbieden?

maar hoe kan ik het oplossen ?

Praat een keer goed met haar, ook waarom ze dat vindt. Misschien heeft ze zelf slechte ervaringen met jongens op jouw leeftijd, of iets in die richting. Van mijn moeder mag ik ook niet vaak ergens (alleen) heen fietsen, en ik heb ook met haar gepraat daarover, en nu mag het wel :’)
Dus verzin een paar goede argumenten, en maak vooral geen ruzie.

Dat vind ik echt geen geldig excuus van je moeder, tijden veranderen. (en daarbij bedoel ik niet dat je op z’n vroegst met elkaar in bed moet duiken).
En omdat je moeder er nog niet mee bezig was op 14 jarige leeftijd betekent niet dat jij dat niet mag, vind ik dan.

En wat is er mis mee om mannelijke vrienden te hebben, ik bedoel ik had al op 10 jarige leeftijd een normale vriendschap met een jongen (hoewel die jongen een geval apart was, had een kleine stoornis). We gingen hutten bouwen van hooi enzo.
Sorry ik snap je moeder niet.

Oh en ik vind verkering op 14 jarige leeftijd wel jong maar niet te jong.

Of je kunt gewoon geduld hebben, want de rest van je leven zal je toch genoeg contact hebben met jongens.

ik heb geen geduld.qq

niet zeuren, ik was 16 toen ik mijn 1e vriendje kreeg
Anyway ik ben het met FallingDown & JustxDreaming eens

Bedoel je daarmee vriend, als in, zoals je vriendinnen hebt. Of een vriendje?

Mensen het gaat echt niet alleen om die jongen. ze mag helemaal niet met jongens omgaan.
Ik zou met je moeder gaan praten, voor de rest heb ik geen idee sorry! Hopelijk word het opgelost.

je kan toch gewoon met jongens die op je school zitten omgaan enzo? Of met die ene jongen op msn mee praten en stiekem afspreken. Mijn moeder dacht zo vroeger ook over jongens en dat vond ik echt belachelijk. Ik was ook 14 bij mijn eerste liefje, en ze wist niet veel van zijn bestaan af. Nu ben ik bijna 18 en nog steeds niet opgegeten of weetikveelwat door een jongen

Jouw ouders zijn blijkbaar een beetje overbezorgd over je. Geen wonder als je die verhalen hoort van verkrachtingen, moorden,… Dus probeer ook een beetje te begrijpen dat ze dit niet doen om jou te pesten maar om jou te beschermen. Ik denk dat je gewoon moet doen wat je wilt, al weten ze het niet. Jij weet best wel wat goed en slecht is voor je. En op een dag stel je een lieve jongen thuis voor en zullen ze ook wel zien dat hun dochter in goede handen is :grin:

Wat ook kan werken : ouders luisteren vaak naar familieleden. Dus is er een tante of nichtje die goed bevriend is met je moeder of vader? Praat er dan eens mee en vertel dat je het stom vind dat ze zo over jongens denken. Misschien kan je familielid eens tegen een van je ouders zeggen dat dit een beetje belachelijk en overbeschermend is.

Praat met je moeder, ik denk niet dat er verder veel te doen valt.

En over een vriendje op je 14e; Ik vind het niet te jong. Ik was 13 toen ik mijn eerste vriendje kreeg, nu ben ik 15 en ik heb nog steeds met hem!

Ze hebben vast het beste met je voor, maar ik snap het punt van je moeder wel. Zoals Bootlegs al zegt, geen wonder inderdaad met al die verhalen, en misschien heeft ze inderdaad vroeger zelf vervelende ervaringen met jongens gehad. Ga eens goed met haar praten, je wordt er zeker wijzer van!

had ik ook
gwn stiekum met jongens gaan enzo.
en als je gek van een jongen bent wat jij nu hebt gwn laten merken en beetje geheimzinnig over doen enzo. en vragen hallo jongens zijn ook mensen net zo goed als mij ik vind het zo bullshit dat ik niet met ze ommag gaan
dat heb ik ook gezegd en het hielp
ik wou pas rondje gaan lopen met een jongen (mylover;p)
dus ik zo jaa ik ga met de hond lopen ( was savonds) jaa nee komt niks van in blablabla dus ik zo oke ik ga met (naam) lopen
nou dan zeggen ze wel een tijd mja nu kan ik tenminste eerlijk zijn

Je moeder is misschien ook wel gewoon bang voor onverantwoordelijk gedrag (zoals het bed in duiken met je eerste vriendje op je 14de), of dat je schoolwerk eronder gaat lijden. Ga gewoon eens een keer met haar babbelen. Ze is ook een meisje geweest en blijf vriendelijk. Als jij goede argumenten heb, dan heeft ze eigenlijk geen keus, maar met van die antwoorden zoals: ‘Ja gewoon’ kan ze niks en zal ze zich bij haar standpunt houden.
Veel succes :slightly_smiling_face: