Geen introductieweek door vakantie

Hee meiden,
Ik heb onlangs besloten om volgend jaar van het hbo met mijn propedeuse naar de Universiteit te gaan. Helaas heb ik mijn vakantie geboekt in de tijd van de introductieweek, de Topweek in mijn geval. Ik heb hier bij mijn boeking toen geen rekening mee gehouden, omdat ik er eigenlijk vanuit ging dat ik op het hbo zou blijven. Nou zit ik nu dus een beetje in de stress, omdat ik bang ben dat ik daarna een beetje alleen ben op school. De groepjes zijn waarschijnlijk al gevormd en de meeste kennen elkaar al. Is er iemand die hier ervaring mee heeft of iets meer over zou kunnen vertellen? Ik ga de opleiding rechtsgeleerdheid doen. Wel heb ik een week voor de topweek een introductiekamp van de studievereniging die ik sowieso wel ga doen.

Ik heb dan geen ervaring met een introductie van de universiteit, maar bij mijn eigen introductie van het HBO waren er een paar afwezig van de hele klas, maar vond niet dat die moeite hadden met het bijhoren bij de rest toen het jaar echt begon. Gewoon naast iemand gaan zitten de eerste dag en een gesprekje aangaan :slightly_smiling_face:, misschien ook vragen hoe de introductieweek is geweest en wat ze allemaal gedaan hebben

Met werkgroepen en dat soort dingen ontmoet je ook snel nieuwe mensen waar je je wel bij kan aansluiten! Mijn ervaring is in ieder geval dat de meeste groepjes die in de introweek gevormd zijn niet echt meer heel hecht zijn en dat iedereen ook wel bij anderen zit. Het is misschien wat lastiger om ertussen te komen, maar ik zou je er maar niet teveel zorgen over maken!

Ik zou je daar echt niet druk om maken. Ik heb een scheithekel aan introducties en ben ook niet mee geweest op mijn vorige studie omdat er belachelijke ‘eisen’ werden gesteld. Gelijk de eerste dag had ik al gewoon contact met klasgenoten. Het ligt ook wel een beetje aan jezelf, hoe sociaal en spontaan je zelf bent natuurlijk.