Ik ga vast heel veel mensen over me heen krijgen, maar mijn advies is om naar je moeder te luisteren.
Ik heb namelijk niet het idee dat het racisme is persé, maar dat dat een soort dekmantel is om niet de echte reden te vertellen(stel dat ze gewoon aan hem ziet dat hij niet te vertrouwen is, dat kan, ondanks dat hij dan ook turks is - want buitenlanders roepen dan meteen ‘jij discrimineert’, maar een blanke boy kan ook gewoon een onbetrouwbaar uiterlijk hebben).
Je ouders hebben vaak heel veel mensen kennis en veel ervaring met schillende mensen.
Daarnaast, het feit dat jouw moeder je relatie niet goedkeurt met hem, gaat het echt niet makkelijker maken voor jullie(jou).
Ze zal echt niet goedkeuren dat ie bij je langskomt, of jij bij hem. je zult echt niet bij hem mogen slapen, of als ze weet dat je met hem af gaat spreken, kan ze het je verbieden. Op die manier meot je gaan liegen tegen je ouders en dat is wel het domste wat je kunt doen.
Persoonlijk denk ik dat het niet perse racisme is, maar een odnerliggende reden.
Ik zou goed met haar praten en ze eens voorstellen. (Dat kan toch wel op zn minst)