Geen idee meer

Lieve Leno,
Wat vervelend dat je je niet goed voelt.
Je zit inderdaad in een lastige situatie, maar bedenk dat je eigen geluk het belangrijkste is, ongeacht wat anderen daar van vinden. Als dit voor jou betekent dat je je hoofddoek uit doet, dan is dat zo.
Voor je behoefte aan vrienden, misschien is er een sportvereniging of andere soort club in de buurt waar je je kan aansluiten. Dan ontmoet je nieuwe mensen. Dit zullen waarschijnlijk niet meteen je beste vrienden worden, maar contact met anderen is vaak gezellig en zo krijg je ook een beetje afleiding. Ik denk dat het belangrijk is dat je er voor zorgt dat je leuke dingen doet, zodat je niet te veel gaat nadenken (en ja ik weet dat dit heel moeilijk is). Ik snap dat je je alleen voelt, ik heb dit de laatste tijd ook een beetje.
En een relatie kan je inderdaad niet afdwingen, maar wordt alsjeblieft niet wanhopig. Er komt vanzelf wel iemand op je pad.
Ik weet niet hoe oud je bent en of je op de middelbare school zit, studeert of werkt. Maar als je gaat studeren of werken in een stad en daar ook gaat wonen kan je wat meer je eigen leven opbouwen zonder dat je ouders het zien. Dit klinkt misschien een beetje lullig, maar het kan helpen om wat meer jezelf te zijn.

Sorry dat ik eigenlijk alleen maar cliché’s heb verteld, maar ik hoop dat je er alsnog iets aan hebt. Onthoud alsjeblieft dat jouw geluk het allerbelangrijkste is in jouw leven en dat het belangrijk is om goed voor je zelf te zorgen.