Hoi meiden van girlscene.
Ik weet niet of dit tot ieders kennis is gekomen, maar er is een positief lijst opgesteld en ingezonden naar de 2e kamer.
De dieren die op deze lijst staan zullen niet meer mogen worden gefokt in Nederland of zelfs maar gehouden worden. Op deze lijst staan veel bekende huisdieren zoals Hamsters, vissen, vogels en reptielen.
Met argumenten als ‘hamsters zijn lastig te houden, en zijn agressief’ willen ze ervoor zorgen dat deze dieren niet meer gefokt of gehouden kunnen worden.
Buffels mogen op de een of andere manier dan weer wel
Zoals misschien meer mensen het wel met mij eens zijn, kunnen huisdieren een enorme vreugde in je leven zijn. Mijn hamsters en konijn betekenen alles voor mij, ik ben echt een dierenmens.
Deze zogenaamde ‘dierenvrienden’ willen deze vreugde onderdrukken uit idee dat ze iets ‘goeds’ doen. Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op want alle fokkerijen zullen naar het buitenland verdwijnen waar er helemaal geen controle op is en waar de omstandigheden waarschijnlijk nog slechter zullen zijn. Maak dan wetten die je kunt naleven zoals standaardregels over hoe groot verblijven voor dieren moeten zijn.
Ik vind dit helemaal belachelijk. Van het idee dat ik straks misschien geen hamsters of andere huisdieren meer kan hebben wordt ik gek.
Ik denk dat meer mensen hier op girlscene huisdieren hebben en ook willen dat deze wet er niet doorkomt.
wat vinden jullie hier nu van?
Hier kun je een petitie tekenen als je er tegen bent en eventueel nog verdere informatie krijgen.
http://www.petitie24.nl/petitie/56/wij-willen-ons-huisdier-houden