Geen honger.

Hai meiden,

Ik zit met een soort van klein probleempje.
Elke ochtend/middag/avond als ik moet eten, heb ik geen honger…
ik krijg er gewoon echt geen eten in!
Dit vind ik heel kut, want ik sport elke avond zo’n 2 uur en ik wil
graag wat lichter zijn.
Dit lukt alleen als ik meer ga eten (denk ik), maar ik krijg gewoon
echt geen eetlust! Ik word soms zelfs misselijk als ik wat eet…
al is het maar een crackertje ofzo…

Kunnen jullie me helpen met tips of advies?
Zou fijn zijn.

xxx

Huh?

Ja omdat ik sport, dan moet je toch eten in je hebben om weer te verbranden?

Je wil afvallen? Dan moet je inderdaad een bepaald aantal kcal binnenkrijgen om niet in de spaarstand te komen.

Ik denk dat je je lichaam er gewoon aan moet laten wennen dat er veel eten binnenkomt? Of er even mee naar de dokter.

Ze bedoelt als je te weinig eet je in de hongerstand komt en daardoor niet afvalt omdat je lichaam alle beetjes vasthoud wat je binnenkrijgt en opslaat als reserve.

@TS: Ik zou gewoon rustig opbouwen, iedere keer een beetje meer eten.
Ik heb ook bijna nooit honger, maar gewoon op vaste tijden eten blijven uiteindelijk wen je eraan.

bedankt! zal het proberen (: xxx

Ja, ben al bij huisarts geweest maar het enige wat zij zegt is: eten!!! prop jezelf vol…
maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. -.-

& ik denk ook idd dat het die spaarstand is…

En ik zou experimenteren met wat je eet.

Soep is makkelijker weg te krijgen dan een droge boterham [plus je kan altijd je brood erin dopen, dan krijg je het ook makkelijker weg]
Of yoghurt met brinta, dan heb je eiwit en vezels.

Ik zou btw niet gaan proppen zoals de huisarts zegt, want dan blijf je met tegenzin eten en dat hou je niet vol.

Ja, het probleem is dat ik heel veel niet lust… ik lust geen: kaas, boter, yoghurt, soep (alleen boullion) en ook weinig vlees enzo…

Kwark? Of gooi een smaakje wat je wel lekker vind in de yoghurt, een beetje rood fruit of jam kan de yoghurt al helemaal anders laten smaken.
Boullion is ook niks mis mee als je er brood in doopt.
En qua vlees mogelijk vleesvervangers?

Gewoon dingen uit proberen uiteindelijk vind je wel iets wat je lust.

OJA en je kan smoothies proberen, dan krijg je aardig wat binnen en hoef je het alleen te drinken.

Thanks!! ik ga smoothies proberen (:

misschien, doordat je niet eet, word je misselijk als je dan wel iets eet, probeer toch te eten, want als je niets eet en dan iets eet word je misselijk, jah, moeilijk uitgelegd :stuck_out_tongue: en eet als je sport vooral dan groenten en fruit en rijst, op dezelfde tijdstippen ('s ochtends op een bepaald uur, 's middags ook enz…) en drink vooral veel water, dat slankt af (wat je ook kan proberen is cola of ice tea drinken, daar krijg je honger van :slightly_smiling_face:)

Probeer fruit? (:

Smoke weed :bowing_man:

Nee.

OT: Ik heb ook weinig eetlust, sinds een paar dagen slik ik fenegriek capsules en ik merk echt dat het mijn eetlust bevordert. :slightly_smiling_face:

Snack je veel?