geen groenten lusten

ja,ik lust dus geen groenten en maar een klein beetje fruit:
mandarijn
kiwi
aardbei
maar dat vind ik nog niet eens lekker,van een appel moet ik kotsen
omdat ik dus geen groenten en fruit eet moet ik ijzer en vitaminepillen bijnemen
nu heb ik niet meer zoveel last van problemen als deze die ik dagelijks had:
-zwart worden voor ogen bij opstaan uit zetel of van stoel
-hele dagen duizelig zijn
-moe zijn zelfs al heb je 12 uur geslapen
-flauwvallen
ik ben wel nog maar 12 jaar dus ik wil wel weten of ik nu eerder doodga ofzo
nog iemand met deze problemen (of niet) die raad wil geven of z’n verhaal kwijt wil?

ik lust ook bijna geen groenten maar ik eet het toch gewoon. ben je al naar de dokter geweest?

Minder zeuren?
En anders als je appelmoes wel lust dat door je groenten mengen.

toen ik klein was zei die dat ik groenten moest eten maar ik deedhet gewoon niet :frowning_face:

hahah,dat doet me aan iets denken,in het derde leerjaar op kamp stonden alle moni’s rond mij en dachten dat ik het onder tafel had gegooid toen ik een hap nam …moet ik nog eten en had me kapotgehuild!

Ik ken dit, ik lus dan nog wel fuit maar heel veel groentes lust ik niet. Waar ik vooral niet tegen kan is dat mensen zeggen van ja eet nou maar, en gaan aandringen. Dan juist eet ik het helemaal niet. Van een preischotel krijg ik bijv echt kotsneigingen…

maargoed, ik lust bijvoorbeeld dan ook geen mars snickers enz, oo geen taart en slagroomsoesjes…Dus ik lus zoveel "lekkere"dingen niet

Ik heb er verder niet echt last van…wel dat ik een lage weerstand heb en snel opstaan duizelig word

ik lust ook geen groenten, vroeger toen ik 8 was ofzo moest ik er zelfs altijd van overgeven omdat ik het toch moest proberen van mn ouders, en nu eet ik nog steeds bijna geen groenten, alleen maar soms een beetje broccoli of andijvie ofzo, want we eten ook amper verschillende dingen omdat ik toch niks lust ;p

Gewoon eten… :slightly_smiling_face:
Ik luste eerder ook bijna geen groente, maar heb het toch ‘leren eten’

Je kan wel pilletjes slikken maar het blijft toch beter om groente te eten. Sommige groente kun je ook rauw eten en dat is veel lekkerder. Ik kon bijv geen gekookte bloemkool door mn strot krijgen dus at ik rauwe bloemkool, dat luste ik wel. En daar zitten ook nog meer vitamine in omdat sommige eruit gekookt worden.

idd. gewoon eten,
niet bij na denken en wegkauwen.
zowieso lust ik nu ook echt veeeel meer groente dan vroeger.

Als je t op een manier klaarmaakt lust iedereen groente. Er zijn zoveel manier om iets klaartemaken, dus er zal echt wel een manier tussen zitten dat jij het wel lust.

Gewoon eten, leren eten dus.

Dingen bij/met elkaar eten?
Misschien je het dan wat lekkerder vind of wat minder proeft.
Bijvoorbeeld als je aardappels eet met groente, dan de groente en aardappels tegelijk eten.
Zo kun je misschien wat dingen proberen, ik hoop dat je er wat aan hebt.

Ik lust geen enkele groente, maar wel AL het fruit.
Ik moet ook haast overgeven als ik een tomaat ofzo moet eten. x’P

Je kunt inderdaad proberen de groentes zo te eten dat je ze bijna niet proeft.
Bijvoorbeeld in een stampot, of met saus eroverheen
Of op een andere manier klaarmaken dan je gewend bent: gekookt, gebakken, gestoomd, rauw, uit de oven.
En bij fruit kun je er bijvoorbeeld een smoothie of een milkshake ofzo van maken.

ik herken mezelf hierin (:

vind mensen altijd zo snel een vooroordeel hebben, oh dat kind lust geen gezonden dingen…!

maar als ik dan vertel van ik lus ook geen taart dan kijken ze mij met grote ogen aan van…wow waarom lust je dat niet? :S

Gewoon opeten?
misschien kun je je fruit/groente in de blender gooien en er een lekkere shake van maken?

Ik lust maar 3 soorten groenten: Mais, spruitjes en witlof.
Je kan groenten ook prakken door de aardappelen en wat jus erbij.

Ik lust ook bijna geen groenten als ze echt zo gekookt zijn maar wel als ze zijn geroerbakt(?) en dan met rijst en soms sausje weet niet of je dat al hebt geprobeerd?

je kan ook dingen eten die je niet lust, zo ver ik weet moeten je ouders je dat leren als je klein bent.
niet aanstellen en kauwen.

ik klink echt aardig man.:’)

en als je dan klein ben en het ook niet eet?
moet je dan je kind gaan slaan ofzo?
je kan iemand niet dwingen iets te eten.