geen groenten/fruit lusten !!

Ik zit ( denk ik ) met een groot probleem.
Ik lust namelijk GEEN groenten en fruit ( uitzondering op spinazie en salade en dan nog xD )

ik weet dat het niet gezond is, maar ik vind het zooo vies :-o !!!
Proeven ‘durf’ ik niet ( soms ruikt het zo verschrikkelijk vies ) maar ik wil het wel , maar iets houd me tegen ( geur, uitzicht ) om te proeven.

Zijn er onder jullie die ook met dit probleem ( ja een probleem xD ) zitten? En die misschien tips hebben om toch wat meer groenten en fruit te eten??

( sommigen zullen dit misschien wel dikke onzin vinden, maar ik bedoel het wel serieus :slightly_smiling_face: )

lust je geen aardbeien ofzo ?
Zo niet, maak dan een smootie, misschien dat je het dan wel lust ?

heb je het op alle mogelijke manieren klaargemaakt? misschien dat je het gegrilld wel lekker vindt bijv.

Ik heb geen tips, maar misschien moet je een keer door je mond ademen als je proeft (ruik je dus niks) en gewoon niet letten op de groente die je in je mond stopt. Want als je het niet proeft weet je ook niet of het lekker is.,

Ik ken een jongen die dat heeft. Toen heb ik een keer een cherrytomaat in z’n mond gestopt en ‘m niet laten ontsnappen totdat hij hem op at. Dat werkte een beetje. :’)

Je ruikt door je mond hoor :’)

Je klinkt net als mijn broer. Maar die lust ook geen salade en spinazie.

Gewoon leren eten, je moet eraan wennen. Ik luste vroeger ook geen pure chocola en magere melk, maar hoe meer je het proeft, des te meer je eraan gewend raakt.

ik lust alleen maar appels.

maar in een smoothie lust ik het redelijk. Maar om altijd smoothies te maken pff :stuck_out_tongue:

ja, ik lus geen brood! En dat is ook ongezond! Want eerst sloeg ik altijd me’n ontbijt over. Alleen nam ik een kop thee! Maar nu neem ik er soms er een banaan bij. Maar het gaat hier over jou, als je echt GEEN banaan, aardbei, appel of wat anders lust. Neem dan Vitamine C tabletjes. Zijn best lekker.
Dan krijg je nog gezonde dingen binnen xxxxx. succes meid!

Mijn tante is nu 47, heeft nooit fruit of groente gegeten
& is kerngezond
Dus wat is het probleem?

wel het probleem is gewoon dat het toch niet echt gezond is als je geen groenten of fruit eet ( alee da hebben ze mij altijd wijs gemaakt :stuck_out_tongue: )

Ik lust ook geen groente, heb het al in geen tijden gegeten

Ik leef nog :grinning:

-

Bij mij is het omgekeerd; ik lust supergraag groenten en fruit (maar écht géén vlees, ben vegetariër). Dus ik kan je niet helpen, sorry…

Gewoon proberen te eten hoor…
k bedoel, probeer t op verschillende dingen klaar te maken of eerst 1 hapje daarna meer…

Fruit is zoet net als snoep toch, is toch lekkerrrrrr.

Ik heb een hekel aan mensen die geen groenten/fruits (willen) eten.

Je hebt van die flesjes van Knorr Vie ofzo, met groenten en fruit erin, zodat je iig iets gezonds binnen krijgt… Vitaminepillen zijn voor jou ook niet verkeerd…

Verder kun je misschien aan je ouders vragen of ze dingen maken waarin groenten verstopt zitten (pasta, ovenschotel, nasi, weet ik veel) dus dat je niet puur groenten zit te eten zeg maar, maar ze wel stiekem binnenkrijgt.

Mijn broertje is ook niet zo gek op groenten, en die gooide overal appelmoes over… Maar over smaak valt niet te twisten :stuck_out_tongue:

Je hebt zo ontzettend veel verschillende soorten fruit en groenten… Er moet toch wel iets bij zitten dat je lekker vind?!? En anders maak je het gewoon op een andere manier klaar, of leer het gewoon eten. En fruit is meestal lekker zoet ofzo dus ik snap niet waarom je dat niet lekker vind. Probeer gewoon groente en fruit te vinden die je wel lekker vind.

Ik ben blij dat ik vrijwel alles lust.
Behalve brie.