geen goede vriendinnen

Hoi! Ik ben een meisje van 21 jaar. Ik heb altijd wel moeite gehad om nieuwe vrienden te maken. Maar merk nu pas dat ik eigenlijk best oppervlakkige vriendschappen heb. Ik spreek mijn vriendinnen af en toe en dan gaan we bijvoorbeeld shoppen of lunchen. Ik heb niet echt een groep waartoe ik behoor en zij hebben dat wel en dan zie ik op facebook dat zij met hun vriendengroep veel samen doen zoals festivals, vakantie, uitgaan, etc. Nou zou ik ook graag een paar meiden willen ontmoeten die dit ook missen en samen willen doen. Heb je tips of ken je dit probleem ? Ik hoor het graag!!

Hoi, ik herken me hier ook zeker in!
Ik heb sinds de middelbare (ik ben nu 18) geen echte vriendschappen meer gehad . Ik mis dit inderdaad ook heel erg want ik zou een keer wat anders willen dan met mijn vriend bijvoorbeeld een dagje weg. Dat is ook heel leuk , maar meer vriendinnen zou idd veel beter zijn .

Dit probleem heb ik dus ook! Het is vooral na mijn middelbare school allemaal anders gegaan. En die vriendinnen die hebben weer nieuwr vriendinnen gemaakt. Ik spreek ze dus nog wel, maar ze zouden mij niet mee naar een festival vragen of zo

Kan je niet vragen of je een keertje mee mag naar bijvoorbeeld een festival met die groep? Dan kun je de nieuwe vrienden van je vriendinnen ook leren kennen. Verder ontmoet je bij een sportclub of studentenvereniging ook veel nieuwe mensen, misschien kun je dat een keer proberen?

Dit komt me ookbekend voor. Wat Radioactive zegt is wel waar, het ergste wat kan gebeuren is dat ze nee zeggen, nou dan weet je in ieder geval waar je staat. Misschien vinden ze het wel hartstikke gezellig?

Hoi. Dit komt me bekend voor. Ik ga ook vaak naar de Mc DOnalds, of alleen even chillen buiten. Ik ben altijd een soort van buitenstaander geweest. ALs je hierover wilt praten mag je me een berichtje sturen :slightly_smiling_face:

Misschien is dit topic handig voor je:

http://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/vrienden-topic-lees-de-beginpost-229844.0.html

:slightly_smiling_face:

Ik heb 1 beste vriendin en daar ben ik erg gelukkig mee. Ik snap dat het fijn voelt om een goede vriendin te hebben met wie je alles kunt delen, maar overal vriendinnen hebben legt ook veel sociale druk op. Ga bij jezelf na wie het beste bij je past als goede vriendin en ga investeren in die vriendschappelijke relatie.

Hetzelfde hier. Ik ben nu ook 21 (bijna 22) en ik heb een hele kleine vriendenkring. Eigenlijk is die met de jaren steeds kleiner geworden… Maar ik zeg heel eerlijk, met dan handjevol vriendinnen ben ik zo blij. Ze zijn er altijd voor me en ze gunnen me alles en ik hun ook. Als ik iets voor ze doe, dan heb ik ook het gevoel dat ik datgeen heb gedaan voor een persoon die dat verdient.
Het duidt er gewoon op dat je zoveel hebt meegemaakt dat je bepaalde mensen gewoon uit je leven weert en dat bepaalde mensen gewoon wegvallen. het is jammer maar achteraf ben je hartstikke blij met dat kleine groepje mensen die echt om jou geven.

Ik herken dit heel goed, alleen zit ik zelf nog op de middelbare.
Heb nooit echt “Goede” vriendinnen gehad en ook niet veel, ze waren altijd op 1 hand te tellen.

Maar sinds dat ik op de middelbare zit, heb ik gewoon helemaal niemand.
Mijn klas is verdeeld in “de Populaire kinderen” en de buitenbeentjes daar hoor ik dus altijd bij.

Geen idee hoe ik aan nieuwe vriendinnen zou kunnen komen, aangezien ik net nog te jong ben om uit te gaan. Misschien eens een nieuwe hobby gaan zoeken? Paardrijden of Turnen Bijvoorbeeld.

In deze periode wil ik er namelijk niet alleen voor staan, teveel struggles

Bij mij heeft dat tijdens mijn middelbare school periode echt heel goed geholpen. Ik ben toen gaan zingen waardoor ik ineens een hoop vrienden had. Nadeel daarvan was wel dat de helft daarvan nep was. Dus wat je zegt over een nieuwe hobby zoeken werkt echt. En gewoon aardig zijn tegen iedereen.