Géén gevoelens, hoe maak ik dit duidelijk?

Hallo meiden!

Er zijn 2 jongens ( A en B ) verliefd op me…Ik heb met beide eens een date gehad maar er was bij geen van beide een klik. Dus ik heb geen dates meer gehad met hen. Alleen, het zijn wel enorm goede vrienden en ik ben bang om ze te verliezen als het duidelijk wordt dat het niet wederzijds is.

A, iemand waar ik wel eerst interesse in had, is iemand die enorm snel verliefd wordt, hij vond me na een week al de vrouw van z’n leven, wat mij natuurlijk helemaal afschrikte! Hij was meteen lichamelijk heel aanhankelijk ( hoewel ik hem vroeg om het rustig aan te doen) en ging stiekem achter m’n rug over me praten met m’n vriendinnen. Kortom, knapte me helemaal af!

B, daar spreek ik eigenlijk niet zo veel mee dus ik begrijp niet echt waar zijn gevoelens vandaan komen…Hij is nooit zichzelf als ik erbij ben en ik denk dat zijn gevoelens nogal oppervlakkig zijn aangezien hij heel weinig over me weet.

Ik had oprecht interesse in beiden maar zo gaat daten nu eenmaal. Je moet nog bepalen of de klik er is. Dus geen ‘slet’-reacties want dat ben ik zeker niet, het verste dat ik ging met hem was een snelle kus op de mond en ik heb ze achteraf zeker niet aan het lijntje gehouden. Ik probeer het hen echt duidelijk te maken door gewoon vriendschappelijk met hen om te gaan, te zeggen dat ze goede vrienden zijn en nooit met hen op date te gaan ( ze vragen het wel maar ik zeg altijd dat ik al iets heb). Maar ze lijken ‘de hint’ niet te begrijpen…

Heeft iemand dit ook meegemaakt en hoe heb jij het aangepakt? Gewoon eerlijk gezegd? Dat wil ik doen bij A omdat hij heel veel voor me betekent als vriend en ook alles over me weet maar ik ben bang dat ik z’n hart breek. Maar B ken ik helemaal niet goed dus vind ik het raar om zo’n ‘diep’ gesprek te hebben met hem…Help?

-

^
ik wil graag nog vrienden blijven met hen dus is dat wel slim?

Zeg gewoon, hoop dat je er niet meezit A ik heb geen gevoelens voor jou. & dat ook tegen B. Zeg er ook bij ik wil graag vrienden blijven.

Mannen snappen geen hints.

Ik heb wel ongeveer dezelfde problemen gehad… Ik heb wel een paar keer meegemaakt dat ik een jongen zie als beste vriend, maar na een tijdje wordt duidelijk dat ze mij leuk vinden… het is dan inderdaad wel moeilijk om duidelijk te maken dat je ze niet leuk vind, omdat je dan misschien een goede vriend kwijtraakt. Maar als je subtiele hints geeft, hebben ze het niet door… Ze zien alleen maar wat ze willen zien, dus dan snappen ze het niet… De beste manier is gewoon om het voorzichtig te vertellen… in het begin zullen ze zich wat afstandelijk gedragen omdat ze gekwetst zijn, maar later zal het weer allemaal goedkomen want dan accepteren ze het. Succes!

Mijn beste vriend… zelfde situatie. Ik zeg gewoon zo vaak mogelijk dat ik geen relatie wil zodra het daar bij in de buurt komt. En dan ook expliciet zeggen. Dat begrijpen ze vaak wel.

Ik heb dit ook altijd. Jongens afwijzen is niet zo heel moeilijk, maar het juiste moment vinden wel.
Merken dan jongens je leuk vinden is ook heel erg makkelijk, maar als ze geen directe vraag stellen waaruit dit blijkt, kan je ze eigenlijk niet echt afwijzen…

In jouw geval, je had ze misschien al eerder moeten afwijzen…
Je moet gewoon even wachten op een moment waarop ze je weer op een date vragen. Dan zeg je: ‘Luister, ik wil best met je afspreken, maar het is dan wel absoluut geen date’. Meestal is het dan wel al duidelijk en anders vragen ze er zelf wel over door.
Of, je kunt het ze ook duidelijk maken als ze een andere flirtopmerking maken die volgens jou te ver gaat!

En nog wat, hier hadden we het vandaag nog best uitgebreid over in de pauze…
Wat je ook kunt doen is, (vooral bij jongen A gaat dit helpen), gaan praten over een andere jongen die je leuk vindt! Waarom niet?
Je zegt dat je vrienden met hem wilt blijven, en met vrienden/vriendinnen kun je best over jongens praten die je leuk vind. En dan is de hint ook duidelijk!

^
die laatste heb ik al geprobeerd! En toen begon hij tegen m’n vriendin te jammeren dat ik een ander had enzooo… En vond ik zo erg. Maar ik denk dat ik inderdaad eens ga reageren als ze me nog eens uitvragen. Jongens begrijpen echt geen hints. En ja, je hebt gelijk dat ik ze al eerder had moeten afwijzen maar ik was in 't begin echt geïnteresseerd. Ach ja, moet het juiste moment zoeken!

Hmm, ik vind eigenlijk dat je het hen moet zeggen.
Rechtuit, niet rond de pot draaien…
Zeg hen dat je echt me hen kan lachen, maar dat je gewoon geen gevoelens hebt & dat ze dat moeten accepteren.

Laten ze je nog niet met rust?
negeren.
Beter dat, dan dat ze valse hoop krijgen. (:
successs!

Dit dus!
Behandelden jongens ons ook maar zoals jij dat doet!
alhoewel, te voorzichtig is ook niet goed denk ik.
Success!

^dankje
Ik denk dat ik het idd duidelijk moet zeggen maar het is zo moeilijk omdat ik vrienden wil blijven =) maar ik denk dat één van de twee vandaag de hint heeft begrepen.