geen gespreksstof

hoii,

ik heb een jongen leren kennen op vakantie, toen heeft hij zijn nummer in mijn mobiel gezet.
En nu praten we best vaak, alleen na een tijdje valt ons gesprek altijd dood.
Nu is mijn vraag of iemand nog leuke gespreksstof weet

Alvast bedankt :slightly_smiling_face:

xx

Uhmm, ik ken die jongen natuurlijk niet dus ik weet niet wat hij leuk vindt en niet. Maar vraag bijvoorbeeld wat hij gedaan heeft die dag en probeer daar op door te gaan. Hij kan natuurlijk ook zeggen ā€˜niks’ dan kan je als grapje zeggen ā€˜saai zeg’. Het ligt er natuurlijk aan hoe de jongen reageert, maar door een grapje te maken wordt het gesprek al snel minder droog. Er kan uiteindelijk toch een gesprek uitkomen. Succes:)

Toont ie echt geen interesse of loopt het gesprek gewoon dood?
Je moet een beetje durven en bijv vragen of ie een vriendin heeft, wat voor meisjes hij leuk vind, zoiets…
Als je niet met hem praat omdat je hem leuk vind kan je gewoon vragen naar z’n dag, wat ie leuk vindt om te doen. Als het goed is vraagt 'ie dan ā€œen jijā€, dan gaat het gesprek verder. Probeer er vooral niet teveel moeite in te steken als je ziet dat hij dat niet doet!
x

Een beetje over wat je aan het doen bent? Daar praat ik vaak over met m’n vriend.
Ik zeg dan bijvoorbeeld dat ik helemaal kapot ben van het hardlopen, dan kan hij erop ingaan en vragen hoe ver ik ben gaan rennen, dan kan ik bijvoorbeeld vragen of hij nog iets van sport doet of hij van hardlopen houdt…
Of hij zegt dat ie iets op tv aan het kijken is, dan ken ik het misschien niet en vertelt hij er iets over of ik ken het wel en we delen onze mening erover, ik kan vragen wat er deze aflevering gebeurt… Ga zo maar door