Geen focus, en concentratieproblemen

Hi Girls,

Op dit moment moet ik eigenlijk aan een rapport werken en wat eindopdrachten maken, maar ik heb absoluut geen focus. Ik kan me niet concentreren en ik kan steeds iets belangrijkers vinden om te doen.

Ik heb best wel een creatieve en nieuwsgierige geest, die steeds wat wil googelen, ontdekken of weten.
Daarbij dwalen mijn gedachte echt af, en ik krijg ik een beetje zo’n “ach pech, morgen weer een dag”- mentaliteit en aan de andere kant “heeeelp stress ik haal m’n P niet, dit komt niet goed”.

Toch kan die laatste gedachte de overhand niet krijgen :no_good_woman:

Hebben jullie goede tips?

Het zit gewoon in m’n kop, en mn tentamens heb ik om deze reden wss ook al verknald.

lots of love :couplekiss_man_woman:

Heb momenteel de muziek heel erg hard staan.
Komen geen gedachten in!!!

Als je niet lang op één ding kan focussen dan ligt jouw concentratie wellicht bij meerdere dingen tegelijk doen.

Ik ben het type die nu bijv. een visie voor het portfolio aan het schrijven is.
Als ik even niet uit mijn woorden kom of weet wat ik wil typen, struin ik even langs de topics hier.
Kortom: ik doe 2 dingen door elkaar en alles komt af.

Iets voor jou?

Heb je dit altijd al of is dit iets wat je nu pas voor het eerst hebt?
Anders zou je symtomen van ADD hebben. Wil je natuurlijk niet in een hokje plaatsen ofzo. Heb het zelf ook en doe er verder niks mee aan medicijnen ofzo, maar stel je hebt het. Is het wel fijn om het echt te weten.
Dr is ook een topic over. AD(H)D heet t topic geloof ik.

Kan je nu tips geven van beloon jezelf achteraf of dat soort dingen, maar je weet zelf ook wel dat het heel belangrijk is om het gewoon te doen. Dus ik weet niet of ik je daar echt tips voor kan geven:p

Ik heb echt precies hetzelfde, ik ga dit topic even volgen. :cold_sweat:

Vandaag had ik hier heel erg last van! Ik heb echt gewoon helemaal niets gedaan, achteraf gezien wel stom :3

Nu voor het eerst.

Ik kan wellicht een kijkje nemen toch :slightly_smiling_face:

Goede tip :wink:

Hmm zit wat in!
Als ik mezelf aankleed en optut dan doe ik ook echt alles door elkaar heen.
Van Bbcream naar mascara, en dan weer mn haar fohnen.
Gewoon wat in mn hoofd op komt en logisch lijkt…
maar wel gewoon alles door elkaar.
Als ik zie dat ik bleek zie, dan stop ik met mascara, doe ik eerst blush op en ga dan weer verder met mn mascara.

Ik heb wel een tip die mij helpt.

Namelijk hoe langer je uitstelt, hoe meer stress. En in die opdrachten heb ik geen zin en dat krijg ik ook niet. Dus hoe sneller ik ze maak, hoe eerder ik ervan af ben en hoe meer tijd ik heb voor mezelf (want stress en aan die opdrachten denken kost ook tijd).

Die gedachte zorgt er nu voor dat ik eindelijk eens bij loop haha. wil wel graag mijn P in één jaar halen nu, aangezien dit mijn derde keer is dat ik in een eerste jaar zit van een HBO studie.

Wat bij mij helpt is het denken aan het ‘doel ervan’.
Ik wil bijvoorbeeld later ook niks met aardrijkskunde gaan doen later, maar ik moet mijn examen wel halen om daarna een studie te doen die ik leuk vind.

Welcome to my life. Ik heb dit echt áltijd, bij alles (dus niet alleen bij school), het is vreselijk. Ik heb verder geen tips.