geen energie/ vaak moe

hooi !

de laatste tijd, vooral de laatste paar weken heb ik hier echt heel erg last van.
ben vaak moe, heb weinig energie terwijl ik een normaal ritme heb qua voldoende slaap, ga al rond 8/ 9 uur op bed.
mensen zien het ook aan mij, dus dat vind ik ook al niet zo leuk…
ben plan om binnenkort naar de huisarts te gaan, maar heeft iemand misschien idee wat dit kan zijn?

Het kunnen erg veel verschillende dingen zijn. Winterdip, vitamine te kort, pfeiffer, bloedarmoede etc.
Ga maar naar de dokter, die kunnen je vast verder helpen.

Dat heb ik ook :frowning_face: al 2 jaar ofzo, ik kan me eigenlijk niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst niet moe was zeg maar. Maar verder ben ik nooit ziek.
Ik ben er daarom nog nooit mee naar de huisarts gegaan.

^^^

Ik zal jullie allebei aanraden toch naar de dokter te gaan. Die kunnen je helpen,want wij zijn geen dokters.

Het zou ook kunnen dat je te lang slaapt. Te lang slapen geeft dezelfde klachten als te kort slapen, dus misschien moet je proberen het patroon te doorbreken. Verder genoeg sporten en zorg dat je voldoende daglicht ziet. Anders kan een vitamine D tablet om de dag misschien helpen. Vergeet niet genoeg water te drinken en zet thuis of op je werk zo veel mogelijk een raam open. Eet gezond om ijzertekort te voorkomen.

Als dat niet helpt zou ik even bloed laten prikken, maar daar word je vaak ook niet veel wijzer van.

Ook dit ja. Stel dat je elke dag om 7 uur of eerder op moet, dan slaap je misschien toch wel bijna 10 uur en dat is eigenlijk te lang voor de meeste mensen.
Maar ik zou sowieso eerst naar je huisarts gaan. Er kunnen zoveel redenen zijn en soms is een simpele bloedtest al heel verhelderend.