Geen energie meer, nergens zin in?

Hoi dames…
Ik zit ergens mee.
De laatste tijd heb ik nergens zin in, op school ben ik niet actief ik heb geen concentratie en wil niet werken in de klas. Ik ben ook best wel vaak moe, ik voel me alleen. Ik had al zoiezo geen zelfvertrouwen maar dat is nu nog erger geworden ik vraag me soms ook af waarom ik eigenlijk leef. Ik wil elke dag in me bed blijven. Of wanneer ik op school ben wil ik zo snel mogelijk naar huis.

Ik vraag me af waarom ik zo ben en wat dit nu is?

Ook heb ik geen sociale leven. Ik ben altijd thuis ik houd een beetje afstand van mensen. In de klas ben ik meestal stil en praat ik niet zo veel met de andere klasgenoten. Vroeger was ik anders maar nu… Ik weet niet hoe dit komt.

Dit is in elk geval niet goed. Misschien een bezoekje aan de huisarts?

Ja… Maar is het psygisch of lichamelijke probleem zegmaar

Het kan beide. Het kan zijn dat iets lichamelijks je vermoeid. Door de vermoeidheid zie je niks zitten.

Maar zeker weten doe ik niet. Daarvoor zou je echt met de arts moeten praten. Ieder geval veel succes! Ik weet hoe vervelend energieloos voelen is ):

Zoals Supercalifragilistic zegt, ga even langs de huisarts!
Het kan best goed een combinatie van lichamelijk en geestelijk zijn. De huisarts kan eerst kijken of je misschien tekort aan bepaalde vitamines hebt en daar iets aan doen (mijn stemming is stabieler geworden sinds ik vitamine D bijslik bijvoorbeeld), en als hij niets lichamelijks kan vinden kan hij je een doorverwijzing geven naar een psycholoog.

En mocht er op je school een vertrouwenspersoon zijn, kan je misschien een keer met hem/haar praten over je gevoel rondom school.

Kan ook een winterdipje zijn. Laat inderdaad je vitamine D eens prikken.

Inderdaad misschien even naar de huisarts. Of probeer genoeg leuke dingen in te plannen en te doen, die kunnen namelijk ook weer energie geven. Spontane dingen doen geeft vaak ook ontzettend veel energie.

Dit kan heel veel verschillende oorzaken hebben. Kijk eens naar je eetpatroon, slaap je genoeg, winterdipje… Of misschien heb je nood aan een nieuwe uitdaging? Begin met iets nieuws, al is het iets kleins. Zo leer je waarschijnlijk nog eens nieuwe mensen kennen ook. Je hoeft trouwens niet meteen inschrijven voor danslessen of zo bijvoorbeeld ( al is dat wel leuk natuurlijk :stuck_out_tongue: ), maar begin met tekenen, zingen, lopen…
Ga op avontuur, ontdek nieuwe dingen! Heb je ergens een bos in de buurt? Ga er heen met je fototoestel of je tekenblok, ga naar een nieuwe stad of dorp in de buurt.
Je kan ook elke avond dingen opschrijven die je die dag even hebben doen glimlachen. Dit heb ik een tijdlang gedaan en het zorgt ervoor dat je overal leuke dingen in ziet en positiever in het leven staan.

Zoals hierboven al gezegd is, misschien heb je een tekort aan bepaalde vitaminen of een ijzertekort. Als je bloed laat prikken kunnen ze dat zo zien. Als je dan een tekort hebt, kun je bijv. supplementen innemen en voel je je snel beter.

Ik weet niet of je aan de pil bent, maar daar werd ik persoonlijk heel down en lusteloos van. Sinds ik andere anticonceptie gebruik voel ik me veel beter.

Probeer in ieder geval leuke, uitdagende dingen te doen waar je blij van wordt, dat helpt sowieso :slightly_smiling_face:!

Ik heb hetzelfde, alleen opgeven heeft geen zin. Schrijf elke dag een paar dingen op die wel leuk waren en probeer daaraan vast te houden.