geen echte vriendinnen?

goed van je! en dat je beter voelt zonder haar is juist heel begrijpelijk! dat had ik ook. want vaak is het ook zo dat als je niet helemaal jezelf kan zijn bij een bepaalde ‘vriendin’, je er geheid ruzie mee krijgt.xxxx

[i]Zij denkt gewoon dat ze alles met jou kan doen wat ze wil. Je moet nieuwe vrienden maken en ga je gewoon steeds vaker met die vriendinnen om. Op een gegeven moment voelen die andere meelopers zich hetzelfde als jij en nemen hun ook afstand van haar. Dan komt ze wel weer bij je terug… je kan dan 2 dingen doen. zeggen van; oke nu hoeft het van mij niet meer. of het goed maken en dikke vriendinnen worden máár wel goeie regels maken over het omgaan met elkaar.

Over dat feesten, ik zou gewoon gaan. En hoezo bepaald ZIJ dat jij neit meemag. Ik zou dan denken van oke laatmaar ik ga wel met andere vrienden. Dat meot jij dus ook doen. Ga met je broertje/zusje/neef/andere vriendinne/klasgenoten weet ik het. In ieder geval ga… ze gebruikt je gewoon wanneer ze je nodig heeft.

ps. heb je dit allemaal al tegen je moeder verteld? Die weten vaak wel raad! Succes ermee,
xxxxxxxxxxx[/i]

@xFashiionista
Ik zit nog op de bassisschool :flushed:
Maar nog een half jaar en ik zit op de middelbare :wink: Dus dan zie ik niemand meer van mijn klas (want niemand gaat naar de school waar ik ga :stuck_out_tongue:)

Van die meisjes die er enkel zijn voor de gezelligheid, kan je ook echte vriendinnen van maken hoor :slightly_smiling_face: vertrouw ze een paar dingen toe en praat er misschien ook wat tegen op msn en vaak loopt dat goed af

Ik hoop dat het lukt met die andere meisjes uit je klas, als ze te vertrouwen zijn zou ik hen vertellen over de situatie waarin je zit en dat je het moeilijk hebt. Want dit bezorgt je enkel stress en daar moet je zo rap mogelijk uit! Laat die vriendinnen maar links liggen, schijnheilige mensen die je kwetsen zijn voor niets goed. Er zijn genoeg vriendelijke mensen in de wereld :slightly_smiling_face:

Alhoewel ik wel moet zeggen dat dat bitchig gedoe van meisjes meestal wel verdwijnt bij het ouder worden. Ik herken veel dingen hieruit van jaren geleden en het is echt raar dat ik toen niet durfde voor mezelf op te komen en dat die meisjes zulke rotstreken uithaalde. Zou ik me nu niet meer kunnen inbeelden eigenlijk.

Jep, ik heb het mn mam verteld. En ze zei dat hun geen echte vriendinnen waren, maar dat ik ruzie moest voorkomen. Want daardoor gaan mijn cijfers ook lager. Maar ze was het er wel mee eens met mij dat ik echt niets meer met hun te maken wil hebben, wat zij hebben gedaan bij me.

Ik dacht dat ik alles onder de controle had, en dat ik die bitches wel ging vergeten en negeren enzo. Maar Stephanie heeft tegen andere meiden uit de klas verteld wat volgens haar ik allemaal gedaan heb! ze heeft echt allemaal dingen gelult dat ik niet meer met haar wou sporten, en dat ik haar heb gedumpt enzo. Ze zei dat ook echt luidop, zodat ik het hoorde! ik vond het zooo gemeen… want alles daarvan is niet waar, ze heeft de rollen omgedraaid. En die meisjes geloven ook haar. Ik ben er nu 100 % zeker van dat ik Stephanie nooit meer als vriendin wil of überhaupt kan vertrouwen. ze is echt vuil (oke dat is een groot woord, maar het is een feit.)

Hebben jullie ook zulke mensen op school? die echt bitches zijn…

Oh ik weet precies wat je bedoeld allemaal! Ik heb het ook gehad… Echt dagenlang lag ik huilend in mn bed en had ik geen zin om naar school te gaan.
M’n ‘‘vriendinnen’’ werden allemaal 16 (ik ook) en gingen dus steeds meer uit enzo. Was harstikke leuk, totdat ze het op gegeven moment eigelijk wel stoer vonden om veel te drinken en te gaan roken en de slet uit te hangen. Ik vond dat dom en deed daar allemaal niet aan mee. Tja, toen was ik natuurlijk saai en raar en kinderachtig… heel logisch. Toen begon het roddelen, via een vriendin hoorde ik alles wat ze over me zeiden, en dat was niet positief. Veel dingen waren niet eens waar of waren gewoon om me maar af te kraken. ‘‘Ze drinkt echt bijna nooit alcohol, omg.’’ bijv. Ze wisten niet dat ik alles hoorde. Zo zeiden ze bijvoorbeeld een keer tegen mn vriendin; Zeg niet tegen *mij* dat we vanavond daarheen gaan want als zij mee gaat komen we er niet in. Ze mag echt niet mee. (ik word vaak nog niet als 16 aangezien omdat ik 1.58 ben)
Dat was eigelijk wel de druppel en ik begon ze te negeren. Zó hoefden ze niet over mij te praten!

Mijn plaats in de groep werd ingenomen door m’n beste vriendin (zat niet in die vriendengroep, had andere vrienden), die mij van de ene op de andere dag opeens negeerde! Ze stuurde me een smsje met; ‘‘heb ik je iets misdaan dat je zo tegen me doet?’’ Ik heb nog steeds géén idee waar ze het over had maar heb wel een smsje teruggestuurd met dat ze eerst maar zichzelf moest kijken voordat ze wat over mij zei.
Het was altijd heel leuk met haar, we hadden echt de meeste lol. Toch voelde ik me in die vriendschap altijd een soort van gevangen omdat alles wat zij wilde, gebeurde. ‘‘Vanmiddag gaan we bij jou wat doen.’’ ‘‘We kopen 2 zakken chips en die koekjes.’’ Dat soort dingen, nooit werd mijn mening gevraagt en ik durfde hem ook eigelijk niet te zeggen.
Nadat ik ‘‘ruzie’’ had met mn vriendengroep kwam ik meer voor mezelf op en dat deed ik ook bij haar. Waarschijnlijk was ze daar niet blij mee want alles ging niet meer zoals zij wilde.
Ze vertelde tegen mensen uit m’n klas waarom ze opeens niet meer naast me zat (weet niet wat ze zei, maar het viel wel op dat ze ergens anders zat te fluisteren tegen mensen en toen ik ging zitten dat ze een heel boek voor haar gezicht hield zodat ik het niet hoorde. Ik weet trouwens zelf niet eens waarom ze nou niet meer naast me zit, ze ging zelfs helemaal aan de leraar vragen of ze ergens anders kon zitten.)
Het klinkt echt alsof ik iets heel gemeens heb gedaan maar ik weet gewoon écht niet wat ik gedaan zou moeten hebben. Dit klinkt ook weer raar, alsof ik mezelf goed vind ofso en nooit iets fout doe… maar ik heb écht geen idee.

Ik ga nu met niemand van hun meer om behalve met de vriendin die mij alles vertelde wat ze over me zeiden en me ook verdedigde als ze hoorde dat ze over mij praatten. Ik ga nu met andere meisjes uit mn klas om, die vinden het helemaal niet erg dat ik er opeens bij kom en het is daar veel leuker mee, niet al dat geroddel en gezeur enz.

Woow heel verhaal, sorry! Maarja ik wil zeggen dat het echt heel erg kut is, zo’n situatie, maar dat je jezelf er eigelijk gewoon overheen moet zetten, erboven moet staan. Je wordt er veel zelfverzekerder van als je voor jezelf op durft te komen.
Ik doe niet meer iets tegen m’n zin, ik kleed me zelfs heel anders nu; gewoon zoals ik zelf wil! (:

meisje, zo iemand is het echt niet waard!

Ja, ik heb er zo wel gekend. Ik ben dan van school veranderd, nu zie ik ze terug op de universiteit en ik ben nog steeds bang van ze.
Maar meestal gaat dat over met ouder worden, ik hoop dat je nog meisjes hebt in wie je kan vertrouwen? Je hoeft haar toch niet het verhaal alleen te laten vertellen? Vertel jouw kant van het verhaal, niet iedereen zal je geloven, maar degene die het wel doen dat zijn de meisjes die het meest potentieel hebben om jouw echte vriendinnen te worden
veel succes en geef regelmatig eens een update :wink:

Ben het helemaal met je eens!

woow dan heb jij ook veel meegemaakt bij je vriendinnen! maar wat knap dat jij wel goed voor jezelf nu opkomt. Ik herken me echt in wat je vertelde, ook bij mij dwingden ze altijd zo… Bijvoorbeeld dat we bij de chipsafdeling was en dan moest ik meebetalen, terwijl ik geen eens zin had in chips, maar dan kocht ik het maar omdat ze anders boos werd. Een keer heb ik tegen haar gezegt van: nee ik hoef niet chips, dus dan betaal ik ook niet mee! en toen heeft ze me de heletijd negeerd… wat voelde ik me toen rot. Maar ik vind het echt knap dat jij nu wel andere vrienden hebt!

Dankjewel, veel meisjes vragen het nu ook aan mij. Ik vertel het alleen de meisjes die ik denk dat ze geen kant kiezen. Dus ik ga het verhaal niet vertellen aan bitches of mensen die je niet kunt vertrouwen, want die lullen het alleen maar door aan Stephanie. en zo gaat het maar door, en door.

Wat een kutwijf is die Stephanie zeg
meteen dumpen echt waar.
Anders krijg je daar later veel problemen van.
Gewoon nieuwe mensen opzoeken, en beter niemand dan haar als vriendin toch?
Ik weet trouwens wel wat je meemaakt, ben zelf ook laten vallen.

dankjewel! Ja het was echt een kuttijd en ik dacht echt dat het nooit meer over zou gaan maar nu heb ik het veel meer naar m’n zin bij nieuwe vriendinnen :slightly_smiling_face: Ik had echt nooit gedacht dat ik nieuwe vrienden zou maken want ik ben best verlegen en ik durfde niet veel maar door kleine stapjes lukte het en ik ben veel minder verlegen!
En wat jij zegt; zo ging het bij mij ook altijd! Midden op de dag chips, dacht ik, wtf! Maarja dan was het; betaal jij het nu betaal ik het volgende x[not dus], want ik wil nu chips! En ik deed het maar braaf want anders werd ze weer chagarijnig ofso en dat wilde ik niet! Tja toen ik ik wat meer zelfverzekerd werd door die ruzie met die andere vriendinnen zei ik tegen haar ook gewoon; Nee ik wil geen chips dus ik koop het niet. Tja dat was teveel voor haar denk ik… Maar zelfs door 1x nee zeggen durf je de volgende keer sneller te zeggen wat je zélf wilt! Want dat is ook belangrijk en niet alleen wat zij willen. En voel je er niet rot over want het is helemaal niet erg om te zeggen wat jíj wilt, als jij geen chips wilt kopen dan hoef je dat ook helemaal niet te doen!!
Pff kom ik weer met een heel verhaal maarja;
Het komt allemaal goed, echt waar! In zo’n tijd denk je van niet maar achteraf ben je blij dat je niet meer met zulke mensen omgaat, voel je je veel beter en vooral; je leert om voor jezelf op te komen! Good luck everyone (:

ik heb ook zowiets gehad er was een meisje vanaf groep 7 ofsow waar ik echt heel vaak mee omging,beste vriendin.Ik ging echt met niemand anders om…ik had heel vaak ruzie met r maar maakte het altijd goed.sloot me aan bij bepaalde dingen die ze zei,over hoe ze over sommige dingen d8.Had op een ggeven moment het idee dat ze me gebruikte.Ik hoorde dit ook van heel veel mensen,vond eht echt vreslijk.Ik heb een paar x flinke ruzie emt haar gehad.Ik wilde haar niet meer…maar als ik dat zou doen zou ik zo een beetje alleen zij…want wat ik al zei deed alles met haar en ging niet met andere mensen om.In de 2e had ike cht schijt ik ging minder met r om en ook al was ik vaak alleen.In de derde ging ze van school af en ikz it nu in de vierde heb r volgensmij in totaal 3 keer gesproke op msn ofsow…het was meer dat ze me nodig had voor school uitlegge enso want zodra ze weg was was ze me vergete.Omdat ik in die tijd zovaak alleen was zagen mensen mij om iemand die ze konden irriteren…het werd steeds erger en ik was in die tijd (in de 3e) heel onzeker…ik wkam wel voor mezelf op maar ze vonden het leuk als ik boos werd.De ze tijd was evrschrikkelijk overal waren groepjes ik lag er buite…tis een paar x uit de hand gelopen toen wilden ze vechten enso(en ik ben totaal geen vechttype en dat weten zei)ik had een persoon op school bij een project waarmee ik praatte dat luchtte echt op…maar het was niet opgelost,ze gingen toch door en op een gegeven moment had ik 4 meiden die me pestte en derst deed gewoon letterlijk niks zat er gewoon bij.Na de zomer zat ik in een andere klas9zij waren egzakt)en trok ik steeds op met 2 meiden…vind eht nog steeds erg want deze 2 meiden waren ook de meiden die neutraal stonden toen ik werd lasstiggevallen en het zijn de beste vriendinnen van pesters.Maar ik ben nu niet meer zo onzeker(soms wel als ik moet denken aan weat er is gebeurt)maar ik kom nu voor mezelf op,en laat niks over me heen gaan…ik ben verkeerd begonnen ik ben met ene meisje omggegaan omdat ik geen keus had dit had ik nooit moeten doen…okeej dit was mijn verhaal is superlang geworden maar hoop dat je er iets aan hebt wat ik wil zeggen doe nooit iets waar je,je niet goed bij voelt.Het begin is alles moeilijk maar laatz ien dat je iest niet wilt zeg je mening duidelijk dan pas krijgen mensen respect voor je.Ik ben vaak aardig geweest ik heb mensen vaak evrgeven maar ik heb mn lesje geleerd en hoop dat mensen iets aan dit verhaal hebben

Ik zie nu pas dat je laatste reactie xFashiionista pas een maand geleden was…maar ik was even wat vergeten…dat van dat er groepejes enso had ik ook ik voelde me echt vreslijk en ik wilde van school veranderen maar ik denk niet dat ik dat wilde doen om andere vriendinne te krijgen(tis wel een rede)maar meer om aan mezelf te bewijzen dat ik wel okee ben en dat ik vriendenkan krijgen.Dat van die groepjes is superiiritant afventoe zat ik dan bij een paar meiden maar had altijd t gevoel dat ik er bij plaktte…dat mensen konden zien dat ik er niet bij hoor…maar niks gaat zo 1,2,3 je moet geduld hebben en gewoon laten zien dat je een leuk meisje bent…

Ja zeker weten fake vriendinnen, als ik jou was zou ik echt niet meer met hun praten. Gewoon negeren en andere meiden opzoeken.

Ik heb ook zo’n vriendin gehad toen had ik weer eens ruzie en heb ik het dus ook nooit meer goed gemaakt, we hebben nu al zo’n 5 jaar ruzie ongeveer.

vorig jaar zat ( die 2 jaar daar voor in de `1e niet ) zat ik in ene klas met best een aantal meiden maar er waren een soort van kampen en ik zat daar tussen in met 2 vriendinnen een ander vriending ging mee lopen en ze roddelden het kamp 1 vooral er is veel heel veel gezeur geweest want er was een soort leider ook was een van mijn beste vriendinnen ernstig ziek dus zij was er niet maar er was vooral met dat kamp1 met de leider veel ruzzie ook dat haar ziekte niet zo erg was wat heel erg was. Maar gelukkig had ik andere goed vriendinnen maar op msn uitgekat te worden en via sms door een iemand ik ben nog al klein en denken ze vaak daar kun je overheen lopen. maar zit in de 4de heb 5 meisje verder in me klas en verder 22 jongens en het is erg gezellig met een meisje kan ik goed opschieten de andere wonen ver weg maar het is gezellig geeen gekat en een meisje van kamp1 kan ik ook best weer goed mee ze gaat niet meer met de leider om want die zit ook in een andere klas, verder ook al mijn vriendinnen maar ik vind het niet eens erg want het is gewoon fijn zo ik weer wat ik aan me echt vriendinnen heb

sgatyee veel suc6