geen echte vriendinnen?

Ik heb dit ook jaren gedaan en als ik eraan terug denk ben ik blij dat ik toen voor mijn nep vriendin’s neus heb gestaan en gezegd wat ik dacht. Ze moest janken en ik liep lachend weg. Rot maar op en toen heb ik haar altijd genegeerd.

ik wil ook helemaal niets meer met haar te maken hebben, ik ben gister uiteindelijk toch wel opstap geweest. En zij was er toen ook. Toen ze weg moest, gaf ze mij in een keer een knuffel. ik dacht toen echt van : rot op ofzo! eerst moet je me niet, en nu wel? Ik heb maar niets gezegt, en ben na de ‘fake knuffel’ weggelopen.

ze is echt raaar :expressionless:

Ik weet niet welk niveau of wat dan ook je doet maar bij ons kies je eind 3e een profiel en in de vierde volg je dus niet alleen meer lessen met je klas maar ook met andere klassen. Dan heb je niet meer echt groepjes in je klas maar meer een jaarlaag (waar evt ook groepjes in zitten). Stel jij hebt bio en die (KUT)vriendinnen van je niet. Dan kun je daar vriendinnen maken en mee optrekken! Zorg iig dat je voor jezelf opkomt. En niet gaan slijmen en niet erachter aan gaan lopen! En als ze opeens weer aardig gaat doen moet je gewoon zeggen dat ze op kan flikkeren, of haar negeren.

Ja en volgende keer brul je dat gewoon tegen haar en roep er gelijk nog even achteraan dat ze een kutvriendin is en dat het super asociaal is wat ze doet (en dan ook gewoon zeggen wat ze doet).

Als zij bijvoorbeeld tegen je zegt dat je wel mee uit mag en daarna weer niet. Moet je gewoon zeggen wat er gebeurt. Je zegt dan tegen haar: “Hallo, eerst mag ik wel mee, dan weer niet, lekkere vriendin ben jij, je dumpt me gewoon. Ik ben je slaafje niet ga maar lekker je cavia’s comanderen, rotkind.”

Dat is tenminste voor jezelf opkomen en dan weet ze niets meer te zeggen. En als ze dan iets zegt als: “Jezus hoeft niet gelijk zo boos te doen…” dan zeg je: “Tss, ik dis je en nu weet je niets meer te zeggen” en dan… Last but not least, poep je op haar hoofd. :grinning_face_with_smiling_eyes: Okee, dat doe je niet, maar wel even laten merken dat je niet bang bent! Echt meid je laat echt over je heen lopen.

:dancing_women:

wat een bitch. ik zou háár zelf dumpen en opzoek gaan naar een andere vriendin, want dit is gewoon geen vriendin. of ze heeft gewoon heel erg last van haat menstruatie elke keer

wat een stomme nepvriendin, maar ik snap het denk ik wel, wsl. zijn zij jouw enige vriendinnen en ben je bang dat als je ze de waarheid verteld je niemnd meer over hebt, maar als ik jouw was zou ik echt stoppen met met hun om te gaan, succes!

Daarom moet je dus je kans grijpen als je in andere klassen terecht komt! Ik bedoel, dat hebben we in de brugklas toch ook allemaal gedaan ^^
Zoek nota bene een ander vriendloos persoon!

negeren als ze ruzie hebben, laat hen ook wat voor jou doen!

Wat ben ik blij dat wij zo’n geweldig groepje hebben met zn zessen!

ik zou het andersom doen, eerst andere vriendinnen zoeken in je klas (dan vrage nze je dus ook niet waar je ‘vriendinnen’ zijn geblven) en als die vriendin van jou gemeen doet nog 1 keer kan je gelij knaar je nieuwe vriendinnen :stuck_out_tongue:

je hebt gelijk, ik moet meer voor mezelf opkomen! ik heb haar vandaag de hele dag negeert, en ze keek me toch arrogant aan! en Monique zei zonet op msn hoi en hoe gaat het? ik zei tegen der dat ze kan opflikkeren, omdat ze de hele dag geen EEN woord heeft gezegt tegen mij. En dat ze me vet arrogant en negeert. Dus ik begin er nu al steeds aan te werken! Dankjewel allemaal meiden! <3

en ja ik ga poepen op haar hoofd hahaha! xD

bah wat een verschrikkelijk mens. ik sluit me volkomen bij de anderen hier aan; gewoon dumpen die handel.
die stephanie is waarschijnlijk zo’n type die je laat vallen of je negeert als ze geen ‘behoefte’ aan je heeft. en als het haar een keer wél uitkomt verwacht ze natuurlijk wel van jou dat jij haar met open armen ontvangt! hartstikke logisch toch?!
pff.
ze is je echt niet waard. en ik weet dat het inderdaad moeilijk is om zomaar nieuwe vriendinnen te maken, al helemaal als er van die groepjesvorming is.
maar ik kan je wel wat vertellen over mijzelf, ik heb namelijk ongeveer een jaar geleden ook erge ruzie gekregen met één van mijn vriendinnen destijds. ik had ook al regelmatig discussies en meningsverschillen met haar, en vaak dan negeerden we elkaar een poosje om vervolgens weer poeslief tegen elkaar te doen.
jouw situatie is dus erg herkenbaar voor mij.
nou, daarna op school praatte dat meisje helemaal niet meer met me, ik mocht niet meer meefietsen met haar en een andere vriendin naar school, etc.
ik begon steeds meer te merken dat mijn andere vriendinnen haar kant kozen en mij links lieten liggen. dat kwam zo hard aan.
nou, wat ik toen heb gedaan? ik ben zo naar een ander groepje uit de klas gegaan. en weetjewat? ze vonden het niet raar ook. ze waren zo aardig voor me, echt een ongelofelijke steun op dat moment!
ik denk dat dat vooral kwam omdat ik ze het heb uitgelegd. ik zat namelijk een keer alleen in de aula, want we hadden tussenuur en die ex-vriendinnen waren naar buiten. nou, dat ene groepje zat aan de andere kant van de aula. op een gegeven moment zat ik daar echt met tranen in m’n ogen en is één van die meisjes naar me toe gekomen, en vroeg of ik bij hen wou zitten.
nou, je begrijpt het wel, toen kwam dat hele verhaal eruit.

mijn eigenlijke punt is: je moet niet teveel denken van: o nee straks vinden ze me maar een overloper of dergelijk.
want in zo’n situatie mag je best een beetje meer aan jezelf denken.
dat heb ik ook gedaan, en ik ben er heeel blij mee want een paar van die meisjes zijn goede vriendinnen van me geworden, en ook heb ik nog drie super vriendinnen (uit andere klas)

succes ! xxxxxx

wauw… jouw verhaal spreekt me echt aan op een of andere manier. Wat ik zonet dikgedrukt heb gedaan, is ook wat er gebeurd bij mij. Maar erg bedankt van je steun, en dat je me wat tips geeft! Ik heb er echt wat aan! En ik ga zowieso morgen bij een paar andere meisjes zitten.

xxxxxx

heee, wat fijn dat je wat hebt aan mijn verhaal! ik dacht namelijk dat ik misschien een beetje egoïstisch overkwam, want ik had het eigenlijk voor het grootste deel van de tijd over mezelf…
maar goed, ik hoop dat die andere mensen uit je klas je net zo zullen ‘opvangen’ zoals ze bij mij gedaan hebben! houd je ons op de hoogte? :slightly_smiling_face: xxxxx

Heee, nee het was helemaal niet egoïstisch van je! ik vond het juist fijn dat jij je verhaal ook even kwijt kon, zodat ik ook weet wat er met andere meiden gebeurd in zulke situaties. Natuurlijk hou ik jullie op de hoogte!

Today:
Ik ging in de pauze bij andere meisjes zitten, en heb met hun wat gepraat. En verder heb ik Stephanie de hele dag negeert, en zei mij ook. Ik voel me steeds beter zonder haar. Het klinkt misschien raar, maar het is echt waar! Ik kan meer mezelf zijn zonder haar.

xoxo

Ik ken dat van jouw heel goed,
Ik heb dat nu ook ik zat eerst bij een groepje een beetje de stoerdere die ierdereen uit lachen elkaar half gebruiken en als ze je niet kunnen gebruiken kun je oprotten! Ik ben door hun mijn beste vriendin kwijt geraakt. Maar elke keer als ik bij hun stond en ik zie een keer wat (ik zei niet zoo veel ) dan was het “Grappig” en dan zaten ze je de hele week daar mee rond te roepen. VRESLIJK!
Maar nu zit ik bij 3 vriendinnen en daar praat ik veel meer daar voel ik me ook meer thuis. Alleen is daar een meisje van die onderhand de hele dag chaggie is, en 1 denk dat ik haar vriendinnen afpak. Maarjaa aankomend schooljaar zit ik niet meer bij hun is de klas… dus miss. dat ik dan andere goede vriendinnen krijg…
Srry dat ik hier alleen over me zelf praat maar dan is het verhaal er te minste uit…
Meid ik hoop echt voor je dat je goede vriendinnen krijgt! Want dat is echt fijn!

Hee, wat fijn dat jij je verhaal ook kwijt kunt hier! Dat is trouwens voor alle meiden bedoeld hoor, dat jullie hier allemaal het verhaal kwijt kunnen. En dat we er dan ook over praten, of tips geven.

Maar wat vervelend dat jij dit nu ook hebt meegemaakt. Maar gelukkig heb je nu wel een ander groepje, maar wel vervelend dat een ervan steeds sjaggie is. Hoeveel jaar moet je nog naar dezelfde school?

Wat een kutsituatie :S Hoe lastig het ook voor je is, dumpen die handel! Dat is géén echte vriendin, vriendinnen behandelen je zo niet. Waarschijnlijk kiest zij jou er steeds uit als ‘zondebok’, omdat je je steeds laat doen. Als ze je nog zo behandelt, bijt van je af! Daar zal ze zeker van schrikken, omdat ze dit niet gewend is van jou. Ik ben er vrij zeker van dat ze dan op zoek gaat naar iemand anders om hetzelfde bij te doen. En als Moniek ook al 3 jaar jouw vriendin is, dan zal ze toch ook wel met jou willen omgaan zonder Stephanie i.p.v. met haar mee te lopen? Anders kan je daar ook je conclusies uit trekken… Ga iig om met andere mensen uit je klas ofzo en maak nieuwe vrienden. Anders blijf je vastzitten in die situatie, vrees ik… Succes!

Proberen nieuwe vriendinnen te maken!