geen echte vriendinnen?

Misschien zijn hier meerdere topics over, maar ik wou graag mijn verhaal kwijt, en ik wou graag weten wat jullie er van vinden. Ik zit nu in de derde klas, en heb al sinds de eerste klas twee dezelfde ‘vriendinnen’. Een ervan (Stephanie) heb ik ongeveer al sinds drie jaar elke maand ruzie met haar. Het gaat over kleine dingen, terwijl ik het helemaal niet heb gedaan. Ze zoekt zegmaar ruzie elke keer. Of ze is gewoon die hele week chagrijnig en reageert alles op mij af! Dan gaat ze me de hele week negeren, en ziet ze me dus niet staan. Ze betrekt haar vriendinnen ook met haar mee uit andere klassen. Ik sta dan heel vaak alleen. De andere vriendin (Moniek) loopt dan vaak met haar mee. Dit gaat al drie jaar lang. Ik geef Stephanie altijd haar zin, en bied mijn excuses dan aan terwijl ik niets misdaan heb. Ze heeft al drie jaar de macht, en ik kan daar niets meer aan doen. Ik maak het dan goed, omdat ik dan geen vijanden (andere vriendinnen van Stephanie ) om me heen heb, en doen die meisjes weer aardig tegen me. Ik zit ook samen met Stephanie op sport, op Volleybal. Dus als ik ruzie heb kom ik haar daar ook altijd tegen. We zouden dit weekend gaan feesten in een discotheek, en zouden begin van de avond samen opmaken met ons groepje. Alleen ik mag niet meer mee, dat zei Stephanie recht in mijn gezicht. Dat deed echt heel erg pijn… Ze sluit me dan heel vaak buiten. Ze wou ook niet meer met me samen fietsen naar de sport vanmiddag. Ze zei dat ze liever alleen fietste. Ik weet gewoon echt niet meer wat ik moet doen, want ik had zo’n zin om dit weekend met hun te gaan feesten. Dat kan nu ook niet meer doorgaan. Vinden jullie dat nou fake vriendinnen? Of ligt dat aan mij…
Sorry voor dit lange verhaal, maar ik moest het gewoon kwijt…

Zó herkenbaar :grinning_face_with_smiling_eyes:
Wat ik dan doe is gewoon met andere vriendinnen optrekken en haar ook negeren, dan trekt ze vanzelf wel bij.
Als ik jou was zou ik, als dat niet werkt, andere vriendinnen maken, zij zijn jou niet waard!

Inderdaad, met andere vriendinnen optrekken en haar even negeren. Maar of ik dat nou goede vrienden zou kunnen noemen? Nee…
Bedoel als jij er alleen bent zodat ze zich op je af kan reageren, dan laat maar lekker zitten, dan koopt ze maar een boksbal ofzo.

toevallig nog een topic met hetzelfde titel

en owja, het zijn fake vriendinnen. Ik heb ook zulke vriendinen gehad, 3 susjes van elkaar, zij werden meteen boos als ik iets voor de grap zij, en toen gingen ze op vakantie vorige zomer en sindsdien niet meer met elkaar gepraat. wij waren onze hele leven vrienden maar blijkbaar waren zij ook fake met mij. Gewoon scheit hebben , hebben zij ook aan jou , op een dag vind je echte vrienden! en dan hebben die vriendin niemand meer!

Kan me voorstellen dat het pijn deed dit te horen.
Aan de andere kant is het misschien beter zo en geeft het minder stress aan jou om haar altijd maar tevreden te stellen.
Hoe lang had je dit nog volgehouden??
Neem rust, schrijf het van je af, denk na en maak een nieuwe start.
Laat haar een poepie ruiken dat je ook zonder haar kan en laat haar lekker wijs doen met de rest.

dankje meiden! ik weet nu dat ik het niet meer pik, en dat ik klaar met hun!
maar het probleem is, dat er allemaal groepjes zijn gevormd in m’n klas, en dat ik dan echt niet meer ergens bij kom… het is echt moeilijk om echte vriendinnen te krijgen…

Zoek vriendinnen buiten je klas! Heb ik ook, is het ook leuk om met hen te praten over dingen waar zij zelf niet bij waren ofzo

Ik heb buitenschool wel 1 echte vriendin. Alleen omdat we het allebei erg druk met school hebben, kunnen we niet elk weekend afspreken. Maar het is gewoon fijn om op school echte vriendinnen te hebben. En andere klassen zitten ook niet echt meisjes waar ik vriendin mee ben ofzo…

dat heb ik nou ook. eerst was ik goeie vriendinnen met 2 meisjes, waar ik inmiddels niet meer mee om ga. maar nu zit ik dus in een nieuwe klas, en iedereen heeft dus al een groepje dus eigenlijk pas je er nergens meer bij. en de meeste zijn ook best wel lullig of ze laten gewoon duidelijk merken dat ze mij niet als vriendin willen hebben. verder zijn er nog wel aardige meisjes uit andere klassen, maar als ik daar mee om ga in de pauze dan vragen zij ook weer van : waar zijn je vriendinnen? (dat bedoelen ze volgens mij niet lullig ofzo, maar gewoon een vraagje) en als je dan antwoord dat je geen vriendinnen hebt lijk je ook weer zo vriendloos. En als je zegt dat je een kutklas hebt vragen ze zich dan weer af waar de meisjes zijn waar je eerst mee om ging.

Weet je wel zeker dat er in andere klassen geen aardige mensen zijn? Ik dacht dat eerst ook, maar je moet ze gewoon leren kennen, dan maak je vanzelf vriendinnen!

maar hoe maak je nou subtiel vriendinnen zonder dat je hopeloos overkomt?

want stel je kent wel leuke mensen, maar je gaat er niet echt mee om ofzo, dan is het toch raar dat je ineens naar de pauze naar ze toe gaat van ; heeeee , hoe gaat het. en dat dan elke pauze.

Hee, je zit met precies hetzelfde probleem.
Idd, niet echt goede vriendinnen… net zoals de mijne, helaas.

Er zitten wel een paar aardige meisjes in een andere klas, maar dat zijn absoluut geen vriendinnen. dat zijn meer meisjes voor de gezelligheid, dan problemen of iets belangrijks aan te vertellen. Ik zit zegmaar ook op een hele kleine school, en ik ken ook iedereen wel…

-

jaa dat bedoel ik! waar je niet mee omgaat, en dan ineens wel dan denken zij ook van : wat moet ze hier ? waarom gaat ze niet naar haar eigen ‘vriendinnen’?

Stephanie belde naar me zonet waar ik bleef, want ik moest naar volleybal, maar ik had echt geen zin, om haar weer te gaan zien. En dat ze dan ineens weer schijnheilig tegen me gaat doen. En ik had heel veel nog te doen, dus ben ik niet gegaan! Maar ze belde dus waar ik bleef, en dat ze vet lang op me had gewacht en dat ze daardoor nu bijna telaat was op sport. Ik zei zo van: Jij wou niet met me fietsen naar volleybal, dus waarom zou je dan wachten op mij? Toen was ze gedisst en zei ze zo van : jaa laat dan maar, en toen hing ze op. ommmggg ik kan echt niet meer over haar!

de pot op met dat kind.

Ze weet dat ze jou in haar macht heeft en daar maakt ze gebruik van.
Dat noem ik inderdaad geen echte vriendin. Dump haar en ga opzoek
naar vriendinnen die wel echt zijn.

Bedankt meiden!