Geen echte vrienden😔

Hoii, ik wil even mijn verhaal kwijt

Ik zit in de 1e, ong 4 maanden. het probleem is dat ik geen echt vrienden heb.
Ik had een nieuwe klas en kende niemand, dat vond ik leuk. Ik heb niet echt een leuke klas en de meisjes die nog niet in een gesloten groepje zaten waren niet echt mijn type. Natuurlijk liet ik dat niet merken en deed tegen iedereen aardig. Ik had 2 meisjes ontmoet die me wel aardig leken boor in de pauze. Nu hebben ze me in de steek gelaten. Het zijn echte nep vrienden die kinderachtig zijn, maar toch vind ik het jammer dat ik niemand hen in de pauze op school en in mijn vrije tijd. Er zijn npg 3 meisjes in mijn klas die met hun meedoen en eentje probeert mij eronderuit te halen.
Ik heb geprobeerd om met andere mensen op school in contact te komen maar dat is me niet gelukt. Ik heb wel een ander meisje ontmoet waar ik nou mee omga voor in de pauze. Alleen is zij het kinderachtigste meisje dat ik ken😂. Ze schreeuwt zomaar heel hard op school mijn naam en draagt een rode broek met stippeltjes en een kinderachtige trui (maar dat moet ze zelf weten, iedereen heeft een andere smaak)
Ik snap het niet. Ik heb een eigen stijl maar die is een beetje gewoon, en ben knap(niet opschreperig bedoeld. Ik ben boerig en nuchter opgevoed. Maar ik zie er niet uit als een boerin( totaal niet) ik hou van mode maat ben geen tutje. Heeft iemand tips wat ik moet doen, voel me echt somber en weet niet wat ik zonder echte vrienden moet doen. Een sport is geen optie. Alvast bedankt!!!:joy::see_no_evil:

hoi, ik zit in de tweede en ik had dat ook. ik zou kijken of die ‘nep’ vriendinnen het miss niet zo bedoelen. als je al een keer met ze afgesproken had zou ik het gewoon vragen. als dat nog niet was zou ik ze laten lopen ookal is dat moeilijk. met die ‘kinderachtige’ vriendin zou ik een keer mee afspreken en dan met haar gaan shoppen. als ze dat altijd met haar moeder doet, zeggen dat het met jou ook leuk is. als je dat een beetje eng vindt niet doen dan niet. andere optie: maak nog meer nieuwe vrienden ga in de pauze naar mensen die je kent via je nepvriendinnen. :sunglasses: :sunglasses: :sunglasses:

^ Michelle, als dat je eigen naam is, is het misschien handig deze te veranderen :slightly_smiling_face: nu kan iedereen zien wie jij bent en hoe je heet (en je opzoeken op facebook)

Verder ken ik het probleem maar zou ik niet weten wat je eraan kan doen. Je geeft aan dat sport geen optie is, komt dat omdat het bewegen is? Misschien kun je een andere cursus gaan doen, of op muziekles ofzo :slightly_smiling_face:

hoi,
had ook een beetje hetzelfde probleem vorig jaar!
dit klinkt ook misschien een beetje kinderachtig maar als je nou een paar mensen uit je klas vind die je wel aardig en jouw type lijken vraag dan aan je mentor of je nieuwe plekken mag en dan of je langs diegene mag zitten. (maar zorg er wel voor dat je mentor niet denkt dat je een ‘loner’ bent, want dan gaan ze je anders behandelen enzo) :wink:
hopelijk helpt dit
xx

Hey! Ik had het zelfde probleem in de eerste. Ga leuke dingen doen! Hobby’s etc. Doe mee aan cursussen of ga op toneel! (Toneel is echt heel goed om vrienden te maken!) Ik had/heb ook dat de mensen uit mijn klas mijn type’s niet zijn. Ik ben namelijk anders dan hen en zij vinden dat niet zo heel erg leuk :stuck_out_tongue: Gewoon je best doen op school, Je vind vanzelf wel mensen. Dit is slechts een rot periode. Het komt vanzelf wanneer je ouder wordt, dat beloof ik je! En anders online op een chat kijken? Ik weet nog dat ik daar mijn (beste) vriendin heb ontmoet. Zo grappig! We zaten er slechts op voor de lol. Ik ken haar nu al 4 jaar en 4 jaar hebben we een leuke vriendschap!

Ik wens je heel veel succes! X

Hey in je vorige topic zei je dat je niemand had in de pauze, nu heb je tenminste iemand ! Ookal vindt je haar kinderachtig het is nog altijd 100 keer beter dan alleen in de pauze staan toch?

Misschien moet je niet kieskeurig zijn en wel gewoon leuk contact houden met dat ‘kinderachtige’ meisje. Jij vind al die dingen wel van jezelf maar misschien vinden anderen wel iets heel anders van jou.

Had ik ook in de eerste, maar ik denk dat het komt omdat alles ineens zo nieuw is. Heb heel veel andere vrienden gehad omdat je op de middelbare nooit dezelfde klas houdt. Denk dat het vanzelf wel komt. Ik zou ook gewoon met dat meisje waar je in de pauze bij zit mee blijven omgaan. Een beetje kinderachtig is niet erg toch? Kan leuker zijn dan ‘‘serieuze’’ mensen hoor.