geen doorzettingsvermogenh

hoi!
ik zit met best wel een vervelend probleem, ik heb niet echt doorzettingsvermogen.
ik heb er vooral last van met school (hierdoor blijf ik ook zitten in Vwo 4)
ik leer nooit goed en ga liever tv kijken of paardrijden.
waar ik ook echt gek van word is dat het niet lukt om een paar kilo eraf te krijgen.
ik ben in het laatste jaar bijna 10 kilo aangekomen en ik wil er graag weer wat vanaf (bikini tijd!!)
elke keer zeg ik: ik begin morgen!
maar als ik dan begonnen ben lukt het een dag of 2 en dan krijg ik heel erg vreetbuien waardoor het weer voor niets was…

kunnen jullie mij alsjeblieft tips geven?

liefs,

zoek iemand die het samen met je wil doen. zo krijg je ook motievatie van een ander en lukt het meestal ook beter.

succes er mee x.

dankje! dat is een erg goede tip!

Same problem. Ik ga dit topic even volgen :slightly_smiling_face:

Wat voor mij heel erg heeft geholpen is om een doel te zetten en als je dat doel gehaald hebt jezelf te belonen. Zoiets van: als ik een 8 haal voor deze toets dan mag ik die nieuwe schoenen kopen.

Wat het diëten betreft: ga niet op een streng dieet en maak kleine veranderingen. Bijv:
Week 1: Drinken (frisdrank etc) vervangen door water en thee.
Week 2: Snacks vervangen door fruit.
Week 3: Gezond beleg op je brood.
Week 4: Max 1x per week een ‘zondigdagje’ (slecht avondeten, een paar slechte snacks)
Week 5: 2 uur voor je gaat slapen niets meer eten.

Zorg dat je verspreid over de dag 3-4 liter drinkt. Heb je honger, drink eerst een glas water. Heb je daarna nog honger, EET! Pak wel wat gezonds, zoals fruit. Heb je daarna nog trek, smeer een broodje met gezond beleg. Eet altijd als je honger hebt, alleen dan gezond, anders hou je het niet vol.

Probeer niet te weinig te eten, dan loop je alleen maar meer kans op een vreetbui omdat je zo’n honger hebt. Dus 3x een maaltijd op een dag, en dan nog 3x een tussendoortje. Probeer die 6 eetmomenten wel zo gezond mogelijk te houden, dus gezond beleg op je brood, geen vette sauzen bij je avondeten en als tussendoortjes bijvoorbeeld fruit of groente, een cracker met mager beleg, een rijstwafel of een volkorenbiscuitje. En verder de hele dag veel water drinken, dat zorgt er ook voor dat je minder honger hebt. Als je voelt dat je zin krijgt in iets slechts, zoek dan afleiding, ga sporten, naar de stad, bel een vriendin, zorg dat je iets te doen hebt. Je kan ook motivatie plaatjes op internet zoeken, er zijn echt heel veel health Tumblrs en die helpen ook goed. Succes in elk geval!

bedankt meiden! ik ga hier echt iets mee doen!