Geen contact meer met vriend?

Hallo gs’ers

Ik zit met veel frustratie en ik kom er maar niet uit hoe veel ik er ook over nadenk.
Namelijk mijn vriend is (zoals iedereen!) niet perfect, en het is ook afentoe disccusiëren en we hebben zo ook onze ruzie’s. Maar nu zit ik met iets wat me echt helemaal gek maakt.
We vertellen elkaar altijd als we iets belangrijks hebben en hoe we dan kunnen plannen wanneer we elkaar zien (we zien elkaar twee tot drie keer in de week).
Maar ik merkte vaker dat hij het wel eens vergat, terwijl we het er ‘face to face’ uitgebreid over gehad hebben. Vond ik niet erg maar op gegeven moment gebeurde het even te vaak. Ik ga hem niet elke dag herinneren eraan natuurlijk.
Hij werkt fulltime en ik studeer nog en heb daarnaast nog mijn schoolwerk te doen/leren.
Nou waren we aan het appen en hij zei vroeg aan mij 'zien wij elkaar maandag nog? Want mijn vriend heeft me uitgenodigd ‘s ochtends koffie te drinken’
Ik heb gereageerd toen met ‘Ik snap je niet? Ik moet maandag gewoon naar school?’
Hij ‘Oh ja ik dacht dat er iets was maandag, maar dan weet ik dat.’
Ik ‘Ja ik heb theorie examen training van vijf tot acht.’
Hij ‘Oh ja ja nu weet ik het weer, oke dan is het goed.’
Maar zo gaat het dus elke keer, en voor mij even te vaak. Dus ik werd lichtelijk geïrriteerd en liet het ook merken op whatsapp, ik ben van mezelf heel gevoelig voor het gedrag van andere naar mij toe en ik voelde me dus net of ik al die keren tegen een muur sprak, omdat hij het altijd vergeet.
Ik liet merken aan mijn reacties in ons verdere gesprek dat ik geïrriteerd was.
Hij ‘Is er iets, ben je boos?’
Ik ‘Nee ik ben niet boos, maar ik vind het gewoon irritant dat je het telkens vergeet.’
Hij ‘Oke is goed’
Ik ‘Nee het is niet goed?’
Toen ging hij raar doen op mijn berichtje en toen was ik het echt zat.
Wat een k*t antwoord ‘Oke is goed’.
En toen was het klaar, hij appte niet meer. Dit was trouwens allemaal 's middags 3 februari.
En tot nu toe aan heb ik ook niks meer gehoord. Ik ga hem ook niet appen want ik ben altijd heel makkelijk met dit soort dingen maar nu niet meer want het werkt niet.
En dat hij me vanavond zal appen of morgen zit er ook niet in.

Hoe moet ik hier nou op reageren en wat moet ik hier mee?
Ik heb een vriend die ik niet zie (oké dat kan) maar óók niet spreek?!
En ik heb het er over gehad met een vriendin van mij.
De planning was dat ik morgen avond naar hem toe zou gaan en daar zou slapen, maar ik denk dat ik dat laatste deel even oversla. Ik ga wel naar hem toe maar alleen om te praten, of naja om hem te laten praten want hij zal wel weer heel veel te zeggen hebben wat hij wel niet niet fout heeft gedaan… eh ja zo gaat het altijd =’).
Maar ik had het er over met mijn vriendin (ik vertel haar alles als er is iets) en zij zei ook dat het verstandig was om dan even een nachtje alleen te slapen omdat hij anders te makkelijk krijgt wat hij wilt.
Nou moet ik toegeven ik ben heel makkelijk geweest en te lief in onze relatie en daar loop ik nu wel wat vaker tegenaan.

Wat zouden jullie doen in zo’n situatie? Als je vriend je niet meer appt (behalve ‘Oke is goed’) nadat je hebt gezegd dat je iets niet leuk vind wat hij heeft gedaan/gezegd. Want mijn gedachten razen maar door… :bored:

Wat dacht je ervan om erover te praten met hem? En dan niet laten blijken dat je boos bent door reacties in een whatsapp gesprek. Gewoon face-to-face, en dan precies aangeven wat je dwars zit. Hij kan geen gedachten lezen. Jongens zijn vaak niet heel goed in subtiele hints, en ik gok dat hij niet weet dat dit je zo hoog zit.

Heeft hij een agenda? Zo ja, stel voor dat hij jullie afspraken daarin zetten, en zo nee? Koop een agenda. Misschien is hij gewoon vergeetachtig? Dat heb ik ook heel vaak, en dan vergeet ik zomaar een afspraak met een vriendin. Praat er in ieder geval over met hem. En dan niet met het van te voren bedachte idee dat hij allemaal dingen gaat ontkennen, want dan heeft het gesprek al geen nut meer. Dan zet je er zelf al een negatieve sfeer in, en dan word het niets.

Ik zat een paar dagen in precies die situatie.
Ik was even geirriteerd door mijn vriend en zei ook heel duidelijk dat ik niet verder ging met het gesprek omdat hij me alleen maar boos maakte.
Vervolgens 48 uur niks van hem gehoord.

Dit was van zijn kant uiteindelijk helemaal niet slecht bedoeld. Hij had iets van je bent boos. Dus ik laat je gewoon even met rust en als je behoefte hebt om met me te praten dan hoor ik dat.

Dus waarschijnlijk is het van jouw vriend helemaal niet van ‘‘Ik ga je lekker negeren’’, maar wil hij je gewoon even tijd geven om alles op een rijtje te zetten.

En dat vergeten… Tja. Daar zou ik persoonlijk ook niet zo ontzettend boos om worden. Mijn vriend is ook ontzettend vergeetachtig. Ik kan in de ochtend tegen hem zeggen dat ik om 4 uur die dag mijn tentamen heb. En dan vraagt hij om half 6 waarom ik nog in de trein zit en nog niet thuis ben.

En geen ruzie maken via app. je begrijpt elkaar altijd verkeerd

Als mij iets dwars zit, dan bespreek ik dat graag face-to-face. Ik kan dit niet verbergen, dus hij merkt al snel dat er iets aan de hand is. Hij moet er nog aan wennen dat ik dit strikt face-to-face bespreek… en er spookt dan ook vaak vanalles door zijn hoofd. Máár, dit is altijd beter dan miscommunicatie, wat tot een onnodige ruzie of verdriet kan leiden.

Dus: Praat met elkaar, face-to-face.

Kleine update

Hij appte mij vamiddag met Goedemorgen en ik reageerde daarop. Hij vroeg of ik boos was en toen hebben we een heel gesprek gehad en nu zitten we nog steeds in dezelfde situatie, allebei boos op elkaar om onze eigen redenen.
Ik twijfel heel erg of ik vanavond naar hem toe moet gaan om te praten want ik zie daar best tegenop omdat ik altijd degene ben die dat initiatief moet nemen (anders zie ik hem gerust een paar dagen weer niet).
Maar het lijkt me ook wel weer verstandig om het wel te doen.
Hij is rond elf uur pas klaar en ik moet morgen wel vroeg op maar ik wil niet zo’n rottig weekend hebben want ik ga er in blijven hangen met mijn gedachte.
En voor degene die zeggen dat ik te hard ben voor hem, ik heb in mijn verhaal geschreven dat ik voorheen altijd ietsjes te makkelijk en te lief ben geweest vandaar dat ik nu een andere instelling heb.
Ik weet dat whatsapp geen oplossing voor de ruzie is maar om er vanavond naartoe te gaan zie ik best wel tegenop omdat we dan eerst weer gaan discussieren en doorgaan en uiteindelijk wel toegeven (wij allebei, dus ik ook).
Ik heb het ook niet op de beste manier aangepakt maar zo maken we beide wel weer fouten zoals iedereen.
Maar hij begon vamiddag een beetje kinderachtig te doen over hoe gekwetst hij wel niet was en hoeveel hij wel niet allemaal voor me doet.
Alsof 't een wedstrijd is. Ik zet altijd 100% in voor ons en hij ook, maar dan vind ik dit niet eerlijk. En hij zegt ook dat wat ik heb gezegd van hoeveel hij voor me betekent dat dat niet waar was. Nou dat heb ik nooit gezegd dus daar maakt hij me bozer mee…
K weet niet hoe en wat ik moet doen nou, waarschijnlijk ga ik er vanavond heen en daarna weer naar huis. Maar hoe moet ik het nou aanpakken als ik daar ben?

Jezus jullie maken echt ruzie om niks. Hij vraagt alleen maar bevestiging. Echt ik zou hier geen probleem van maken, jullie zijn beide kinderachtig bezig.

In tegenstelling tot eerdere reacties snap ik je heel goed. Het is niet zozeer het onderwerp waar je boos over bent, maar het constant moeten herhalen (alsof het hem niet uitmaakt) en het steeds zelf naar hem toe stappen (in plaats van dat hij naar jou komt). Ik zit nu in vrij dezelfde situatie, dus misschien snap ik je daarom wel.
Ik weet niet of je hem vanavond nog hebt gezien? Ik zou inderdaad het face-to-face uitpraten, en niet via app (trust me, doe ik ook (te) vaak, maar is echt zo dom).

Ik heb uiteindelijk voor mezelf bedacht (nadat we het hadden uitgepraat), als hij me wil zien, dan neemt hij wel initiatief. Zo niet, dan zie ik dat ook wel. Ik plan nou heel veel dingen met vrienden/vriendinnen enzo, zodat ik hem niet steeds mis, en ik hoop dat hij dan meer initiatief neemt.

Succes ermee! :sob::muscle:

Ik snap dat je nu een andere instelling hebt, maar ik denk niet dat je die nu op een goed moment toepast. In precies was er niks aan de hand, hij vroeg enkel alleen even om bevestiging. Hij ook kunnen denken zal wel oid. Je hebt in het verleden misschien over je heen laten lopen, en het is goed dat je dat nu niet meer wilt, maar dan moet je dat wel doen op een moment dat het terecht is en op een moment dat je dus voor jezelf op moet komen. Ik vond dat nu niet echt van toepassing eerlijk gezegd, maar gebeurd is gebeurd. Hoe ging het gesprek vanavond?