Geen concentratie & snel afgeleid & word gek van mezelf

Hee Allemaal!,

Ik word echt helemaal gestoord van mezelf! Ik zit nu 2e klas op Havo/Vwo niveau, maar ik wil zo graag naar vwo!
Nu is mijn probleem dat ik super snel afgeleid ben! Door de tv, computer, telefoon etc. Nou verwacht ik jullie antwoord al met:" Sluit je op in je kamer zonder iets behalve boeken." maar dat hou ik maar een half uur lang uit en dan denk ik … Whatever schijt aan die toetsen en hopla weer 2 uur kwijt aan achter de pc zitten…
Geef me asjeblieft wat tips!
Liefs,
Mij

haha t zelfde probleem hier, kan je niet helpen dus. :relieved:

bij ons zeuren al die leraren over discipline, en orde.
dat een leerling 2 uur per dag huiswerk moet maken (die 2 uur lukt mij net in een week)

kan je niet in de woonkamer gaan zitten waar iemand misschien op je kan letten ofzo.

ik geef je 1 tip : ga op huiswerkbegeleiding, daar kan je namelijk niet denken fockit! je zit daar gewoon te werken met iedereen en als je iets niet snapt krijg je nog hulp ook

Ik herken het, en het is echt heel vervelend!
1 ding:
Beter een half uur actief werken/leren, dan 2 uur met je boeken voor je zitten maar niks opnemen!
Probeer dus een actieve houding aan te nemen.
Klinkt makkelijker gezegd dan gedaan, maar probeer je een klein beetje te interesseren voor waar je mee bezig bent. Ik kan me voorstellen dat dat bij wiskunde niet te doen is, maar bij de meeste andere vakken wel.

Verder:
Spreek bijvoorbeeld met jezelf af: ik lees zoveel bladzijden/ maak zoveel opgaven, en dan mag ik even pauze nemen. Maar dan ook echt actief lezen/maken! En dwing jezelf om na 20 minuten ook echt weer even door te gaan.
Veel succes :slightly_smiling_face:

Bedenk ook hoe je je achteraf gaat voelen als je vanavond nog steeds niks gedaan hebt. Dan baal je waarschijnlijk wel een beetje. Als je wél iets hebt gedaan, of meer dan normaal, dan kan je echt trots op jezelf zijn!

En wat betreft die toetsen: probeer het echt. Je kan altijd nog beter een 5 halen dan een 2, dus dat beetje leren heeft echt effect!

Dat heb ik ook, maar dan nog erger >< Als ik moet leren voor een proefwerk, hou ik dat amper 10 minuten vol. Ik word binnenkort zelfs getest op ADD… :woman_facepalming:

Ik heb precies hetzelfde.
Ik doe alles uit op mijn kamer en ga op bed liggen.
Ik lees dan hardop mijn toetsstof voor tegen mezelf.
Ik onthoud het dan beter en stop pas als ik het een paar keer gelezen heb.
Sinds kort reken ik elke dag minstens een uur in de mediatheek op school. Stilte, soms m’n Ipod in en ik heb alles bij de hand wat ik nodig heb.
Kortom, mediatheek op school kan ook uitkomst bieden. Dan hoef je thuis niet meer zoveel te doen en op school heb je evt. hulp en discipline.