geen concentratie ofsow

heeej, ik kijk vaak op girlscene maar nu zit ik ergens mee…

ik erger me dood aan mezelf… op school kan ik me niet concentreren. ik ben altijd aant dagdrome als iemand wat tegen me zegt hoor ik het gewoon niet en krijg gwn letterlijk niks mee en ben erg afwezig ik weet erna ook niet waar ik allemaal aan heb gedacht… het voelt altijd heel druk in mijn hoofd en af en toe krijg ik er gwn hoofdpijn van (nouwja zn druk op mn hoofd alsof er teveel in zit) als ik thuis zit, op school, in de bus, auto, aant fietsen noem maar op dan ben ik gwn in gedachte bezig en wil ik gewoon niet gestoord worden en word ik chaggie als ze tege me gaan praten. ik word ook snel afgeleid met andere dingen zoals tv pc zelfs een pen kan me nog afleiden als iemand praat ofzo en ik ben aan het lezen kan ik die zin weer opnieuw lezen. en die dingen zelfs als er niks op mn kamer staat kan ik niet leren of huiswerk maken :expressionless: dan ben ik gewoon weer in gedachten… als ik een verhaaltje lees ofzo wat me niet intressert ben ik na 5 regels ofzo alweer vergeten wat de eerste regen over gaat of dat ik gewoon ees maar niet weer waar het over gaat. of op school een leraar iets vertelt en meteen weer ben vertegen (bijv een vraag ofsow) ik verveel me ook erg snel zoals bijvoorbeeld een spelletje spelen of game of msnen ik doe vaak veel dingen tegelijk zoals msnen en tv kijken. ik moet iets te doen hebben zoals voetballen ofzo. en veel variatie erin. ik kan me wel erg goed concentreren wanneer iets me intresseerd en kan ik er lang mee bezig zijn. maar ik zit nu op mbo en ik wil voor mijn opleiding gaan maar die dingen houde mij gewoon tegen… heeft iemand tips hoe ik er vanaf kan komen of verminderen? (de tips die op girlscene staan helpen niet)

btw sorry voor mijn slechte zinsopbouw maar ik heb dyslectie.

alvast bedankt.

Dat is een probleem, maar ik kan het neit oplossen…

up!

ga in een kamer zitten waar alleen je NIKS hebt behalve 1 voorwerp (echt NIKS) en kijk daar 2 uur naar (omdat er niks anders is moet t wel lol) wel iets dat beweegt ofso hé :stuck_out_tongue:

dan leer je het echtwel geloof me,
die 2 uurt duurt net zo lang al 8 uur op school ^^

ik heb het gedaan een jaar geleden, en nu is me concentratie echt szuper

hahaha kan het altijd proberen he :stuck_out_tongue: zal ik morgen eens doen xD heb dan tog niks beters te doen.

maar ik was me aan het bedenken of ik niet met mijn trajectbegeleider (mentor) er eens over kan praten en mij een paar tips kan geven ofsow

Geen idee of het zo is, maar het kan ook nog ADD zijn

Dat heb ik, en de omschrijving van de TS klinkt wel als add eigenlijk. Ik wil d’r niks aanpraten ofzo, maar misschien toch even checken bij een huisarts…?

wat de TS heeft heb ik ook… mja je moet er gewoon mee leren leven, teminste dat is wat ik tot nu toe altijd heb gedaan

ik heb er ook last van, zelfs tijdens het lezen van dit stukje terwijl ik er wel geinteresseerd ben, ik probeer er gewoon aan te wennen, dan moet ik mezelf echt verplichten alles weg te leggen, maar ik denk dat je er gewoon aan moet wennen

ik heb net ff snel opgezocht wat add en het komt er wel overeen met mij. miss moet ik het maar eens even checken bij de huisarts jah. thnx voor jullie reacties

btw wat is ts? :blush:

ik heb nog een vraag he hoe kan ik t beste aan mn ouders vertelle? want ik weet niet zo goed hoe ik het moet doen enzo en aan de dokter?

TS betekent topicstarter. Dat ben jij.
Maar je kan je ouders toch eigenlijk precies vertellen wat je hier hebt verteld en dat je er toch eens met een huisarts over wil praten?

hmm jah zou wel kunne nouwja ik vind het moeilijk om erover te prate wat me dwars zit enzo dus dat ook maar komt goed ik ga er morgen denk ik ff over praten met mam

Ik heb precies hetzelfde haha, alleen niet dat met die druk op de hoofd.

wow je beschrijft mij!

up!!