geen boterhammen meer tijdens de middagpauze

hallo allemaal! zijn jullie het ook zo beu om elke middag maar altijd hetzelfde te eten op school? ik dus wel :stuck_out_tongue: iemand suggesties wat je
allemaal kan eten tijdens de pauze?

groetjes!

RIJSTEPAP :upside_down_face:

Ik neem overigens nóóit eten mee naar school en al helemaal geen brood.

^ Dat je nog leeft. Is trouwens ook ontzettend ongezond.

Als ik geen tijd heb neem ik dingen als bananen en mandarijnen mee. Soms smeer ik het een dag ervoor en leg het in de koelkast. Afhankelijk van het beleg natuurlijk. Maar ik moet soms heel erg vroeg weg.

Salade. Aardappelsalade, macaronisalade. Met natuurlijk allerlei verschillende groenten. Je kunt het zo gek niet verzinnen of je kunt het wel meenemen :slightly_smiling_face:

ik vraag me toch af wat er dan zo ongezond aan is? Ik snap dat je voedingsstoffen en dergelijk binnen moet krijgen maar waarom zou dit perse 's middags moeten? Ik eet overigens al sinds groep 6 geen brood meer tussen de middag en volgens mij ben ik gewoon altijd gezond geweest.

Als je van half 9 tot 3/4/5 op school zit en helemaal niks eet, dan krijg je toch ernorme honger?

Gezonde allernatieven voor brood op school:

• allerlei soorten fruit
  • ontbijtkoekrepen van peijnenburg of snelle jelle
  • eierkoeken
  • harde broodjes/bolletjes
  • doosjes met portieverpakkingen ontbijtgranen (bv die van kellogs, dan heb je meteen heel veel variatie + die zijn heel lekker!)
  • liga koeken

Hoop dat je er iets aan hebt! :wink:

je kan pastasalade maken de avond ervoor en dat meenemen naar school, je kan ook broodjes maken met pesto, mozzarella en tomaat
Zo van die dingen, en het is eens wat anders dan boterhammen he :slightly_smiling_face:

Je kunt aan andere dingen denken dan echt gesmeerde brood, want daar kan ik ook niet tegen. het blijft nooit zo lekker vers als toen je het net gesmeerd had.

Je kunt denken om eierkoeken mee te nemen, ontbijtkoek oid. Mijn school zit naast een AH. Meestal eet ik van tevoren en neem ik alleen drinken mee (ik heb niet veel lange dagen) en als ik wel een lange dag heb ga ik daar gewoon naartoe.

dat is meer voor ernaast, op harde broodjes en bolletjes na dan haha. Maar ‘vervangt’ geen brood, behalve bij grote hoeveelheden.

Je kan ook wraps meenemen =) je hebt nu ook steeds meer winkels die whole grain (volkoren) verkopen.
Lekker met roomkaas/zalm/dille of kipfilet/tapenade/tomaatjes of kaas/ham/eenofandergroenvoer
etc. etc.
Kan je zat in variëren.

Of je neemt pannenkoeken mee (maak ze zelf van volkoren en ze zijn nog stuk gezonder ook =))

Of inderdaad, harde broodjes! Varieer daar ook eens in. Pistoletjes zijn niet eens zo duur vers.
Omelet erop… heerlijk!

Of eten van de avond ervoor. Vraag gewoon of je ouders (of jij? weet niet of je zelfstandig woont) meer avondeten maakt.
Quiche, pannenkoeken, nasi, etc. veel is mee te nemen. Of je hebt bijv chili op en dat kan je de dag erna meenemen in een wrap (heerlijk, echt!)

En voor ernaast gewoon lekker fruit, yoghurt/melk drankjes (maak je eigen smoothie/milkshakes!)
Maak van iedere dag een feestje. Dus je hoeft mar iedere dag 1 ding anders te doen… en je eet niet meer steeds het zelfde voor je gevoel.

Wow, knap dat je dat volhoud…
Ik ging 3 uur naar school en nam zelf 8 dik belegde boterhammen mee (en at ervoor en erna ook gewoon natuurlijk). Maar vooral blijven doen…

Ik hou van boterhammen kan er geen genoeg van krijgen dus ik heb dat probleem niet haha.

Met nutella zeker… :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik trouwens ook, ik varieer ook gewoon in brood zelf… heeeerlijk!

Ik snap niet dat zoveel mensen daar last van hebben, ik houd echt van brood en heb altijd zin in mijn 3 boterhammetjes haha!

Maar wat er al genoemd is zijn goede opties inderdaad, wraps met beleg (kruidenkaas + zalm, kruidenkaas + kipfilet), broodjes ipv normale boterhammen, goed gevulde salades (met bijvoorbeeld wat pasta of aardappel)… Je kan ook iets van yoghurt of kwark meenemen, eventueel kun je er dan nog wat fruit doorheen gooien. Er zijn ook van die kant-en-klare bakjes met muesli en yoghurt, ook lekker!

Wie zegt dat ze niks koopt op school? De kantine bij mij op school is echt goedkoop en nog lekker ook. De enige reden dat ik brood meeneem is omdat dat net iets goedkoper is.

Je kan het beste iedere 3 uur eten. Dat houdt je spijsvertering op gang, waardoor je eten dus beter verteert.

Heb ik gezegd dat ik niks eet op school?
Ik neem nooit eten van huis mee, ga altijd naar de Jumbo. :grinning_face_with_smiling_eyes:
Niet erg gezond voor m’n portemonnee trouwens.

Ik denk niet dat er veel verschil in zit, om in de supermarkt een droge italiaanse bol of een sandwich gezond te kopen of dat je boterhammen met hagelslag ofzo van huis mee neemt.

Wejooooo, hoe goedkoop is een broodje dan?