Geen Beste vriendin

Haaii!

Ik houd meer van 1 allerbeste vrienden, waarmee je alles kunt delen en alles mee samen kunt doen. Dat als je bijv. naar een film wilt, zij de eerste is die je meteen meevraagt, in de vakantie een ijsje halen, zij gaat mee. Op school een project voor met zijn 2en, je kijkt elkaar meteen aan. Samen huiswerk maken, het over alles en nog wat kunnen hebben. Dan meerdere vriendinnen, maar niks vanzelf sprekends, dus gemakkelijk afspreken, altijd weer de kans hebben dat je bij een stom iemand zit met een project omdat je groep (zoals bij mij) een oneven aantal is. En noem maar op!

Kortom, ik heb graag een allerbeste vriendin en niet een groepje… Raad eens wat ik heb? Een groepje.

Ik heb een beste vriendin, ik ken haar sinds mijn geboorte en we delen ook alles samen, maar ze woont op een uur rijden afstand en ik zie haar echt te weinig, onze ouders zijn ook hele goede vriendinnen dus anders zouden we elkaar 1x per half jaar zien ofzo en dat is nu toch vaker. Maar gewoon, niet echt vaak.

Op school heb ik een groepje van 9 vriendinnen waarvan 3 ik met 3 echt het meeste om ga, maar toch ik heb altijd dat verlangen naar die ene beste vriendin. 2 ervan zullen dat toch niet worden want ik irriteer me zegmaar te snel aan hun, maar met 1tje had ik iets gevonden waar we allebei zo fan van waren dat dat ons betere vriendinnen maakte. Maar ze is echt zo iemand die niet te lang bij dezelfde persoon blijft, 2 weken later gaat ze weer vooral om met een andere iemand enzo.

Nu wil ik zo graag een beste vriendin, waarmee je alles doet en die zowat elke je huis binnen loopt en alles. Nu hadden we een tijdje terug een feest en daar waren zij en haar moeder ook en toen vertelde mijn moeder mij dat haar moeder had gezegd dat ze het thuis altijd over mij had en dat ik haar beste vriendin was. Nu weet ik niet in hoeverre dat overdreven is en alles of dat zij gewoon een ander idee heeft bij beste vriendin… Maar ik voelde meer hier gewoon kut over dus blablabla en toen vroeg ze wat er was en nu denk ik misschien helpt het wel als we een keer afspreken en ik mijn hart (dus dit alles) lucht en misschien denkt zij er stiekem wel hetzelfde over?

Kunnen jullie me helpen? Kennen jullie dit?

'xx

1 keer ruzie met een beste vriendin en je hebt niemand meer. In mijn ogen heb je veel meer aan een leuk groepje.

Ik had dat vroeger altijd maar nu niet meer, ik mis dat wel. Maar ik kan je niet helpen, denk ook niet dat daar tips voor zijn oid, dat moet gewoon gebeuren.

Wees blij dat je uberhaupt vrienden hebt.

Nou ehm, ten eerste denk ik niet dat je zomaar even ‘een beste vriendin’ kiest/wordt ofzo. Je kan wel redenen op gaan noemen waarom een meisje niet je beste vriendin kan worden, maar dat word je niet gewoon zomaar even, dat ben je gewoon of dat ben je niet. En als die ‘speciale klik’ er niet is met één van die meisjes uit je groepje, tja, deal with it. Ik zou zeggen: wees blij dat je tenminste 9 goede vriendinnen hebt. En wie weet groeit het toch vanzelf wel uit met één van hen tot beste vriendinnen, misschien ook niet. Je kunt er toch niets aan veranderen.

Ik heb ook geen echte beste vriendin, maar een groepje hele belangrijke vriendinnen voor mij. Ik zelf vind dat ook fijner, bij de een kun je voor dit terecht en bij de ander voor dat. Iedereen is verschillend, maar samen vullen we elkaar toch aan en is het altijd zo gezellig!

Het is niet zomaar 1, 2, 3 en je hebt een beste vriendin.
Ik heb nog nooit een beste vriendin gehad, maar gewoon een groepje.

Mijn beste tip die ik je kan geven is om met iedereen om te gaan en te kijken met wie je nou een klik hebt. Want misschien heb jij zo’n vage hobby als GS’en en blijkt dat iemand anders dat ook doet: Een klik!
Blijf niet alleen bij die 3 meisjes, maar bekijk ook andere mensen.

Je wilt een beste vriendin voor op school terwijl je eigenlijk al iemand hebt waarmee je alles kan delen?
Sorry, maar dat vind ik best wel raar. Het gebeurt echt niet zo vaak dat er mensen zijn waarmee je zoveel kan delen, en je wordt ook niet zomaar 1, 2, 3 beste vriendinnen met iemand. Dat moet gewoon gebeuren en daar kun je niet echt specifiek naar zoeken :’).

Pffoe, wat een negatieve reacties allemaal…

Ten eerste @ninapequena die vriendin zie ik heel weinig en dus als ik me rot voel kan ik er niet met haar over praten en tegen de tijd dat ik haar zie is het bijv. al over en heb ik toch lang met zo’n gevoel gezeten…

En ik ken dat meisje van school 2 jaar, dus ik heb haar niet 1, 2, 3 uitgezocht en kom op, aan vriendschap moet je werken! Je moet er ook open voor staan. Misschien is zij ook wel gewoon onzeker en durft ze ook niet goed opeens alles op mij te gooien zegmaar omdat ze denkt dat ik misschien juist geen beste vriendin maar een groepje wil ofzo? Wie weet en daarom was kwam ik met het idee om er eens over te praten enzo.

Op de basisschool had ik ook altijd een beste vriendin en omdat ik weet hoe dat is, wil ik het nu weer zo graag denk ik…

Ik begrijp heel goed wat je bedoelt, maar kan je helaas niet helpen.

Oh jeetje, ik heb je eerste bericht niet helemaal goed gelezen geloof ik … Nu wel (:.
Misschien zijn jullie wel al beste vriendinnen aan het worden. Je kan niet van de ene op andere dag zeggen: oké, nu lopen we altijd in elkaars huis en kunnen we alles bij elkaar kwijt :’). Dus ik denk dat praten opzich niet zoveel zin heeft. Het komt dan met de tijd wel, het hoeft niet per sé gelijk zo officieel etc. te zijn.

@ninapequena

Oh, haha gelukkig :slightly_smiling_face:
Ja, klopt maar ik zit ook weer te denken, misschien durven we allebei zo’n stap naar beste vriendinnen niet helemaal te zetten zegmaar…

En het is ook zo dat ik me soms best eenzaam kan voelen omdat je met zo’n groepje hebt dat ze soms allemaal jou aandacht willen en dan laten ze jou er opeens weer buiten enzo. Dus toen er weer zo’n moment was (en eer speelde meer dingen mee), plaatste ik op twitter dat ik me gewoon echt kut voelde, en ik scheld niet vaak haha dus werd er meteen gevraagd wat er was enzo.

En toen zei ik ook al dat ik het nog wel ooit uit zou leggen en stiekem hoop ik denk ik dat als ik dit allemaal aan haar uitleg dat ze dan zegt: Ik snap wat je bedoelt, dat heb ik ook. Ofzo…