geen beste vriendin..

nou het is zo ik heb geen beste vriendin wel vriendinnen natuurlijk maar die hebben al een beste vriendin… iedereen heef teen beste vriendin waarmee zij lol maakt enzo en ik niet. ik mag eigenlijk ook nooit naar buiten van eme moeder ze is zooooooooooo bezorgd :frowning_face:
zoals ik al zij ik heb wel vriedinnnen maar die hebben al een beste vriendin
vroeger op de basischool in groep 4 had ik een beste vriendin maar die liet me zitten voor een andere meisje ik zou best wel ‘beste’ vrienden willen maken maar ik mag dus nooit naar buiten :frowning_face:

Waarom mag je niet naar buiten en is je mams zo bezorgd? Misschien moet je eens goed met haar gaan praten …

Dat is rot voor je, maar misschien moet je proberen vriendinnen te worden met iemand die aardig is en geen beste vriendin heeft ofzo?

Sorry een beetje nutteloos maar ik weet niks…

Misschien eens met je moeder praten.
Of je een keertje naar buiten mag om een beste vriendin te maken!

Sorry maar het klinkt een beetje raar waarom zou je nooit naar buiten mogen?

mijn moeder kijkt veel nieuws… en ze ziet ook dan dat veel meisjes verkracht worden enoz en dan is ze heel bezorgd om me ze zegt dat als ik werk dat ik dan wel ergens heen mag gaan omdat ik dan naar me werk ga zoiets maar ik ben pas 13…
mijn moeder had laatst een droom over mij dat ik mij iets was overkomen
en haar dromen komen altijd uit…

Nou als haar dromen zelf uitkomen zou ik als ik jow was blijven waar ik was. Misschien kun je op school nog vriendinnen maken ofzo …

Als je moeder veel nieuws kijkt dan weet ze ook vast en zeker dat er niet elke dag een meisje word verkracht of word ontvoerd…

ja! dat probeer ik haar te zeggen maar ze gelooft me nog steeds niet :S
en ik heb ook nog een broer van 22 die maakt zioch nog meer zorgen :S:S
het lijkt net of ik opgesloten zit in dit huis

neem gewoon je mobiel mee etc.
ik zeg altijd tegen mijn moeder als ik ergens heen ga: ik kom terug, en zo niet dan hoor je het van me!
het werkt prima.

ennuh, als je een beetje snugger bent weet je altijd wel wat je doen moet als er iets gebeurt. ALS er iets gebeurt hé, want meestal gebeurt er niks ergs.
en je kunt trouwens toch ook misschien wel een keer met een oudere broer/zus meegaan als je dat hebt…
verder weet ik ook niks nuttigs.

bouw het rustig op met je moeder. Van de eerste dag
half uurtje naar buiten
een paar dagen later een uurtje. En dan ziet je ma dat er niets gebeurt en dan mag je mischien vaker naar buiten.

Best wel irritant dat je niet naar buiten mag!
Maar ik weet eignelijk niet hoe ik je moet helpen.
Misschien als je inderdaad met je moeder afspreekt dat je eerst een half uurtje gaat en het dan steeds meer op bouwt en altijd zegt waar je heen gaat en dat je dan je telefoon meeneemt!
Ik hoop dat het gaat lukken!!

[quote author=petitpeu link=topic=131481.msg[quote author=showgirl link=topic=131481.msg[quote author=showgirl link=topic=131481.msg3964778#msg3964778 date=1249422381]#msg[quote author=showgirl link=topic=131481.msg3964778#msg3964778 date=1249422381] date=1249422381]#msg[quote author=showgirl link=topic=131481.msg[quote author=showgirl link=topic=131481.msg3964778#msg3964778 date=1249422381]#msg

dankjewel voor de tip! :slightly_smiling_face:

[quote author=petitpeu link=topic=131481.msg[quote author=showgirl link=topic=131481.msg[quote author=showgirl link=topic=131481.msg3964778#msg3964778 date=1249422381]#msg[quote author=showgirl link=topic=131481.msg3964778#msg3964778 date=1249422381] date=1249422381]#msg[quote author=showgirl link=topic=131481.msg[quote author=showgirl link=topic=131481.msg3964778#msg3964778 date=1249422381]#msg

En jij ook bedankt hopelijk helpt het!

Suc6 ermeee meid!!

Precies mijn moeder
Weetje het komt wel goed
haaahha
k ben nu 14 niet egt heel veel ouder maar k weet nog toen ik 13 was
had k ook PRECIES dat met die 'beste’vriendinnen shit
weetje; LAAT HET! egt hoor
denk gwn fuck it haallo wat maakt het nou weeer uit goeie vriendinnen beste vriendinnen WHATEVRRR
tis eigenlijk egt kinderachtig hoor
jij bent mn beste vriendin blablabla
je hebt gwn goeie vriendinnen klaar:D
en je ma draait wel weer bij joh
mijn moeder is en was precies zo
we hebben nou eenmaal bezorgde ouders
doe je niks an
gewoon afwachten
enzo
:stuck_out_tongue:
miss heb je hier niks aan maarja
dan weet je ff dat je niet de enige was/bent
hahah

Ik vind het wel vaag dat je een beste vriendin wil gewoon om het beste vriendin hebben (omdat al je vriendinnen er ook een hebben)

Ik heb toevallig dan wel een beste vriendin , maarja wij hebben zoveel met elkaar meegemaakt en weten ook dat we altijd voor elkaar klaarstaat als er iets kuts gebeurt.

Maarja zei is ook toevallig weer op mijn pad gekomen nadat ik haar 2 jaar niet meer had gezien. En had daarvoor niet echt de behoefte aan een bestevriendin

Ik snap niet waar die behoefte aan een BF vandaan komt bij sommige mensen… je moet je vrienschappen echt niet vergelijken met die op tv, van die meiden die alles samendoen, geen jongens tussen zich laten komen en bijna telepatisch kunnen communiceren. Je kan beter gewoon een hechte vriendengroep om je heen hebben, vind ik. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd, non?

En wat je moeder betreft, tja, vriendinnen van mij hebben ook overbezorgde moeders en het enige wat een beetje helpt bij hen is een beetje rebelleren en er eerlijk over praten met ze…

Ik heb niet eens een Bf denk ik :'D
Iig niet hier inde buurt.

Maar misschien kan je op zelfverdediginscursus en dan afspreken dat je dan wel naar buiten mag want dan kan je jezelf beschermen?
*En je leert nieuwe mensen kennen*