geen behoefte om ouders te bezoeken

Sinds ik op mij zelf woon heb ik eigenlijk geen behoefte meer om mijn ouders te bezoeken. Ik mis ze totaal niet en als ik daar ben irriteer ik me eigenlijk alleen aan ze. En nu ik op mijzelf woon kan ik lekker alles doen wat ik wil, en thuis behandelen ze mij weer als een kleinkind.

Ik vroeg mij af of iemand dit herkent?? En enig idee wat ik moet doen? Aan de ene kant voel ik me schuldig dat ik zo weinig langs kom en aan de andere kant zit ik er echt tegenop om weer naar huis te gaan. Hoe vaak bezoeken jullie je ouders??

Ik herken het wel. Ik erger me vaak echt dood als ik thuis ben. Dat ze álles van je willen weten. Nieuwsgierigheid, prima… Maar niet als je 21+ bent. Toen ik 2 jaar geleden op vakantie ben gegaan, alleen, had ik ook absoluut geen heimwee. Het was meer een verademing :’]

Ik herken dit niet maar ik ken wel vriendinnen die dat hebben. Dan ga je toch gewoon minder? Er zijn genoeg volwassenen die hun ouders maar een keer in de drie maanden zien en als dat voor jou goed voelt dan mag dat toch gewoon? Het is jouw leven.

Als je je ouders toch wil zien omdat het stiekem toch wel lieve mensen zijn dan kun je ze ook bij jou op bezoek laten komen, samen een dagje weg gaan of in plaats van het hele weekend te gaan gewoon een dagje op bezoek gaan bij je ouders.

Gelukkig dat het voor jullie niet gek klinkt! Ik ga nu ongeveer om de twee maanden naar huis wat ik al veel vindt. Maar mijn ouders pushen mij om de 2 weken naar huis te komen, maar daar heb ik echt geen zin in… Ben blij dat ik inmiddels mijn vrijheid heb.

tsja het blijven wel je ouders, en de kans is groot dat ze je ook financieel helpen(?) dus helemaal zelfstandig ben je dan nog niet. Ik vind dat je ze toch wel minimaal een keer per 3 weken kan opzoeken, af en toe een dagje kan toch geen kwaad?

Nee ze helpen mij niet financieel. Ik betaal m’n kamer + studie helemaal zelf. Krijg af en toe 10 euro, maar dat noem ik niet echt financiële steun

Ik heb hetzelfde, maar heb nog verplichtingen daar. Na oktober valt dat weg en kom ik ook minder denk ik. Ik erger me er vooral aan dat mijn ouders erg weinig interesse in mij hebben. Als ik daar kom gaan ze compleet hun eigen gang en zitten ze gewoon tv te kijken en dan moet ik mijn mond houden… Lekker aardig… Ze zijn laatst zelfs ‘met het gezin’ uit eten geweest, je raadt het al, zonder mij. Ja daahaag, dan kom ik ook niet meer :dry:

Noue dan wist ik het wel.

Misschien kun je het er eens over hebben waarom je geen behoefte hebt je ouders op te zoeken, misschien begrijpen ze het wel.