Geen behoefte aan vriendinnen?

Hoi meiden!
Normaal zit ik op kamers en daar heb ik een heleboel vriendinnen met wie ik vaak leuke dingen wil doen. Nu heb ik twee weekjes vakantie en ben ik thuis. Hier heb ik nog maar heel weinig contacten met mijn vriendinnen van de middelbare school en heb ik dus echt twee weken niets te doen.
Vreemd genoeg vind ik dit ook niet zo erg. Soms voel ik me wel eenzaam, maar dat komt dan eerder omdat ik denk ‘ik doe nooit iets, ik ben eenzaam’ en niet omdat ik me echt ongelukkig voel daardoor. Ik heb ook geen vriendje, dus eigenlijk zit ik gewoon hele dagen thuis te niksen…

Zijn er nog meiden die dit hebben? Eigenlijk bijna niets doen met vriendinnen en het niet eens erg vinden om alleen thuis te zijn?

Ik ken dat wel. Ik vind het ook heerlijk om alleen te zijn. Mijn vriend zie ik dan wel dagelijks, maar ik spreek nauwelijks wat af met vriendinnen. Ik kan goed alleen zijn. En ik denk dat daar ook niks mis mee is, zolang het voor jezelf goed voelt. Mocht je echt niet gelukkig voelen, dan zou ik wel wat meer sociale activiteiten ondernemen.

Maar eigenlijk als ik naar mijn leven kijk, doe ik ook altijd wel wat. (Stage/school/werk/vriend) dus als ik dan alleen kan zijn, dan ben ik lieverd alleen. Heerlijk die rust.

Jup, heb ik ook. Ik heb gewoon zoveel andere interesses dan mensen om mij heen. Tuurlijk verveel ik me ook weleens als ik alleen thuis zit, maar dat heb ik liever dan dingen doen waar ik eigenlijk helemaal geen zin in heb.

Ja soms vind ik “even niets doen” ook heerlijk. Even tot jezelf komen. Met vriendinnen zijn is ook heel leuk maar soms moet ik even “opladen” ofz ohaha.

Ja, dat ken ik. Ik kan heel goed op mezelf zijn, vind het ook heel fijn, en heb niet zo’n behoefte aan mensen. Als ik met vriendinnen afspreek vind ik het wel leuk, maar ik had net zo goed thuis op de bank met een boekje of serie gezeten.

Ken het precies. Vind het heerlijk om alleen te zijn. Alleen dat kunnen mijn vriendinnen soms niet echt accepteren dat ik dat wil…

Ik vind met vriendinnen afspreken heel leuk, maar soms vind ik het net zo lekker om een paar dagen met films op bed te liggen en niemand te zien/spreken.

Als dat vaker voor komt, misschien ben je dan wel een beetje introvert?

ik heb dat ook heel erg, gelukkig snappen mijn vriendinnen het wel.
ik hou ervan om alleen te zijn

Dat hoeft niet hoor. Ik ben juist extravert en ben een loner.

Jaa, ik houd van mijn vriendinnen, maar soms is het echt fijn om een keertje zonder ze te zijn

Ja dit heb ik dus ook altijd. Mensen om me heen hebben vind ik oké, maar het is niet dat ik er van afhankelijk ben ofzo.

Ik fake soms afspraken om niet met mensen af te kunnen spreken en thuis te kunnen zitten.

ik heb dit ook, is gewoon heel afwisselend per maand bijvoorbeeld

Toch leuk om te horen dat ik niet de enige ben! Als mensen me meevragen vind ik het meestal wel leuk, maar omdat ik hier thuis geen echte leuke vriendinnen mer heb zeg ik vaak af. Met als gevolg dat ze me ondertussen niet meer vragen…; Maar ik kan er wel mee leven!

Ja dit. Heerlijk!

Ik ben ook graag alleen. Ik heb het ook altijd naar mijn zin met mijn vrienden hoor, maar ik blijf net zo lief thuis.