geen alcohol met paracetemol?

mag je geen alcohol als je paracetmol genomen hebt?
(niet voor mij ik drink niet en ik gebruik geen medicijnen. maar voor mijn (half)zus.) anders ben ik bang als er iets erg met haar gebeurt.

Het is beter van niet, maar het kan niet heel veel kwaad.
De werkzame stof in aspirine, zorgt er indirect voor dat je bloed minder snel stolt. Alcohol heeft ook dit effect en een combinatie van deze twee stoffen zorgen ervoor dat je bloed sterk verdund wordt.

Nee,
je lever kan of het een of het ander filteren. Als je beide neemt, loopt de lever schade op, dus na een aantal keer is je lever naar de klote.

Niet aan te raden dus!

Iedereen reageert er anders op. Ik zou het niet doen.

Nee dat is niet heel verstandig. Door dat beide dingen allebei sterk het bloed verdunt kan de lever ernstig beschadigd raken. En een vergrote kans op bloedingen.

ik zou het niet doen als ik jou was!
je weet maar nooit.

en als ze er nu een neemt en over een uur of twee pas wat drinkt en dan niet overdreven veel?

Ik heb dat wel vaker eigenlijk. Ik heb 's avonds wel is hoofdpijn dus voordat ik naar een feestje ga neem ikd an een paracetamol omdat het anders alleen maar erger wordt. Een uur later ofzo ga ik dan aan de alcohol. Is nooit wat gebeurt maar is er dan ngo steeds de kans dat het dan op een keer fout gaat?

als het bij 1 biertje ofzo blijft kan het geen kwaad denk ik, ik moest op vakantie antibiotica nemen en dronk daar eerst ook geen alcohol bij omdat ik dacht dat het heel slecht was, maar toen heb ik toch een avond toen we uitgingen wat gedronken en dan ben je wel sneller aangeschoten, dus ik weet niet of t echt slim is, maar echt kwaad zal t ook niet doen

Ik zou even op de bijsluiter kijken maar ik denk ook niet dat het echt verstandig is. Al heb ik het zelf ook een keer gedaan.

nee daar ben ik laatst ook achter gekomen

daar word je in een keer echt aangeschoten van, veeeel sneller dan normaal!

Bij mij gaat hoofdpijn juist over als ik een glas of 2 drink…

ikzelf heb er geen problemen mee, maar iedere lever en lichaam reageerd natuurlijk anders.

Ik denk dat het idd niet het verstandigste is om te combineren.

Het is verstandiger van niet. Alcohol komt dan drie keer harder aan.
Maar ik heb wel vaak de combinatie gebruikt en ik heb nog nooit ergens last van gehad.

[i]Aan mensen die meer dan 60 g alcohol per dag gebruiken, moet men aanraden hiernaast niet meer dan 2 g paracetamol per dag in te nemen.

Aspirine heeft een bloedverdunnend effect. Als aspirine met alcohol wordt gebruikt, is de kans op bloedingen verhoogd. Vooral oudere mensen lopen een hoog risico op maagbloedingen. Ook kan aspirine de werking van alcohol versterken.[/i]

www.alcoholinfo.nl

Duuus… paracetamol kan wel (maar niet teveel) en aspirine niet.

Zou ik niet doen. Ik had een keer smiddags 5u ofzo parac. genomen, savonds 8u biertje en ik werd me toch misselijk en draaierig? Of ik er 5 op had;) Maar iedereen reageert anders, misschien een keertje thuis proberen?

het zal wel niet slim zijn, maar ik heb het wel 1 keer (per ongeluk) gedaan en nergens last van gehad. dat verschilt vast een beetje per persoon.

Kan gewoon voor een keertje hoor. Zou er alleen geen gewoonte van maken.

paracetamol is geen aspirine he…