Geen aansluiting op werk.

Hoi meiden,

Sinds een halfjaar werk ik in een vrij grote vulploeg. Na mijn lieve andere vulploeg vaarwel te zeggen ben ik bij een XL AH gaan werken.
Ik ben een persoon dat ontzettend de kat uit de boom kijkt, maar voel me niet op mijn gemak in de ploeg. Ik weet niks te zeggen en al helemaal niet als het werk erop zit en we met een klont bij elkaar gaan staan. Mensen doen wel aardig tegen me, maar toch voel ik me ontzettend gespannen en durf zelfs geen pauze te nemen, omdat ik dan alleen zit.

Heeft iemand tips, tricks of ervaringen=

enige wat ik kan zeggen is probeer contact te zoeken, er is vast wel iemand met wie je het kan vinden!

Je slogan past hier deels bij. Denk er niet teveel over na en stap op iedereen af. Als het met iemand klikt, blijf met haar in de buurt. Voor je het weet heb je een nieuwe vriendin bij.

welke ah xl als ik vragen mag? werk namelijk ook in een ah xl :slightly_smiling_face:

Heeee ik snap wat je bedoelt, dat had ik het eerste jaar (!) dat ik bij de AH werkte ook. Na een tijdje raak je wel gewend aan de mensen ofzo, en wordt het leuker en gezelliger. Probeer zoveel mogelijk van jezelf te laten zien, stel je open en vrolijk op, en dan komt het vanzelf goed!

Maak gewoon een praatje?
Vraag wat iemand in 't weekend heeft gedaan, of ze nog wat gaan doen, of ze ook zo’n zin hebben om naar huis te gaan, over 't mooie weer en wat je tijdens dat mooie weer hebt gedaan, gewoon alles wat je kan bedenken. Je kan je ook gewoon mengen in gesprekken.
Zet je over dat uit de boom kijken heen, want anders is 't alleen maar kut voor jezelf. Aangezien ze gewoon aardig doen zullen ze ook wel leuk terug praten.

Je merkt denk ik vanzelf wel wanneer het met iemand klikt, gewoon een beetje over de koetjes en kalfjes praten (school of weekend bv.) succes! :slightly_smiling_face:

Dankjullie allemaal voor de aardige reacties tot nu toe :slightly_smiling_face:.
Vanavond ga ik weer 4 à 5 uur werken met pauze. Op vrijdagavond sta ik meestal met mijn vaste vulbuddy, helaas hebben wij vaak last van stiltes. Maar ik ga hem vanavond denk ik maar even de oren van het hoofd vragen :slightly_smiling_face:.
@Inception1 om een beetje anonimiteit te behouden: een in gooi en vechtstreken. ( Niet dat iemand weet wie ik ben van al dat personeel, haha )
@Samiranka Ja eigenlijk heb je wel gelijk. Ik moet me er over heen zetten en mezelf eens dwingen om te praten.

Super bedankt voor de reacties :slightly_smiling_face:

Op het werk kun je altijd praten óver werk!

Phoe, toen ik 15 was had ik precies 't zelfde in een vulploeg. Daarom na ik ontslag.
Nu werk ik in een klein team met alleen maar meiden. Super gezellig.
En ik ben een prater, dus stille Pietjes neem ik op sleeptouw en vraag hen naar dingen. Dus soms moet je zelf 't gesprek openen. Vraag hen hoe 't op school gaat, wat ze 't weekend gaan doen of stel een bedrijfsuitje voor om samen iets te gaan drinken of stappen.

hoe was je weekend, heb je nog plannen voor het weekend, wat voor opleiding doe je, praat over grappige momenten die je hebt meegemaakt, rare klanten, praat desnoods over het weer :slightly_smiling_face:

Het ging vandaag best goed :slightly_smiling_face: Heb met bijna iedereen (!) van de vulploeg een praatje gemaakt! :slightly_smiling_face:

Helaas toen ik we met ze alle gesamenlijk naar boven liepen… Bungelde er wc papier aan m’n schoen. :blush: En riep iemand dat ik naar de wc was geweest en k voel me erg uitgelachen en beschaamd nu… helaas

Het komt helemaal goed zolang je maar gewoon een beetje met iedereen praat…
en al zeg je iets doms, je kunt beter iets doms zeggen dan niets…
ik vond op het begin ook niet veel aansluiting op me werk… maar
na een paar maanden veranderde dat totaal en nu voel ik me ontzettend op me
gemak, en zie ik me collega’s soms zelfs buiten het werk om.
Dus : Geef de moed niet op, gewoon met iedereen een gesprekje proberen
aan te gaan en dan komt het vast allemaal wel goed!

Ik had in het begin ook niet echt met veel collega’s contact, maar dat werd na een tijdje vanzelf meer. Ik moet ook bijna nooit echt samen met iemand in 1 pad vullen ofzo, dus dan is het sowieso minder makkelijk om over koetjes en kalfjes met iemand te beginnen praten. En daar komt nog eens bovenop dat er bijna alleen maar jongens in ons team zitten, maar een stuk of 6 meisjes ofzo.

Waarom werk je in een ploeg, als je je daar niet op je gemak voelt?